חב"דפדיה:אולם דיונים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 311: שורה 311:
:זה לא סתירה. אגב, חסיד, יש אתה באינטרנט את הגליון הנ"ל? --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 18:24, 15 באפריל 2010 (UTC)
:זה לא סתירה. אגב, חסיד, יש אתה באינטרנט את הגליון הנ"ל? --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 18:24, 15 באפריל 2010 (UTC)
::עולה בחב"ד אינפו כל שבועיים. אבל זה עבודת [[נמלה|נמלים]] לעבור גליון גליון מבין העשרות ולחפש...בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]'''
::עולה בחב"ד אינפו כל שבועיים. אבל זה עבודת [[נמלה|נמלים]] לעבור גליון גליון מבין העשרות ולחפש...בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]'''
==תאריך עברי==
בקטגוריה: 'שינויים אחרונים' וכן ב'דפי השיחה' - בחתימת המשתמש, ישנם תאריכים לועזיים. האפשרות לשנות לתאריכים עבריים ([http://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%99%D7%99%D7%9D_%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D כמו בויקישיבה]) מסובכת?--[[מיוחד:תרומות/212.76.106.114|212.76.106.114]] 23:13, 15 באפריל 2010 (UTC)

גרסה מ־02:13, 16 באפריל 2010

הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
12345678910111213141516171819202122232425262728293031סמלילנוכחי
חב"דפדיה: פיתוח טכני



כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.

תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיון 1ארכיון 2





השבחת ערכים

ב"ה, בזכות התורמים החרוצים של חב"דפדיה, אנו נושקים ל-4000 ערכים. כעת, לדעתי מומלץ לנתב את האנרגיה לשיפור, שיפוץ, שכתוב, והרחבת הערכים הקיימים. המלצתי על קריאת מספר דפי עזרה כלליים של ויקיפדיה, שכוחם יפה גם פה, בשלוש רמות:

  1. עקרונות וקוים מנחים
  2. מדריך לכתיבת ערכים
  3. שיפור הלשון העברית

באם יהיה צורך, אולי נעתיק את הדפים הללו לכאן. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 22:09, 23 במרץ 2010 (UTC)

איך בדיוק נראה לך שהמשתתפים יראו זאת? מגיעים לפה רק דרך השנויים אחרונים, וכאן בחבדפדיה תוך חצי שעה זה כבר לא מופיע בשינויים אחרונים. אולי עכשיו זה יופיע כמה דקות בשינויים אחרונים. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 07:35, 24 במרץ 2010 (UTC)
יש מושג שנקרא "רשימת מעקב" אישית ולכן מי שרוצה להיות מעודכן בהתרחשויות בחב"דפדיה ודאי עוקב אחרי דף אולם הדיונים, בין שאר הדפים החשובים לו. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:36, 24 במרץ 2010 (UTC)
וכבודו עשה כך? כמדומני שלא. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 13:52, 24 במרץ 2010 (UTC)
כבודי עובר בגדול על כל השינויים האחרונים. ברשימת המעקב שלי ישנם הערכים עליהם אני עובר הגהה מדוקדקת על כל המתווסף בו. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:20, 24 במרץ 2010 (UTC)

פורטל תורה

כתבו לכם את השירה הזאת - ולמדה את בני ישראל

בכוונתי להקים פורטל שירכז ויפנה לכל מה שייך לתורה:

1. מיזם חידושי הרבי על הש"ס.

בכוונתי גם להרחיב את המיזם, בהשתפות כמה מהמשתמשים שהביעו את בקשתם להרחיבה (ראו שיחת משתמש:יפתח הגלעדי) ואת רצונם להשתתף בה (משתמש:אדג). נשמח לכל עזרה בנושא, מכיון שהעבודה רבה, והאפשרות לקדמה היא רק על ידי העבודה המשותפת.

2. ספרי רבותינו נשיאנו על הש"ס.

3. אולי גם נפנה מקום בו יהיה ניתן לכתוב הערות על חידושי הרבי על הש"ס.

נא להביע את דעתכם בענין, (על אף שכבר קיבלתי תגובות חמות מכמה משתתפים ולכן מנוי וגמור עימי לגמור את הענין בעז"ה.)

אבקש ממי שיש לו מידע בעיצוב הפורטל, לתקן את הבעיות הטכניות שם. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:27, 25 במרץ 2010 (UTC)

לכניסה לפורטל תורה.

