משתמש:פולע/קריאת שמע קטנה: הבדלים בין גרסאות בדף
(יצירת דף עם התוכן "{{בעבודה}} '''קריאת שמע קטנה''' הינה הפרשה הראשונה של קריאת שמע הנאמר קודם התפילה, בין פ...") |
(←מנהגים) |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
[[אדמו"ר הזקן]] כותב ב[[שולחן ערוך (אדמו"ר הזקן)|שולחן ערוך הרב]]{{הערה|סי' מ"ו ס"ט}}, אשר צריך לקרוא קריאת שמע קודם התפילה, באם האדם חושש שמא יאחר את זמן קריאת שמע בתפילתו. אך באם אין חשש שיפסיד את קריאת שמע בזמנה, מן הראוי לקרוא קריאת שמע עם ברכותיה ולסמוך גאולה לתפילה, וכשקורא קודם התפילה יכוון שאם יעבור זמן ק"ש יהיה יוצא בזה ואם לאו יהיה כקורא בתורה. | [[אדמו"ר הזקן]] כותב ב[[שולחן ערוך (אדמו"ר הזקן)|שולחן ערוך הרב]]{{הערה|סי' מ"ו ס"ט}}, אשר צריך לקרוא קריאת שמע קודם התפילה, באם האדם חושש שמא יאחר את זמן קריאת שמע בתפילתו. אך באם אין חשש שיפסיד את קריאת שמע בזמנה, מן הראוי לקרוא קריאת שמע עם ברכותיה ולסמוך גאולה לתפילה, וכשקורא קודם התפילה יכוון שאם יעבור זמן ק"ש יהיה יוצא בזה ואם לאו יהיה כקורא בתורה. | ||
==מנהגים== | ==מנהגים== | ||
ב[[לקוטי שיחות]]{{הערה| חי"ח עמ' 494 הערה 70 ובכ"מ.}} מובא דברי [[הרבי]]{{הערה| | ב[[לקוטי שיחות]]{{הערה| חי"ח עמ' 494 הערה 70 ובכ"מ.}} מובא דברי [[הרבי]]{{הערה|[[שיחה|שיחת]] [[פרשת שלח]] , [[שבת מברכים]] [[תמוז]] [[תשי"ב]]}}, אשר מנהגם של חסידים שקורין קריאת שמע קטנה בלא תפילין. הרבי מסביר, שהפירוש של הקורא ק"ש בלא תפילין (שנחשב כעדות שקר) - מדברי [[מסכת ברכות]]{{הערה|יד, סע"ב}} "כל הקורא ק"ש בלא תפילין כאילו מעיד עדות שקר בעצמו", הוא למי שאינו מניח תפילין כלל, אך כאשר אינו מניח תפילין בשעת ק"ש , אלא לאחרי זה ודאי לא חשיב עדות שקר. | ||
{{תפילה}} | {{תפילה}} | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |
גרסה מ־21:12, 3 בינואר 2021
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה אתם מתבקשים שלא לערוך ערך זה בטרם תוסר הודעה זו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניחי התבנית. | |||
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך רצוי לתת קודם תזכורת בדף שיחת הכותבים. |
קריאת שמע קטנה הינה הפרשה הראשונה של קריאת שמע הנאמר קודם התפילה, בין פרשת העקידה לבין הקורבנות. באמירת קריאת שמע קטנה מקיימים בפועל את מצוות ההכרה בייחוד שמו של הקב"ה.
אמירתה
אדמו"ר הזקן כותב בשולחן ערוך הרב[1], אשר צריך לקרוא קריאת שמע קודם התפילה, באם האדם חושש שמא יאחר את זמן קריאת שמע בתפילתו. אך באם אין חשש שיפסיד את קריאת שמע בזמנה, מן הראוי לקרוא קריאת שמע עם ברכותיה ולסמוך גאולה לתפילה, וכשקורא קודם התפילה יכוון שאם יעבור זמן ק"ש יהיה יוצא בזה ואם לאו יהיה כקורא בתורה.
מנהגים
בלקוטי שיחות[2] מובא דברי הרבי[3], אשר מנהגם של חסידים שקורין קריאת שמע קטנה בלא תפילין. הרבי מסביר, שהפירוש של הקורא ק"ש בלא תפילין (שנחשב כעדות שקר) - מדברי מסכת ברכות[4] "כל הקורא ק"ש בלא תפילין כאילו מעיד עדות שקר בעצמו", הוא למי שאינו מניח תפילין כלל, אך כאשר אינו מניח תפילין בשעת ק"ש , אלא לאחרי זה ודאי לא חשיב עדות שקר.