שיחה:חסידות שומרי אמונים: הבדלים בין גרסאות בדף
(←טעון תיקון שומרי אמונים: פסקה חדשה) |
שלום עליכם (שיחה | תרומות) |
||
שורה 14: | שורה 14: | ||
===טענות נגד חב"ד=== | ===טענות נגד חב"ד=== | ||
קראתי פעם שלר' אהרון היה טענות נגד דרך חב"ד בתפיסת האלוקות בשכל - שאדמו"רז ענה על טענות אלו. השאלה - איפה כתוב על הושייות והתשובות, ואם יש עניין להכניס אותם - בפרט שנדחו ונענו. | קראתי פעם שלר' אהרון היה טענות נגד דרך חב"ד בתפיסת האלוקות בשכל - שאדמו"רז ענה על טענות אלו. השאלה - איפה כתוב על הושייות והתשובות, ואם יש עניין להכניס אותם - בפרט שנדחו ונענו. | ||
לא לר' אהרן אלא לחתנו. חלק הרבי | :לא לר' אהרן אלא לחתנו. חלק הרבי ענה ביחדיות הידועה (נדפסה בבית משיח ולאח"כ בתו"מ ח"ל). ועוד טענות ששטח ונענה בפני הג"ר נחום וילהלם שליט"א | ||
== טעון תיקון שומרי אמונים == | == טעון תיקון שומרי אמונים == | ||
רק האדמור משומרי אמונים ירושלים מונה בצוואת אביו הק' כאדמור הממשיך בשם ''שומרי אמונים'' בעוד שהוא ויתר את השם שומ''א גם לאחיו האדמורים | רק האדמור משומרי אמונים ירושלים מונה בצוואת אביו הק' כאדמור הממשיך בשם ''שומרי אמונים'' בעוד שהוא ויתר את השם שומ''א גם לאחיו האדמורים |
גרסה מ־22:23, 30 ביוני 2019
למיטב ידיעתי רבי אברהם חיים ראטה נפטר וכאדמו"רים משומרי אמונים מכהנים ארבעת בניו וכמו כן לאדמו"ר הקודם מתולדות הארון אין רק שני בנים (האדמו"רים מתולדות הארון ותולדות אברהם יצחק) אלה עוד שנים שמכהנים כאדמו"רים ממבקשי אמונה ונחלת הארון--שלימער - כל היום היא שיחתי יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד 18:51, 22 באפריל 2014 (UTC)
חשיבות
- חשיבות הערך היא כמו בשיחה:חסידות איזביצא-רדזין - חסידות שרוב ככל אדמוריה היו מקושרים עם נשיאי חב"ד. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 15:07, 1 בדצמבר 2016 (UTC)
הצד השווה בין הערכים הוא שהמילה חב"ד כמעט ולא מוזכרת בהם (מלבד ציון העובדה שהאדמו"ר מראדזין "היה בקשר חם עם הרבי" ושהאדמו"ר משומרי אמונים "משתתף בהתוועדויות חב"דיות" יעקב בן שמואל - שיחה 15:24, 1 בדצמבר 2016 (UTC)
- אז זהו, שהחשיבות של הערך היא גם בקישורים הפנימיים שבערכים ולא רק במידע שבהם. הערך נותן מידע כללי ומהוה פתיח לערכים שעל האדמורים עצמם. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 15:38, 1 בדצמבר 2016 (UTC)
- בראדזין עוד מילא, לרוב האדמו"רים יש קשר עם חב"ד (אבל גם שם, או שלא צריך ערך נפרד על החסידות, או שצריך לפרט על הקשרים בערך עצמו), אבל כאן, הקשר עם הרבי זה אפילו לא עם אדמו"רי שומרי אמונים, אלא עם האדמו"רים מתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק! יעקב בן שמואל - שיחה 16:25, 1 בדצמבר 2016 (UTC)
- זו שושלת אחת (משהו כמו לאדי - ליובאוויטש.) --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 20:12, 1 בדצמבר 2016 (UTC)
::::כשאתה רוצה לכתוב משהו על ליאדי אתה כותב את זה בערך "ליובאוויטש"? אם גם לאדמו"ר משומרי אמונים היה קשר הייתי מבין למה צריך את הערך, אבל כל עוד זה רק תולדות אהרון ותולדות אברהם יצחק, לא צריך. (אגב, זכור לי, אם כי לא במאה אחוז, שיש עדיין 'שומרי אמונים') יעקב בן שמואל - שיחה 20:20, 1 בדצמבר 2016 (UTC)
- הערך הזה הוא כמו ערך על חסידות חב"ד הכולל את אדה"ז והרבי וכל מי שבאמצע. אם יש בעיה עם השם ניתן להחליף, אבל לדעתי זה השם הנכון. ואגב מדובר כאן על 3 אדמורים הקשורים לחב"ד (אם תדייק טוב בערך) שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ב' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 01:10, 2 בדצמבר 2016 (UTC)
טענות נגד חב"ד
קראתי פעם שלר' אהרון היה טענות נגד דרך חב"ד בתפיסת האלוקות בשכל - שאדמו"רז ענה על טענות אלו. השאלה - איפה כתוב על הושייות והתשובות, ואם יש עניין להכניס אותם - בפרט שנדחו ונענו.
- לא לר' אהרן אלא לחתנו. חלק הרבי ענה ביחדיות הידועה (נדפסה בבית משיח ולאח"כ בתו"מ ח"ל). ועוד טענות ששטח ונענה בפני הג"ר נחום וילהלם שליט"א
טעון תיקון שומרי אמונים
רק האדמור משומרי אמונים ירושלים מונה בצוואת אביו הק' כאדמור הממשיך בשם שומרי אמונים בעוד שהוא ויתר את השם שומא גם לאחיו האדמורים