לדעתי, ההפניות לכל מסכת מיותרת, כיון שבכל אופן מגיעים לאותו דף, מספיקה הפניה לכל 'סדר'. זה גם יתן יותר רמה לפורטל. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:01, 25 במרץ 2010 (UTC)
היות והדף של הסדר ארוך מאוד, לכן הפניה מדויקת עוזרת מאוד. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 19:11, 25 במרץ 2010 (UTC)
יש לי רעיון, אבל דורש השקעה רצינית ויסודית, אחרת לא שווה להתחיל. מספיק בשביל זה אדם אחד ושידים לו בתלמוד. נראה לך שיהיה לך זמן פנוי בימים הקרובים? --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 02:16, 26 במרץ 2010 (UTC)
בא נשמע מה הרעיון, אם יהיה לי נערווען בשביל זה. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 02:52, 26 במרץ 2010 (UTC)
לפתוח ערך על כל מסכת בש"ס. בכדי שזה יהיה מכובד ולא אוסף ערכים וקישורים, חייב כל ערך להכיל; שם (כמובן), מספר מסכת בסדר, כל הנושאים המרכזיים הנידונים במסכת (ניתן להעיזר במפרשים מסויימים), מסוגנן בצורה ברורה. לדוגמא: "מסכת ברכות היא המסכת הראשונה בסדר זרעים והיא עוסקת בהלכות קריאת-שמע וברכותיה, תפילה, ברכות לסוגיהם השונים, זימון והלכות הנוהגות בסעודה.". תודיע לי מראש באם אתה מוכן לעבוד על זה בצורה יסודית ובלי לפספס מסכת או נושא שנידון במסכת, אחרת יהיה סתם עבודה כפולה. אפשר להתחיל עם סדר זרעים ולהמשיך לאט לאט. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 03:13, 26 במרץ 2010 (UTC)

סיכום מיזם השבחת והוספת ערכים

המיזם נערך במשך שמונה עשר יום (כ"ג אדר ב' - י"א ניסן) ולהלן התוצאות:

  • ערכים שהושבחו: 14 (התחלה - 93. סיום - 107)!
  • ערכים שהתווספו: 213 (התחלה - 3,801. סיום - 4,014)!

תודות לחב"דפדים הנמצרים שהשתתפו במיזם. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:15, 27 במרץ 2010 (UTC)

עדכון במערכת הוספת תמונה

מהיום הלחיצה על האייקון של הוספת תמונה בסרגל הכלים יתן את הטקסט: [[קובץ:PictureFileName.jpg|שמאל|ממוזער|250px|כיתוב תמונה]]. כך שיהיה צורך רק לעדכן את שם התמונה והכיתוב. שאר הדברים הם אוטומטיים. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 22:14, 3 באפריל 2010 (UTC)

חב"דפדיה כמקור

כך נכתב בחב"דפדיה אודות ר' חוני'ע מרוזוב: בשנת תרפ"א מונה על-ידי אדמו"ר הריי"צ יחד עם עמיתו הרב יחזקאל פייגין לממונה על דמי מעמד מטעם קופת רבינו. באותה תקופה החל לשמש כמזכירו של אדמו"ר הריי"צ. בעקבות כך, עמד בראש כל הפעילות המחתרתית היהודית ברוסיה, בראש המחתרת החסידית ברוסיה, בראש תומכי תמימים ברוסיה, בראש ה'חדרים' ובראש ישיבת תפארת בחורים לנינגרד.

הביטו נא בקטע האחרון אודות ר' חוני'ע, עד כמה הוא העתק כמעט זהה: http://www.col.org.il/show_news.rtx?artID=54016

ובכך צודק א. אברהם בהתקפתו החריפה בבי"מ האחרון פיני · (טובת הזולת) 12:32, 7 באפריל 2010 (UTC)

כבר עמדתי על כך בכ"מ, גם חלקים נוספים שם דומים, וכן אודות אישים אחרים, כמו"כ גם תמונת ר' פיני אלטהויז נלקחה מחב"דפדיה (עם אותו עיבוד ממוחשב). אכן צדק א. אברהם (מי יקח את היוזמה ויביא אותו לכאן?). בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
צריך לוודא קודם שהדברים לא נלקחו ממקור שלישי. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:40, 7 באפריל 2010 (UTC)
לא. כיוון שאני כתבתי את הערך על בסיס ערכים אחרים ולא מז\ספר וכו'. בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
א"כ צריך לדבר איתם שיתנו קרדיט. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:02, 7 באפריל 2010 (UTC)
(מנסיון) הם אנשים מאד פתוחים לשינויים. הבעי' היא שהם מובילים את המלחמה באינטרנט, וממילא ייתכן שלא יסכימו. בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
שיכתבו "חב"דפדיה" בלי כתובת אינטרנט. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:11, 7 באפריל 2010 (UTC)
זה אפשרי. השאלה מי יפנה אליהם? בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
לי יש חבר שאחיו הוא בכיר בעיתון, אוכל לבחוש שם למי כדאי לפנות, או שיש למישהו נגישות קרובה יותר. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:18, 7 באפריל 2010 (UTC)

העתקות 2

ראו גם כאן הועתק כלשונו מערך אדמו"ר הצמח צדק. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 14:13, 7 באפריל 2010 (UTC)

ציטוט מהאתר "מי צדיק" בערך על הצמח צדק: הנשיא השלישי לחב"ד נולד ביום כ"ט אלול ה'תקמ"ט בעיר ליאזני ונקרא מנחם מענדל על שם הרה"ק ר' מנחם מענדל מהארודוק.

