המטה העולמי להבאת המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 20: שורה 20:
ב[[ד' אייר]] [[תנש"א]], נערכה אסיפה ב-770 בהשתתפות קהל גדול ובה השמיעו רבנים ומשפיעים דברי התעוררות אודות משיח בכיוונים שונים. במהלך הכינוס הודיע המנחה, יו"ר המטה, על הקמת ועדות פעולה בתחומים שונים וכתשורה חולקה למשתתפי האסיפה חוברת 'מפתח עניינים גאולה ומשיח המבוארים מתורת כ"ק אדמו"ר שליט"א'. בסיום האסיפה החתימו הרב גרשון מענדל גרליק והרב דוד נחשון כ-250 מהנוכחים על כתב קבלת המלכות בנוסח {{ציטוטון|כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח. כל הנאספים כאן מקבלים עליהם מלכותו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח, לפעול במסירות נפש בכל רצונו וכל מה שידרש מאיתנו ומתוך שמחה וטוב לבב}}.
ב[[ד' אייר]] [[תנש"א]], נערכה אסיפה ב-770 בהשתתפות קהל גדול ובה השמיעו רבנים ומשפיעים דברי התעוררות אודות משיח בכיוונים שונים. במהלך הכינוס הודיע המנחה, יו"ר המטה, על הקמת ועדות פעולה בתחומים שונים וכתשורה חולקה למשתתפי האסיפה חוברת 'מפתח עניינים גאולה ומשיח המבוארים מתורת כ"ק אדמו"ר שליט"א'. בסיום האסיפה החתימו הרב גרשון מענדל גרליק והרב דוד נחשון כ-250 מהנוכחים על כתב קבלת המלכות בנוסח {{ציטוטון|כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח. כל הנאספים כאן מקבלים עליהם מלכותו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח, לפעול במסירות נפש בכל רצונו וכל מה שידרש מאיתנו ומתוך שמחה וטוב לבב}}.


למחרת, [[ה' אייר]] [[תנש"א]], ענה הרבי על דו"ח מהאסיפה ב-770 בצירוף חוברת המפתח {{ציטוטון|החוברת המכתב הדו"ח והפ"נ נתקבלו אזכיר עה"צ}}. כמו כן מסר הרבי באותו יום את המענה הכללי פרטי של אותה תקופה כמענה על חתימות קבלת המלכות: {{ציטוטון|נתקבל ותשואות חן ותהא פעולה נמשכת ובהוספה והזמן גרמא, כנתינת כח דחז"ל וברכתם דכל המוסיף מוסיפין לו, ובמיוחד ברכתו דהקב"ה שתוספתו מרובה כו'. והזמ"ג שבאים מחודש ניסן '''והשפעתו''' ונכנסים לחודש אייר (ר"ת האבות ורחל - רגל הד') כמפורש בכמה מקומות. בשנת '''ה'''(י') '''ת'''(הא) '''א'''(ראנו) '''נ'''(פלאות) אזכיר עה"צ}}{{הערה|שם ע' 33}}.
למחרת, [[ה' אייר]] [[תנש"א]], ענה הרבי על דו"ח מהאסיפה ב-770 בצירוף חוברת המפתח: {{ציטוטון|החוברת המכתב הדו"ח והפ"נ נתקבלו אזכיר עה"צ}}. כמו כן מסר הרבי באותו יום את המענה הכללי פרטי של אותה תקופה כמענה על חתימות קבלת המלכות: {{ציטוטון|נתקבל ותשואות חן ותהא פעולה נמשכת ובהוספה והזמן גרמא, כנתינת כח דחז"ל וברכתם דכל המוסיף מוסיפין לו, ובמיוחד ברכתו דהקב"ה שתוספתו מרובה כו'. והזמ"ג שבאים מחודש ניסן '''והשפעתו''' ונכנסים לחודש אייר (ר"ת האבות ורחל - רגל הד') כמפורש בכמה מקומות. בשנת '''ה'''(י') '''ת'''(הא) '''א'''(ראנו) '''נ'''(פלאות) אזכיר עה"צ}}{{הערה|שם ע' 33}}.


