מאמר יבמין: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(דף חדש: '''מאמר יבמין''', הינו כעין קידושין, המיוחדין ליבמה. אופן קידושין אלו: נותן לה שווה כסף, ואומר לה: הרי…) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{למחיקה|סיבה=מתאים לערך [[פסקי אדמו"ר הצמח צדק]]}} | |||
'''מאמר יבמין''', הינו כעין [[קידושין]], המיוחדין ל[[יבמה]]. | '''מאמר יבמין''', הינו כעין [[קידושין]], המיוחדין ל[[יבמה]]. | ||
גרסה מ־16:04, 4 באפריל 2010
דף זה מועמד למחיקה. הסיבה: מתאים לערך פסקי אדמו"ר הצמח צדק | |||
תבנית זו נועדה לבקש מחיקה של דפים המתאימים למחיקה לפי מדיניות המחיקה. |
מאמר יבמין, הינו כעין קידושין, המיוחדין ליבמה.
אופן קידושין אלו: נותן לה שווה כסף, ואומר לה: הרי את מקודשת לי במאמר יבמין[1].
לפי בית שמאי[2] מאמר הינו קידושין גמורים, לרש"י מדרבנן, ולתוספות[3] מדאורייתא.
לפי בית הלל, קידושין אלו אינם גמורים, אלא תקנת חכמים שיקדשו אשה לפני היבום, כדי שלא יהיה היבום באופן תרוץ - של ביאה ללא קידושין ויחוד לפני כן.
מאמר ביבמה מעוברת
על פי ההלכה הנפסקת[4] שיבום ביבמה שהיתה מעוברת, אינו נחשב ליבום, מכיון שלא היה יכול לייבם באותה שעה, מסתפק אדמו"ר הצמח צדק האם מאמר במעוברת נחשב למאמר, או שלא, ולכן צריך לעשות מאמר שני לפני שמייבם.
לכאורה - משיב הצמח צדק, יש לומר כי הדבר דומה לקידושין רגילים שמועילים וחלים כי אם אינם ראוים לביאה[5], לכן גם מאמר כזה מועיל וחל.