בצום גדליה ה'תקנ"ג מתה אמו ואדמו"ר הזקן גידלו. עד גיל 13 עיקר לימודו היה בנגלה ולאחר גיל בר מצווה קבע אדמו"ר הזקן זמנים מיוחדים ללמוד עמו קבלה ודא"ח. אדמו"ר הזקן היה מכסהו בטליתו לתקיעת שופר עד גיל 9 ולברכת כוהנים עד החתונה. בהיותו בגיל 8 הציע אדמו"ר הזקן לבנו (אדמו"ר האמצעי) לקחתו כחתן לבתו (חיה מושקא), אך אדמו"ר האמצעי היסס והראה לאביו מבעד לחלון כיצד הוא משחק עם כל הילדים במעשי ילדות. אדמו"ר הזקן ניגש אל החלון ורמז באצבע לנכדו להיכנס לחדר, כאשר מנחם מענדל נכנס הגיש לו גמרא, הורה לו לשנן בעל-פה דף עם רש"י ותוספות תוך מחצית השעה, לשוב אל החדר ולחזור על כל מה שלמד. אדמו"ר האמצעי שהמתין בחדר הבחין לאחר כרבע שעה שהילד שוב משחק בחוץ עם חבריו, פנה אל אביו ואמר 'אפילו בקולך אין הוא שומע!'. אדמו"ר הזקן קרא לילד ונזף בו אך מנחם מענדל טען שהוא כבר למד והחל לחזור בעל-פה את הדף.

בחורף ה'תקס"ג התקיימה החתונה בליאדי. ר' מנחם מענדל כיהן כראש הישיבה בישיבתו של אדמו"ר האמצעי והיה סמוך על שולחן חותנו. היות וסבר שיש להתפרנס ממלאכה ולא מהתורה את כל הכסף שקיבל כנדוניה בסך כ - 300 רובל החליט להשקיע בפתיחת בית מלאכה לייצור חותמות שעווה (בהם השתמשו לחתום אגרות דואר) כמקור לפרנסתו. כשותף לקח את ר' נחמיה שהיה מוסר שיעור בישיבה. במהלך כל עבודתם היו השניים משוחחים בדברי תורה, לאחר כחודש שקעו השניים באחד הלילות בסוגיה עמוקה במיוחד עד שהדוד בו נמצא חומר הגלם החל לבעור, בקושי הצליחו השניים להציל את עצמם וכל המפעל עלה באש. הצמח צדק החליט לעסוק במלאכת הנגרות אך בחצר הרבי לא רצו להרשות שה"צמח צדק" יעסוק בכל מלאכה ומינוהו למלמד.

כשלוש שנים לאחר נישואיהם, בשנת ה'תקס"ז ביקש אדמו"ר הזקן מהרבנית חיה מושקא להביא לו מהכתבים של בעלה, ביניהם היה המאמר "שורש מצוות התפילה" ובראותו את הכתבים קרא לר' יהודה לייב (אחיו) ולר' פינחס רייצס וביקשם לענות "אמן" על שהוא חייב לברך "שהחיינו".

הדבר נודע לחסידים ואלו החלו לכבד את הצ"צ. משנודע לצ"צ לפשר הדבר, התרגש מאד ומתוך להט אמר שיגרש את הרבנית על שעשתה זאת ללא רשותו למרות טענת הרבנית כי הינה מחויבת בכיבוד הסבא – אדמו"ר הזקן, כיון ומצוות כיבוד הסבא היא יותר ממצוות כיבוד אב. הצ"צ השיב כי עליו לעיין בדין וכיון שיש בליבו עליה, לא יוכל לדור עמה עד שיגמור את העיון. במשך מספר ימים הרבנית בכתה ללא הרף וחיכתה חודשיים שמא בעלה יתחרט, לאחר מכן סיפרה על כך לאביה. אדמו"ר האמצעי שוחח על העניין עם חתנו וכאשר נוכח לראות שדעתו תקיפה נכנס אל אדמו"ר הזקן ושטח בפניו את העניין.

בשבת פרשת מקץ לאחר שאדמו"ר הזקן אמר בחדרו מאמר חסידות, המתין שכל הנוכחים יצאו מהחדר, פנה אל הצ"צ ואמר לו כי שמע שיש לו עיון בדבר הלכה אך כיוון שהוא נוגע בדבר ויקשה עליו לכוון לאמת ברצונו לעיין יחד עמו ושתי נפשות אלוקיות יוכלו לגלות את אמיתות ההלכה. לאחר העיון המשותף חזר בו הצ"צ והצטער על שעלה בדעתו לגרש את זוגתו. אדמו"ר הזקן הבטיח ללמוד עמו פעמיים בשבוע ניגלה ושלוש פעמים בשבוע יחזור לפניו מאמרים שאמר בעבר וביאורי תורות שקיבל מרבותיו, ברכם כי יקוים בהם הכתוב "תטעי נטעך נעמנים... ביום נטעך תשגשגי ובבוקר זרעך תפריחי" (ישעיה י"ז), ביקשו להוציא מליבו כל קפידה על הרבנית ולשמח אותה, נאנח והוסיף: "נד קציר ביום נחלה וכאב אנוש".


עד כאן הציטוט.