ב[[ח' אייר]] העביר הרב [[דוד נחשון]] חתימות נוספות על כתב קבלת המלכות יחד עם מכתב בו פורט שהוחלט באסיפה עם עסקנים ומשפיעים (מועד המשפיעים של המטה) להמשיך עם ההחתמות. על כך ענה הרבי: {{ציטוטון|אזכיר עה"צ ויבש"ט}}{{הערה|שם ע' 40}}.
ב[[ח' אייר]] העביר הרב [[דוד נחשון]] חתימות נוספות על כתב קבלת המלכות יחד עם מכתב בו פורט שהוחלט באסיפה עם עסקנים ומשפיעים (מועד המשפיעים של המטה) להמשיך עם ההחתמות. על כך ענה הרבי: {{ציטוטון|אזכיר עה"צ ויבש"ט}}{{הערה|שם ע' 40}}.

גרסה מ־07:22, 24 בספטמבר 2021

יו"ר המטה - הרב שמואל בוטמן

המטה העולמי להבאת המשיח הוקם כמטה העולמי שירכז את הפעולות להבאת המשיח בעולם. יו"ר המטה הוא הרב שמואל בוטמן.

הקמת המטה

הרבי מקבל בחלוקת הדולרים חולצה שהדפיס המטה ועליה הכיתוב 'משיח בדרך'
המודעה הראשונה של המטה על אסיפה אייר תנש"א

בג' אייר תנש"א, בעקבות השיחה הידועה של כ"ח בניסן, התאספו מספר משפיעים שלוחים ועסקנים מאנ"ש והחליטו להקים מטה (להבאת) משיח.

בין המשתתפים באסיפה בה הוחלט על הקמת המטה: הרב גרשון מענדל גרליק, הרב משה סלונים, הרב יהושע זליג כצמן, הרב נחמן שפירא, הרב יצחק שפרינגר, הרב שלמה זלמן מאייעסקי, ר' שמואל שמואלי, הרב נחום יצחק פינסון, הרב שמואל הבר, הרב מרדכי חן, הרב יקותיאל מנחם ראפ, הרב שלום דובער פרידמן, הרב ישראל דוד נחשון, הרב אברהם טאוב, הרב שמריהו הראל, ר' עקיבא מרשל, הרב שניאור זלמן בלומנפלד, הרב מנחם נחום גערליצקי, התמים (הרב) נחום תמארין. חלק מחסידים אלו שימשו כפעילי ועסקני המטה.

כיושב ראש המטה נבחר הרב שמואל מנחם מענדל בוטמן. כחברי המטה נבחרו: הרב משה סלונים, הרב נחום יצחק פינסון ותוכנן לבקש גם מהרב שלום דובער העכט שיצטרף. כמו כן הותנה שאולי יצורפו בהמשך עוד חברים על פי הצורך ולטובת הענין. תכניות המטה שורטטו והוחלט על עריכת אסיפה דחופה ב-770 למחרת בקשר לפעולות המטה - אסיפה שהוגדרה בהמשך כ'אסיפת היסוד'.

כל זה נכתב בדו"ח לרבי בחתימת הרב גרשון מענדל גרליק, הרב דוד נחשון והרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן כשבדו"ח נכתב על הרבי התואר " כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח" ובמרכז העמוד השני של הדו"ח הופיע הכיתוב: "ויחי המלך כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לעולם ועד". על הדו"ח ענה הרבי: "כל המצורף בזה נלקח להציון"[1].

לפעילי המטה הצטרף בסמיכות לזמן ההקמה הרב [חיים שלום דובער ליפסקער]]. בחודש תמוז תנש"א התמנה הרב מרדכי גלזמן לשמש כמזכיר המטה. פעיל ומסייע משמעותי לפעילות המטה שימש בנו של היו"ר, ר' זאב וולף (ועלוועל) בוטמאן. משנת תשנ"ג שימש ר' רחמים אנטיאן כגיזבר המטה כשאז מצטרף גם הרב שמריהו מטוסוב לשורת חברי ופעילי המטה.

