פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 235 בתים ,  15:04, 22 במאי 2020
ההסבר לכך הוא: על פי [[תורת החסידות]], סעודה זו, הנרמזת בפעם השלישית שכתוב בתורה "היום" - "לא" תמצאוהו ב[[שדה]], מכוונת כנגד הזמן [[לעתיד לבוא]], והיא בדרגה הנעלית של [[יום הכיפורים]], ולכן גם הסעודה בה איננה סעודה רגילה, וכמכוון בלשון ה[[תורה]] - היום - לא.
[[הרבי]] ממשיך ואומר כי ידוע שתורתינו הקדושה, שני החלקים שבה - [[פנימיות התורה]] ו[[תורה#נגלה|נגלה שבתורה]], מכוונים זה כנגד זה ולכן לא יתכן שענין זה של על פי [[קבלה]] יהיה קולא כל שהיא על פי ה[[הלכה]]. [[הרבי]] מסביר, ש[[אדמו"ר הזקן]] עצמו פוסק שמי שיש עליו צער לאכול, לא רק שפטור הוא מלאכול, אלא אף כמעט איסור חל עליו לאכול, מפאת [[עונג שבת]]. ואם כן, מי שמאמין באמונה שלימה בתורת [[הקבלה]], ויודע שזורח בזמן זה אור של [[יום הכיפורים]] ושל [[לעתיד לבוא]], וודאי קץ מלאכול. וכן בנוגע לכלל [[חסידי חב"ד]] הרי מפני [[התקשרות]]ם ל[[רבותינו נשיאינו|רבותיהם]] והליכתם בדרכיהם, האכילה בסעודה שלישית גורמת להם צער, ולכן ענין זה מבואר לכתחילה על פי ה[[הלכה]].{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14944&pgnum=97 לקוטי שיחות חלק כ"א, שיחה ב' לפרשת בשלח עמוד 84].}}.
==סיבת אדמו"רי חב"ד לאי אכילת פת==
1,399

עריכות