עכשיו תסתכלו בערך על אדמו"ר הצמח צדק מילה במילה!! --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 16:55, 7 באפריל 2010 (UTC)

ואולי גם מי שהוסיף את הערך כאן לקח זאת ממקור שלישי שגם 'מייצדיק' לקחו משם? --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:09, 7 באפריל 2010 (UTC)
הבעיה היא, שמי שיצר את הערך - משתמש:Elchanan אינו איתנו היום, כך שלא ניתן לברר את הענין. שלחתי לו אימייל. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 21:27, 7 באפריל 2010 (UTC)
קיבלתי ממנו אימייל, ואכו חלק זה נעתק ממקור אחר. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 18:03, 8 באפריל 2010 (UTC)

הויקיפדיה

לדעתי בתבנית המפנה לויקיפדיה העברית, יש צורך לכתוב את שם הויקפידיה כנדרש לפי כללי זכויות היוצרים, אך עלינו למחוק את הקישור לויקפידיה, וכמבואר בתקנת רבני חב"ד, שלא להפנות לאתרים חילונים.

מי בעד? מי נגד? --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 03:31, 8 באפריל 2010 (UTC)

בעד. פשוט כי זה מיותר. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 11:12, 8 באפריל 2010 (UTC)
תומך. ברוב מוחץ הוחלט לבצע. בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

חידושי הצ"צ על הש"ס

פתחתי כעשרה ערכים של חידושי הצמח צדק והרבי על הש"ס. אקווה אי"ה להרחיב זאת, עד שנגיע למצב שבכל ערך לימודי יהיה ערך חבד"י המסביר את הנושא מתוך דברי רבותינו נשיאנו.

אגב: מצאתי חידושים (למשך בערך קידושין) של הצ"צ, המכוונים לחידושיהם המוזכרים בבי מדרשא בשם גדולי האחרונים. חידוש מסוים של הגאון רבי שמעון יהודה שקופ בענין חלות ספק נמצא בספרי הצ"צ ומוזכר בערך קידושין.

מישהו סובר שהדבר אינו הגון?

ראו לדוגמא:

כיון שהשאיפה שלנו היא שכל אדם דובר עברית, מבלי הבט על הרקע התורני שלו, יבין את הדברים, לכן יש צורך לעבד את התוכן של הערכים הללו. כיון שכך, המלצתי, לאחד את כולם בערך פסקי אדמו"ר הצמח צדק וכך יהיה נוח יותר לערכם, מבלי שיצטרכו לרוץ מערך לערך. כמובן שכאשר ערך מסויים יגדל ויתפח הוא יוצא כ"ערך מורחב". --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:49, 8 באפריל 2010 (UTC)
הגבתי על דבריך בדף השיחה שלי בדיון שם, ולפלא שדברי עדיין מחכים למענה שם. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:50, 8 באפריל 2010 (UTC)
דברי כאן הם מענה גם על הנכתב שם. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:52, 8 באפריל 2010 (UTC)

זה לדעתי "תירוץ" למה לאחד ערכים. שתהיה לי בריא. יש לנו ויכוח ישן נושן האם איחוד ערכים בינה דבר מומלץ, או שדווקא הסדר של ערכים המופיעים כל אחד בשם מומלץ דה דבר עדיף. כידוע לך אתה הופעת בדיונים הנזכרים לעיל כדעת יחיד מול שתים. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 13:12, 9 באפריל 2010 (UTC)

כל מקרה לגופו. הערכים כאן הרבה יותר קטנים וכן הקשר שלהם לחב"ד הוא קלוש יותר. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:41, 9 באפריל 2010 (UTC)

לעניות דעתי:

בשלב ראשון כלל הערכים צריכים להיות מרוכזים במעין 'פורטל' אחד גדול.

ערכים שיהיו ראויים לערך נפרד (לענ"ד הקריטריונים: א. נושא חשוב. ב. כתיבה בהירה. ג. למעלה מחמש קילו-בייט) יופרדו ותהי' הפני' אליהם מהפורטל.

בשלב שני כאשר רוב הערכים יפרדו יהפוך הערל לפרטל ממשי, כשיהיו בו תבניות: בתבנית "קידושין" יכנסו חידושים על מסכת קידושים וכו', ע"ד פורטל:הקהל (בגרסתו הקודמת, לפני איחוד הערכים).

רוב שלומות. בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

אני תומך ברעיון.

יש מישהו שיש לו מידע בהקמת פורטלים, שלא "יקפצו" התמונות כמו שקרה לפורטל המונח בארגז החול השלישי שלי?

אבל נא להסביר מה כוונתך "בשלב ראשון כלל הערכים צריכים להיות מרוכזים במעין 'פורטל' אחד גדול"? הכוונה בערך אחד? --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 05:32, 11 באפריל 2010 (UTC)

קישורים חיצונים

האם מתאים לתת הפניות לפורומים בחבד אינפו בהם יש הרבה מידע.

