שיחה:התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו): הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 156: שורה 156:
לקו"ש ח"ב – מדבר על ההבדלים בין הריי"צ מאוורוטש לרי"י מטשערקאס, ואין לה שום שייכות לענייננו. בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד (אב"ק)]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט באב ה'תש"ף ליצירה 12:32, 19 באוגוסט 2020 (UTC)
לקו"ש ח"ב – מדבר על ההבדלים בין הריי"צ מאוורוטש לרי"י מטשערקאס, ואין לה שום שייכות לענייננו. בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד (אב"ק)]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט באב ה'תש"ף ליצירה 12:32, 19 באוגוסט 2020 (UTC)
:עם זאת, הראי' מהקריאה והקדושה היא לכאורה ראי' חזקה, אך אצטט כאן לאידך מהקריאה והקדושה (בתאריך י"ג תשרי): "כשהי' בן שלשים שנה נסתלק הוד כ"ק אביו, אדמו"ר בעל צמח צדק – י"ג ניסן תרכ"ו – וכ"ק אחיו האדמורי"ם ישבו על כסא כ"ק אביהם בערים קאפוסט וליאדי – פלך מאהליב, בעיר ניעזשין – פלך טשרניגוב, בעיר אוורוטש – פלך וואָהלין, ישב הוא על כסא כ"ק אביו בעיר ליובאוויטש הוד כ"ק אדמו"ר מוהר"ש וכ"ק אחיו, הם דור רביעי לנשיאי חסידי חב"ד". והציטוט שהובא לעיל בא, כנראה, להדגיש ש'''מלבד''' היותו ממשיך לאדמו"ר הצ"צ נחשב '''גם''' כממשיך לנשיאי טשערנאביל. בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד (אב"ק)]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט באב ה'תש"ף ליצירה 12:41, 19 באוגוסט 2020 (UTC)
:עם זאת, הראי' מהקריאה והקדושה היא לכאורה ראי' חזקה, אך אצטט כאן לאידך מהקריאה והקדושה (בתאריך י"ג תשרי): "כשהי' בן שלשים שנה נסתלק הוד כ"ק אביו, אדמו"ר בעל צמח צדק – י"ג ניסן תרכ"ו – וכ"ק אחיו האדמורי"ם ישבו על כסא כ"ק אביהם בערים קאפוסט וליאדי – פלך מאהליב, בעיר ניעזשין – פלך טשרניגוב, בעיר אוורוטש – פלך וואָהלין, ישב הוא על כסא כ"ק אביו בעיר ליובאוויטש הוד כ"ק אדמו"ר מוהר"ש וכ"ק אחיו, הם דור רביעי לנשיאי חסידי חב"ד". והציטוט שהובא לעיל בא, כנראה, להדגיש ש'''מלבד''' היותו ממשיך לאדמו"ר הצ"צ נחשב '''גם''' כממשיך לנשיאי טשערנאביל. בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד (אב"ק)]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט באב ה'תש"ף ליצירה 12:41, 19 באוגוסט 2020 (UTC)
:איזה הקריאה והקדושה זה? אני רוצה לצפות. בכל מקרה. בדיוק הפוך בא מועד הפוך. ההבחנה היא ברורה: הוא נשיא צרנובילי - זה כן, ובנשיאות. דור רביעי לחב"ד - כן, אבל לא בנשיאות. {{אלמ}}
::איזה ראיתי הקריאה והקדושה [https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=12182&st=&pgnum=7 זה] זה כלל לא סותר משיטת הרבי רייצ. במפורש הרבי הרייץ מזכיר שהוא היה אדמור, אך לא אדמור חבדי, זה היה סבא שלו, אך במפורש הוא אומר שלא אדמור חבדי, מזכיר אותו בדור חמישי לחב"ד אך לא כנשיא חבד. וזה ההבחנה.. ההבחנה היא ברורה, הפוך: הוא נשיא צרנובילי - זה כן, ובנשיאות. דור רביעי לחב"ד - כן, אבל לא בנשיאות. {{א|בא מועד}} מה אתה אומר לגבי הציטוט מבית רבי שהרבי אומר שבית רבי זה בתכלית הדיוק? {{אלמ}}
::{{א|בא מועד}} מה אתה אומר לגבי הציטוט מבית רבי שהרבי אומר שהיה בתכלית הדיוק? {{אלמ}}
:::חבר, יש לציין שכל המקורות שעוסקים בנושא, בכל המקומות, חב"ד, חוץ לחב"ד, חוקרים, כולם. מדברים רק על ליובאוויטש והשלושה שנפרדו - ניעזין ליאדי וקאפוסט ואף אחד לא מזכיר את ארווטש, צ'רקס והוסיטיפול. כי אל אחד אף פעם לא חשב שהם חבד מלבד פה. (אף אחד לא אומר שהם לא שניאורסון אבל הם לא חב"ד). אני בטוח ב100 אלף אחוז שזה טעות נוראית דמוכך - בכל איפה שעוסקים בפיצול חב"ד. מוזכר רק ליובאוויטש קאפוסט ליאדי וניעזין. כל השאר לא מוזכרים כי זה לא חב"ד. ואכן זו האמת והאמת היחידה. וחבל שלא מקבלים האמת ממי שאמרה. וראה מה כתבתי לגבי מה שכתבו מהיום יום שלשלת היחס כאן לעיל ב[[#אוורוטש]] {{אלמ}}
:::חבר, יש לציין שכל המקורות שעוסקים בנושא, בכל המקומות, חב"ד, חוץ לחב"ד, חוקרים, כולם. מדברים רק על ליובאוויטש והשלושה שנפרדו - ניעזין ליאדי וקאפוסט ואף אחד לא מזכיר את ארווטש, צ'רקס והוסיטיפול. כי אל אחד אף פעם לא חשב שהם חבד מלבד פה. (אף אחד לא אומר שהם לא שניאורסון אבל הם לא חב"ד). אני בטוח ב100 אלף אחוז שזה טעות נוראית דמוכך - בכל איפה שעוסקים בפיצול חב"ד. מוזכר רק ליובאוויטש קאפוסט ליאדי וניעזין. כל השאר לא מוזכרים כי זה לא חב"ד. ואכן זו האמת והאמת היחידה. וחבל שלא מקבלים האמת ממי שאמרה {{אלמ}}


== חבר ==
== חבר ==
משתמש אלמוני