דבר מלכות וישלח: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 29: שורה 29:
*גליונות: '''[https://drive.google.com/drive/u/0/folders/0B2k04CfIOmXwbjQwNGppWnd6bGM דף עזר] {{*}} [https://docs.google.com/document/d/0B2k04CfIOmXwVTFDZUdrMDlWZnc/edit# סיכום]'''
*גליונות: '''[https://drive.google.com/drive/u/0/folders/0B2k04CfIOmXwbjQwNGppWnd6bGM דף עזר] {{*}} [https://docs.google.com/document/d/0B2k04CfIOmXwVTFDZUdrMDlWZnc/edit# סיכום]'''


{{הערות שוליים}}
{{שיחות הדבר מלכות}}
{{שיחות הדבר מלכות}}
[[קטגוריה:שיחות הדבר מלכות|וישלח]]
[[קטגוריה:שיחות הדבר מלכות|וישלח]]

גרסה מ־22:37, 29 בנובמבר 2020

התוועדות י"ט כסלו בכפר חב"ד, בעקבות הוראת הרבי נערכו התוועדויות כאילו בכל הארץ והעולם

דבר מלכות וישלח היא שיחה שאמר הרבי בשבת פרשת וישלח, ט"ז כסלו תשנ"ב.

השיחה עוסקת במעלתו של היום י"ט כסלו וכל חודש כסלו.

שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות דבר מלכות.

בעקבות השיחה

" המעלה המיוחדת דראש השנה ומתן תורה דתורת החסידות, חג החגים – שבו מתחילה ההתגלות דתורתו של משיח, טעמי תורה ("סוד טעמי' ומסתר צפונותי'"), "תורה חדשה מאתי תצא", באין-ערוך להתגלות שהיתה במתן-תורה, כמארז"ל "התורה שאדם למד בעוה"ז הבל הוא לפני תורתו של משיח" "
" אבל, לאחרי "מעשינו ועבודתינו" דכל בנ"י במשך כל הדורות, כולל ובמיוחד לאחרי גילוי תורת החסידות בי"ט כסלו, שאז התחיל עיקר הענין ד"יפוצו מעינותיך חוצה", ומוסיף והולך ע"י רבותינו נשיאינו מדור לדור, עד לכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, שעל ידו הופצו המעיינות חוצה בכל קצוי תבל – כבר נגמרו ונשלמו כל הענינים גם מצד (וב)העולם, כפי שהודיע והכריז שכבר נשלמו כל עניני העבודה, גם "צחצוח הכפתורים", והכל מוכן לביאת המשיח "

בשיחה הסביר הרבי את מעלת היום של י"ט כסלו ועודד לעשות התוועדויות י"ט כסלו וכן לעשות במשך כל החודש, בעקבות כך נערכו התוועדויות י"ט כסלו בכל הארץ, בעקבות הוראת הרבי נשלחו שלוחים לכל מיני ערים וישובים שבהם הם עשו התוועדויות י"ט כסלו.

נקודה נוספת עליה עורר הרבי היא היא להדפיס ספרים, ובעיקר בסמיכות לי"ט כסלו.

סיכום

  • ג - ה: עוד שאלה: מדוע בכלל ישנו הסדר של מיעוט הלבנה, הרי מעלין בקודש ואין מורידין? נקודת הביאור: בחציו הראשון של החודש הלבנה והחמה הם בבחינת משפיע ומקבל, מט"ו ואילך מתחיל סדר של "אור הלבנה כאור החמה" שמתאחדים יחד. הרחבה: בחציו הראשון של החודש הלבנה מקבלת את אור החמה, ולכן הולך ומתווסף אורה. מט"ו בחודש ואילך הלבנה מתקרבת לגוף החמה עצמה עד שמתאחדת אתה, ולכן מתמעט אורה. מסיבה זו, בני ישראל המונים את ימי החודש ממשיכים בספירה כלפי מעלה[1], כיון שהם הולכים ומוסיפים בהתקשרותם והתאחדותם עם הקב"ה.
  • ט - י בחזרה לביאור ענין י"ט כסלו: י"ט כסלו הוא התחלת התגלות תורתו של משיח, שכשיתגלה לגמרי, יתגלה שישראל וקוב"ה כולא חד. בזה מובן המענה על השאלה בתחילת השיחה, "מדוע י"ט כסלו חל דוקא בחציו השני של החודש?", כיון שזה הזמן המורה על ההתאחדות האמיתית והעצמית של ישראל וקוב"ה. הקשר לפרשת השבוע: תוכנה הפנימי של הפרשה מורה, הוא סיום עבודת הבירורים על ידי יעקב אבינו, כאשר הוא מוכן להתאחדות הלבנה והחמה בגאולה השלימה. הקשר לפרשת השבוע: בפרשת וישלח יעקב שולח מלאכים לעשיו להראות שהכל מוכן לגאולה.
  • י"א - י"ג בדורנו לאחר ריבוי העבודה, כבר הסתיימה עבודת הבירורים וצריך רק להביא את ההתגלות בפועל בעולם. ומרומז גם בהפטרת פרשתנו המזכירה את תיקון צרפת על ידי בית יוסף, שהכוונה לדורנו בו בשליחות האדמו"ר הריי"צ השלימו את בירורה מדינת צרפת[2]. בשנה זו (תשנ"ב) ניתווסף עוד יותר. לא רק שנסתיימה העבודה, אלא הכל כבר ישנו בפועל ובגלוי, וצריך רק לפקוח את העיניים ולראות את המציאות בפועל ממש שישראל וקוב"ה כולא חד, מסובים יחד לסעודת הנישואין.
  • י"ד המעשה הוא העיקר. עריכת התוועדויות י"ט כסלו בכל מקום. ותיכף ומיד ממש באה הגאולה.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. כלומר, שגם כשמתמעטת הלבנה, הספירה לא יורדת אלא עולה עוד יותר: ט"ז י"ז..
  2. שהגמטריה שלה הוא :770.