כמו למשל זה: למה חב"ד לא אוכלים הכשר של בעלז? --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 03:18, 9 באפריל 2010 (UTC)

לענ"ד לא. זה לא מקור אנציקלופדי או חוקר. אבל ניתן להוציא משם חומר שאין לך סיבה לא להאמין בו ולהניח אותו (בעדינות) כאן. בהצלחה.--שניאור 03:23, 9 באפריל 2010 (UTC)
אכן, אין להפנות לשם, כיון שפורום אינו מקור וא"א לדעת מהיכן מקור המידע ובאם מופיע המקור בפורום, ניתן לגשת ישר למקור. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:51, 9 באפריל 2010 (UTC)

מערכת לשמירת שבת באינטרנט

לאחרונה יש כאן בעיה. הם חוסמים את הכניסה לחב"דפדיה כאן בארה"ב עד שעתיים לאחרי צאת השבת ויו".ט

זה קורה לעוד מישהו? --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 07:37, 11 באפריל 2010 (UTC)

לי, לא. זה קשור לשרת שממנו אתה מתחבר, אם ספקית האינטרנט שלך נמצאת בקליפורניה, אז אתה תסבול מהצרה הזו. בחברת אופטימום הניו-יורקית לא קיימת בעיה.--שניאור 13:52, 11 באפריל 2010 (UTC)

חב"דפדיה - מאפיית מצות?!

אפיית מצות

למי שעוד לא הבין חב"ד פדיה היא בעצם מאפיית מצות לפסח.

הייתם פעם במאפייה? יש הרבה שולחנות. יש שולחן של המרדדים, יש שולחן של אלו שעושים את העיגול טוב יותר, אח"כ מגיע למנקבים את החורים, עוד קפיצה - והופ... לתנור.

אני נמצא בקצה השולחן. מביא כל יום סטוק של עשר חמשה עשר חתיכות בצק. אני זורק על השולחן והופ! פיני ושמואל מונקס חותכים, מעגלים, מסדרים. משגיח הכשרות שניאור קופץ מדי פעם לראות שהכל לפי הכללים. עוד קפיצה - והמצה כבר אצל המרדדים. חסיד וחיים נהר בודקים את המצה - והופ - תיקון קל והמצה מוכנה.

לפעמים המצה אי אי אי, אז לשלוח אותה עוד פעם לעיבוד מחודש..

ישנם גם כאלו העושים את העבודה מתחילתה לסופה, כמו חב"דפד, חב"ד, ליובאוויטש, שמואל מונקס.

זו היא כמובן רק דעתי. מי שרואה עצמו נפגע מהדברים, יכול למחוק ולשנות כפי דעתו. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:30, 11 באפריל 2010 (UTC)

יפה מאוד, שלום. לאחרונה יש לך הברקות יפות.. מסכים בהחלט וחשוב שלכולנו יהיה קצת מכל שלבי הכנת המצה. אגב, נראה לי שזה מתאים יותר לאידישעפדיה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:34, 11 באפריל 2010 (UTC)

אידישעפדיה הוא מקום קדוש. אין לדבר שם דברים בטלים ח"ו!. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:36, 11 באפריל 2010 (UTC)

גם יהודים וגם אפיית מצות, שניהם דברים קדושים. כאן המקום מיועד בעיקר לדיונים. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:01, 11 באפריל 2010 (UTC)


יפה מאד! כך זה היום, בעבר הייתי מביא הרבה יותר בצק, וגם היום, כי אם פחות. אבל ההברקה - ממש מוצלחת המשך כך...! בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

הבצק שלך מתוצרת מורה נבוכים כבר החמיץ מזמן בארגז החול שלך, כבר עברו י"ח חודשים...--טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 18:07, 11 באפריל 2010 (UTC)
קצת פחות, אני מבקש..אכן, טרדות הפסח וכו' עיכבו אותו. עוד יגיע הזמן. בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
מה אתה מבקש? עד כל המלכות! --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 18:13, 11 באפריל 2010 (UTC)
קצת פחות מח"י, וזו לא בדיוק בקשה....בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
שכחת? כבר עבר הפסח והתורה ציוותא רק "שבעת ימים תאכל מצות". כולנו משתדלים להרחיב את חב"דפדיה. כשיש עודף בצק, מתחילים לרדד ולעגל. כשחסר בצק מפסיקים את הרידוד ומוסיפים בצק. הכל לפי העניין והצורך. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:26, 11 באפריל 2010 (UTC)
התיאור הולם, כי זהו דרכה של ויקיפדיה, כל אחד מוסיף כפי ידיעותיו, עיתותיו, ורצונותיו. פיני · (טובת הזולת) 05:54, 12 באפריל 2010 (UTC)

מי יודע

האם מישהו יודע, למה כשאני מעלה תמונה לחבדפדיה - שהועלת מהאינטנרט זה עולה תוך 3 שניות, ואילו כאשר אני מעלה תמונה שצולמה על ידי במצלימה אישית זה עולה תוך חצי שעה - שעה? --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 19:19, 11 באפריל 2010 (UTC)

אין יותר פשוט מזה, התמונה מהאינטרנט מצומצמת כבר לגודל של אינטרנט (בין 30kb ל400kb), ועולה בקצב נורמלי. תמונה מהמצלמה הביתית שלך אמורה לשקול בין 3000kb ל6000kb. וזה ההבדל.