פעילות המטה ועידודי הרבי

בד' אייר תנש"א, נערכה אסיפה ב-770 בהשתתפות קהל גדול ובה השמיעו רבנים ומשפיעים דברי התעוררות אודות משיח בכיוונים שונים. במהלך הכינוס הודיע המנחה, יו"ר המטה, על הקמת ועדות פעולה בתחומים שונים וכתשורה חולקה למשתתפי האסיפה חוברת 'מפתח עניינים גאולה ומשיח המבוארים מתורת כ"ק אדמו"ר שליט"א'. בסיום האסיפה החתימו הרב גרשון מענדל גרליק והרב דוד נחשון כ-250 מהנוכחים על כתב קבלת המלכות בנוסח "כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח. כל הנאספים כאן מקבלים עליהם מלכותו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח, לפעול במסירות נפש בכל רצונו וכל מה שידרש מאיתנו ומתוך שמחה וטוב לבב".

למחרת, ה' אייר תנש"א, ענה הרבי על דו"ח מהאסיפה ב-770 בצירוף חוברת המפתח: "החוברת המכתב הדו"ח והפ"נ נתקבלו אזכיר עה"צ". כמו כן מסר הרבי באותו יום את המענה הכללי פרטי של אותה תקופה כמענה על חתימות קבלת המלכות: "נתקבל ותשואות חן ותהא פעולה נמשכת ובהוספה והזמן גרמא, כנתינת כח דחז"ל וברכתם דכל המוסיף מוסיפין לו, ובמיוחד ברכתו דהקב"ה שתוספתו מרובה כו'. והזמ"ג שבאים מחודש ניסן והשפעתו ונכנסים לחודש אייר (ר"ת האבות ורחל - רגל הד') כמפורש בכמה מקומות. בשנת ה(י') ת(הא) א(ראנו) נ(פלאות) אזכיר עה"צ"[2].

בח' אייר העביר הרב דוד נחשון חתימות נוספות על כתב קבלת המלכות יחד עם מכתב בו פורט שהוחלט באסיפה עם עסקנים ומשפיעים (מועד המשפיעים של המטה) להמשיך עם ההחתמות. על כך ענה הרבי: "אזכיר עה"צ ויבש"ט"[3].

בתקופה זו פרסם המטה את רשימת השיעורים ברבים בענייני גאולה ומשיח בשכונת קראון הייטס וכן על שיעורים באמצעות הטלפון. כמו כן פרסם המטה כרוז ובו רשימת הצעות ליישום ההוראה ללמוד מענייני משיח וגאולה: א. לנצל את השיעורי תורה הקבועים מכבר (בענינים שונים) להוסיף בהם - לפני השיעור או לאחריו - לימוד קצר בענינים אלו ב. לסדר שמידי יום לאחר התפילה (עכ"פ באחת מתפילות היום) ילמדו המתפללים יחד נקודה קצרה מענינים אלו. ג. לקבוע זמנים מיוחדים ללימוד זה בכל מוסדות החינוך ד. שבכל בית יקבע ראש המשפחה שעה מיוחדת (בפרט בשבת קודש וכיו"ב) להתאסף וללמוד עם בני הבית בענינים אלו ה. לתת לצדקה בעת הלימודים בענינים הללו כשהנתינה תהיה מתוך כוונה לקרב ולזרז את הגאולה. בכרוז אף הודיע המטה על הוצאתם לאור של קונטרסים בענייני משיח הניתנים להשגה ע"י פניה למשרד המטה או באמצעות הועד להפצת שיחות.

בתקופה זו השיב הרבי על דו"חות המטה: "ויהא כל זה בהצלחה רבה והענינים והזמ"ג ויה"ר שיהא באופן דלתקן את כו' סלה"[4].

פעולות המטה

המטה קיים עשרות פעולות, ביניהם:

תקופה מסוימת מימן המטה את הדפסת הקונטרס יחי המלך.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. על פי צילום הדו"ח - תשורה נחשון תש"פ ע' 30
  2. שם ע' 33
  3. שם ע' 40
  4. מענה זה ניתן גם בקשר לפעולות נוספות בענייני משיח בתקופה זו
  5. בראיון לשבועון בית משיח סיפר יו"ר המטה הרב בוטמן: כשהדפסנו חולצה עם הכיתוב "משיח בדרך", והראנו לרבי דוגמה בעת חלוקת הדולרים, בירר הרבי כמה חולצות הדפסנו. אמרנו לרבי שהודפסו עתה אלפיים, והרבי אמר שהוא יקח אחת ועדיין ישארו עוד 1999... והוסיף: "א יישר כח פאר דער כתונת".