אתה יכול להשתמש בתוכנה לצימצום תמונות. תריץ חיפוש באתר חב"ד אינפו.--שניאור 19:51, 11 באפריל 2010 (UTC)

מה, יש שם כזו תוכנה? --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 19:55, 11 באפריל 2010 (UTC)
כאן, בכבוד.--שניאור 20:10, 11 באפריל 2010 (UTC)

ניגונים

יש את השיר חיילי אדונינו באינפו, (ניגונם שונים, לאופר), וכן את שיר י"ב י"ג תמוז. מי יכול לפתוח עליהם ערך?

בכלל אשמח למי שיכול להסביר כיצד "לוקחים" לינק מתיבת נגינה שם.

כדאי מאוד אם מישהו יקח את עצמו קצת לבדוק את כל השירים שמופיעים באינפו (בעיקר בסדרות שונות) ויבדוק על מה אין ערך, ויפתח. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 23:49, 11 באפריל 2010 (UTC)

כל הניגונים המופיעים בספר הניגונים יש עליהם ערך וכן עוד עשרות רבות שלא מופיעים בספר הניגונים. קשה להאמין שישנו ניגון חב"ד המופיע בתקליטים היודעים שאין עליו ערך. העתקת לינק מקובץ אודיה, נעשה ע"י פתיחת הקובץ ובראש החלון יופיע הכתובת (כך זה באקספלורר). --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 11:57, 12 באפריל 2010 (UTC)
יש גם שירים חדשים לאחר ספר הניגונים השווים ערך. כדאי שתבדוק. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 13:05, 12 באפריל 2010 (UTC)
יש כשלוש מאות ניגונים נוספים מחוץ לספר הניגונים ולדעתי קרוב למאה כבר יש עליהם ערך ומה שחסר, זה לא אותם אלה שמושמעים בקלטות. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:37, 12 באפריל 2010 (UTC)
האם בדקת? --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 13:39, 12 באפריל 2010 (UTC)
שיערתי. 40 על פרקי הרבי ועוד כמה עשרות, בטוח יש. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:44, 12 באפריל 2010 (UTC)
כדאי מאוד שתבדוק במבט קל כמה ניגונים מופיעים שם, (כמה אלפים), וללא ספק יש עשרות הזקוקים לערך! --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 13:50, 12 באפריל 2010 (UTC)
אין אלפי ניגונים. יש 347 ניגוני חב"ד רשמיים בספר הניגונים. עוד כ-200 ניגונים שהם רשמית "לא רשמיים" ועוד כ-100 ניגונים חדשים לערך. סה"כ כ-700 ניגוני חב"ד. אלפי השירים חוזרים על עצמם הרבה אין ספור פעמים. כל זמר חדש, מתחיל עם הניגונים המוכרים. לדוגמא: הדיסקים: ניחו"ח, אוצר ניגוני חב"ד, חב"ד קלאסיק, נעימות, כלב ועוד, בכול אלה אין ניגון אחד שלא מושר אצל וולנר שמנגן בצורה עיקבית לפי ספר הניגונים. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:55, 12 באפריל 2010 (UTC)

היסטוריה חב"דית

לאחר כל הדיונים שעלו לאחר שהרחבתי את הערך ב' אדר תרח"צ הבנתי כי חסר בחב"דפדיה פורטל של היסטוריה החב"דית. ב"ה וישנו הרבה קטגוריות ופורטלים, אבל פורטל מיוחד שמרכז את היסטוריה של חב"ד טרם מצאתי כאן. (ולכן לא הי' לערך שלי מקום מיוחד (למרות כי הערך די מפורט ומדויק), כי המעצרים של החסידים הם יותר היסטוריה מאשר סיפור של איש פרטי).

במילים אחרות: פורים תשי"ג מה היה הנס בזה שסטאלין מת? איזה גזירה איומה חרף אז על מליוני יהודי רוסיה? מי שהוא יודע?...

וכן באלול תרצ"ה מה קרה שם בכלל? מי ומה היו היבסקציה?...

וכהנה רבות, ובעצם רוב ימי חב"ד יהיו מובנים הרבה יותר אם יהי' פורטל היסטוריה החב"דית.

בדיוק איך עושים את הפורטל אני לא יודע. 1) מה יהי' הסדר. 2) מה יהי' המבנה. 3) איך יהי' קו זמן? וכדומה. אבל נראה לי כי זה מאד חשוב (ואדרבה ישלים הרבה ערכים חסרים).

רק לציין שיהי' זה עבודה קשה, כי היסטוריה היא לא איזה ערך כמו שניאור זלמן הרצל, אלא היא חייבת להיות מפורטת ומדויקת.

מה אתם אומרים? --שמואל מונקס 11:29, 12 באפריל 2010 (UTC)

צודק מאוד! אפשר לעשות זאת בשתי אפשרויות; או לפני אזורים מרכזיים - תולדות חב"ד בליאדי, תולדות חב"ד בליאזני . . תולדות חב"ד ברוסטוב, תולדות חב"ד בארה"ב. או לפני שנים - תולדות חב"ד תקל"ב-תקמ"ב, תקמ"ב-תקנ"ב וכיוצ"ב. צריך רק מישהו רציני שיקח על עצמו לבנות את הבסיס הראשונה והוא יחליט כיצד נוח לו לעבוד. אני הייתי ממליץ לחלק את זה לתקופות, כך זה יותר מסודר לקורא. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 11:57, 12 באפריל 2010 (UTC)
אוהו כמה צודק...ואני אהי' הראשון לסייע בזה, כיוון שזה ה'הובי' שלי. בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

נקודה חשובה:

כבר הי' לעולמים שמישהו מתחיל בפרויקט ענק, עצום, אדיר, כביר, [[שיחה:פורטל:הקהל|זוכה לתגובות נלהבות]] ו...פתאום נעלם, [[שיחה:פורטל:הקהל#נראה על הפנים|והפרויקט נהי' בדיחה]]. מי שיקח ע"ע את ריכוז פרויקט ההיסטורי' מוכרח להבטיח לעצמו כי לפחות בג' החודשים הקרובים יהי' עמנו (ע"כ איני רוצה לקחת ע"ע את ריכוז הפרויקט, ואכמ"ל). בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

הפתרון הוא פשוט. לא עושים פרוייקט, מתחילים בתולדות חב"ד תקל"ב עד תקמ"ב ולא ממשיכים עד שמסיימים וכן הלאה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:50, 12 באפריל 2010 (UTC)
חסיד חב"ד צודק, אבל בכל זאת אין להשוות כלל, הרי איך שייך כי בחב"דפדיה (שמטרתה לכלול "כל ערך, מושג, נושא, דמות וכדומה בחסידות חב"ד") ללא היסטוריה של חב"ד?!
אני יודע אבל כמה שזה קשה. אבל נראה לי כי מוכרחים!
מה שלא הבנתי, איך יהי' המבנה. לא נראה לי כי מבנה לפני שנים יהי' מסודר טוב, כי בעשור אחד יכול להיות שקרה הרבה, ועשור השני יהי' חצי רק. לדוגמא בעשור בה נאסר אדמוה"ז יהי' הרבה, לעומת זאת בעשור שלפני זה. ועוד והוא העיקר, השינוים שהיו במשך השנים לא היו בעשור כשלהי אלא בתקופה, כידוע הפיתגם 'נאך פטרבורג'. וכן בשאר רבותינו נשיאנו. היו ליובאוויטש, והיו רוסטוב. היו ברוסיה, והיו בפולין ואח"כ בארה"ב, וכדומה.
לכן נראה לי כי שווה לחלק את זה לפי תקופות. היינו (זה לא מדיוק):
  • תקל"ב - מייסד חב"ד.
  • הסתלקות המגיד
  • ליאזנא
  • הדפסת התניא
  • המאסר
  • ליאדי
  • נאפליון
  • הסתלקות
וכדומה. אולי שווה להוסיף סרגל.
מה אתם חושבים?--שמואל מונקס 22:35, 12 באפריל 2010 (UTC)
יפה מאוד, עכשיו להמעיט מערך העבודה: רוב החומר קיים!!! תתפלאו, אבל ביננו מתגלגלים עשרות ערכים מלאים בתוכן שלא מקושרים דיים, רק מתוך חבדפדיה אפשר להוציא עשרות פרטי מידע אינסופייפ. ומה שצריך לעשות הוא: סדר! אני עצמי חלש בזה ומאחל הצלחה לעוסקים במלאכה--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 22:40, 12 באפריל 2010 (UTC)
בכל זאת יכולים להוסיף עוד הרבה!!! כפי שכתבתי לעיל--שמואל מונקס 22:46, 12 באפריל 2010 (UTC)
צודקים. אפשר להוסיף הרבה והכי חשוב זה לעבוד על סדר. חשוב לשים לב, הסקירה לא אמורה להכיל את פרטי המאורעות. אלה יקושרו ל"ערכים מורחבים" מתוך הסקירה שאמורה רק לסכם את נקודות הציון בתולדות החסידות. אין צורך בפורטל. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:29, 14 באפריל 2010 (UTC)

דעת נוספת

לדעתי אין להפעיל כל לחץ על בן אדם שישאר כאן שלושה חודשים. אף אחד לא מעוניין להתחייב שום דבר ולמה שיתחייב? וכי יודע הוא מה ילד יום? בכלל, כל הענין של שלושה חודשים בגלות המרה הזאת היא דבר בלתי מתוכנן כלל, ולכן אין נהוג לתכנן תוכניות ליותר מיום.
מלבד זאת, גם אם מישהו מתחיל פורטל ואינו מסיים, כל עוד שהדבר אינו מופיע ברשימת הפורטלים בצד זה לא בעיה. מי רואה זאת?
יש להתחיל את הפורטל, בלי כל אחריות! אפשר להתחיל עוד היום על ידי העתקה מאחד הפורטלים המתאימים את העיצוב, (אולי פורטל:הקהל. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 19:22, 13 באפריל 2010 (UTC)
ברגע ששמואל מונקעס יהי' פה (או מישהו אחר שיקבל ע"ע הניהול) - אפשר להתחיל. זה יעלה את הרמה מאד! בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
לדעתי, אפשר להתחיל את זה כמיזם מתחילת היווסדות חסידות חב"ד וכל תקופה שתסתיים תוצא לערך. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:26, 14 באפריל 2010 (UTC)
ראו כאן. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 23:31, 14 באפריל 2010 (UTC)
לדעתי הפורטל מיותר וקצת יותר מידי "לכתחילה אריבער" (ב' אייר היום..). עדיף שנתחיל עם ערך אחד (או מיזם) ונלך ונתרחב, מאשר שנפתח פורטל ונלך ונצטמצם. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:48, 15 באפריל 2010 (UTC)

ערכים על ניגונים

לדעתי צריך ערך על כל ניגון שיש לו לינק.

בערך צריך להופיע: שם הערך, המילים, המחבר, כל הלינקים (לרוב יש שנים שלוש ולפעמים חמש שש), ובהמשך אי"ה אביא גם את צילום התוים מספר הניגונים.

אני כותב זאת כאן, מכיון שיש מישהו שסובר אחרת.

הביעו דעתכם בבקשה. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:44, 14 באפריל 2010 (UTC)

אנציקלופדיה זה לא מאסף לינקים. אנציקלופדיה זה מאסף ערכים בעלי תוכן. א"כ כל ניגון שיש עליו מספיק תוכן והוא לא רק תת-נושא של קטגוריה כללית יותר, זכאי לערך. דעתי. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:54, 14 באפריל 2010 (UTC)
רק אם יש איזה אפי' מעט תוכן שעומד מאוחריו - בצירוף שם, מחבר, מילים, לפחות שני לינקים, עדיף עם התייחסויות מהרבי (יש כמעט לכל הניגונים המרכזיים - נלקטו בספר 'היכל הנגינה') שווה. לא כל ניגון' (כמו שאמר חיים) אך בהחלט יש מקום לניגונים מעין אלה. כל מקרה לגופו. בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

מנגדים זה לזה

להכניס ערך על ראשי המתנגדים - הגר"א, הרב קנייבסקי, הרב אלישיב, חזון איש, האדמו"ר מבעלז, סאטמר, הרב צבי כהנא- או לא? על כך בקטע הבא מאת א. אברהם, בית משיח 736 (י"א ניסן האחרון):

בית משיח 736

ולמי שמבקש לדעת במה המדובר. אז מדובר ברב איסר פרנקל, והאגרת המדוברת מופיעה עם שמו, באגרות קודש חלק י"א ע' שמז.פיני · (טובת הזולת) 06:51, 15 באפריל 2010 (UTC)

ערך צריך שיהי' על כ"א. הסיפור שמספר פרומער ידוע ומפורסם, וכונת הרבי הייתה - לכא' - על הגדרת החזו"א כיחידי סגולה, משא"כ כאן, כפשוט. בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
אני מתפלא מאוד על מי שמביא כתבה זו ראיה לדבריו, שלכאורה לא קרא כאן את דברי הרבי בנושא. הרבי מדבר רק על ההשוואה בין הריי"צ לחזו"א והשמתם ב"מאמר אחד". אך לפתוח ערך? וכי אין כל ערך על פישל שניאורסון? ועל הבלין? ועל מאיר פרוש? ועל מטי טוכפלד? ועל צ'ארלי?
שימו גם לב לכותרת: "לא קרב זה אל זה". - אפילו העורל בבית משיח הבים על מה הכוונה - ההשואה בין הריי"צ לגדולים אחרים!--טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:12, 15 באפריל 2010 (UTC)
בהשלכה לעניניינו הכוונה, לא לשומם באותה קטגוריה. חב"דפדיה ככלל הרי היא כמו ארון ספרים וכל קטגוריה ראשית, כמוה כמדף וקטגוריה פרטית כספר ליקוט. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:48, 15 באפריל 2010 (UTC)

ערך על החזון איש

אגב, אכן הגיע הזמן לפתוח ערך על החזון איש. למישהו יש מידע כל שהוא על קשרי החזון איש עם חב"ד? יש לי מידע, אם כי לא מספק לערך. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:21, 15 באפריל 2010 (UTC)
הי' ע"ז בגליונות 'הערות' ד770 לפני כחצי שנה, דיון בהשתתפות הרב פנחס קארף והת' מאיר שלמה פייפ. בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
כדאי, לדעתי, להשקיע קודם במיזם היסטורייה חב"דית. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:48, 15 באפריל 2010 (UTC)
זה לא סתירה. אגב, חסיד, יש אתה באינטרנט את הגליון הנ"ל? --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 18:24, 15 באפריל 2010 (UTC)
עולה בחב"ד אינפו כל שבועיים. אבל זה עבודת נמלים לעבור גליון גליון מבין העשרות ולחפש...בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

תאריך עברי

בקטגוריה: 'שינויים אחרונים' וכן ב'דפי השיחה' - בחתימת המשתמש, ישנם תאריכים לועזיים. האפשרות לשנות לתאריכים עבריים (כמו בויקישיבה) מסובכת?--212.76.106.114 23:13, 15 באפריל 2010 (UTC)