שיחה:השגחה פרטית: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
בטוחני שלהרה"ג {{א|הנחה}} יהיה מה לומר בעניין. -- '''בברכת "יהפכו [[בין המצרים|ימים אלו]] [[ביטול הצומות לעתיד לבוא|לששון ולשמחה]]"''', • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 11:56, י"ז בתמוז ה'תשע"ז | בטוחני שלהרה"ג {{א|הנחה}} יהיה מה לומר בעניין. -- '''בברכת "יהפכו [[בין המצרים|ימים אלו]] [[ביטול הצומות לעתיד לבוא|לששון ולשמחה]]"''', • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 11:56, י"ז בתמוז ה'תשע"ז | ||
:עד שיענה הרב הנ"ל. הרי הלקו"ש חכ"ג הובא בח"ל שם. ופשוט לכא' שחכ"ג בא לבטא העקרון: שכל פרט נוגע וממילא השגחה על כל פרט (שזה חידוש הבעש"ט) והביארו בח"ךל בהערה מוסיף שבתוך זה גופא יש חילוק דרגות בהתאם למשמעות הפרט כנ"ל. [[משתמש:חכם באשי|חכם באשי]] - [[שיחת משתמש:חכם באשי|שיחה]] 14:03, 11 ביולי 2017 (UTC) | :עד שיענה הרב הנ"ל. הרי הלקו"ש חכ"ג הובא בח"ל שם. ופשוט לכא' שחכ"ג בא לבטא העקרון: שכל פרט נוגע וממילא השגחה על כל פרט (שזה חידוש הבעש"ט) והביארו בח"ךל בהערה מוסיף שבתוך זה גופא יש חילוק דרגות בהתאם למשמעות הפרט כנ"ל. [[משתמש:חכם באשי|חכם באשי]] - [[שיחת משתמש:חכם באשי|שיחה]] 14:03, 11 ביולי 2017 (UTC) | ||
::יישר כח על המענה! | |||
::לא שמתי לב שמביא שם מחכ"ג. ועדיין קשה לי להבין ההתאמה ביניהם, ולכאורה גם זו הכוונה בכך שמביאו בלשון "'''ולהעיר ג"כ מ'''משנ"ת בלקו"ש חכ"ג" - שזו משמעות של סתירה מסויימת. כי אין לומר שבחכ"ג כל החידוש הוא רק שיש השגחה על כל פרט (שזהו פשט דברי הבעש"ט ולא ביאור הרבי), אלא החידוש שם הוא שבכל פרט יש השגחה מיוחדת, מבלי הבט על מדרגתו, כי כל פרט איזה שיהיה נוגע לכוונה העליונה '''באותה מידה'''. | |||
::אם נאמר שגם ע"פ הביאור דחכ"ג יש חילוקי דרגות, יפול כל הביאור שם - שהרבי הריי"צ קיבל מזה כח למאסר, כיון שזה עורר אותו לכך שגם במאסר יש אלוקות כמו בגאולה. | |||
::{{קטן|והערה לסיום ל{{א|חכם באשי}}, אם כבר נפגשתי עם כבודו לאחר הפסקה ארוכה - הריני לבקשך להסתובב קצת ימינה ושמאלה כאן באתר, להפנים עד כמה המצב קשה ועד כמה חב"דפדיה זקוקה ליהודים עם ראש על הכתפיים, ואז לנסות להגיע לכאן יותר...}} -- '''בברכת "יהפכו [[בין המצרים|ימים אלו]] [[ביטול הצומות לעתיד לבוא|לששון ולשמחה]]"''', • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 15:54, י"ז בתמוז ה'תשע"ז |
גרסה מ־17:54, 11 ביולי 2017
צריך עיון
עכשיו אני שם לב שיש לעיין קצת איך לתווך את הביאור שהוספתי עכשיו (מלקו"ש חכ"ג יב-יג תמוז), עם הביאור המובא בערך (בפרק 'ההבדל בין ההשגחה על ישראל ושאר העולם', מלקו"ש ח"ל וישלח).
בטוחני שלהרה"ג הנחה יהיה מה לומר בעניין. -- בברכת "יהפכו ימים אלו לששון ולשמחה", • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 11:56, י"ז בתמוז ה'תשע"ז
- עד שיענה הרב הנ"ל. הרי הלקו"ש חכ"ג הובא בח"ל שם. ופשוט לכא' שחכ"ג בא לבטא העקרון: שכל פרט נוגע וממילא השגחה על כל פרט (שזה חידוש הבעש"ט) והביארו בח"ךל בהערה מוסיף שבתוך זה גופא יש חילוק דרגות בהתאם למשמעות הפרט כנ"ל. חכם באשי - שיחה 14:03, 11 ביולי 2017 (UTC)
- יישר כח על המענה!
- לא שמתי לב שמביא שם מחכ"ג. ועדיין קשה לי להבין ההתאמה ביניהם, ולכאורה גם זו הכוונה בכך שמביאו בלשון "ולהעיר ג"כ ממשנ"ת בלקו"ש חכ"ג" - שזו משמעות של סתירה מסויימת. כי אין לומר שבחכ"ג כל החידוש הוא רק שיש השגחה על כל פרט (שזהו פשט דברי הבעש"ט ולא ביאור הרבי), אלא החידוש שם הוא שבכל פרט יש השגחה מיוחדת, מבלי הבט על מדרגתו, כי כל פרט איזה שיהיה נוגע לכוונה העליונה באותה מידה.
- אם נאמר שגם ע"פ הביאור דחכ"ג יש חילוקי דרגות, יפול כל הביאור שם - שהרבי הריי"צ קיבל מזה כח למאסר, כיון שזה עורר אותו לכך שגם במאסר יש אלוקות כמו בגאולה.
- והערה לסיום לחכם באשי, אם כבר נפגשתי עם כבודו לאחר הפסקה ארוכה - הריני לבקשך להסתובב קצת ימינה ושמאלה כאן באתר, להפנים עד כמה המצב קשה ועד כמה חב"דפדיה זקוקה ליהודים עם ראש על הכתפיים, ואז לנסות להגיע לכאן יותר... -- בברכת "יהפכו ימים אלו לששון ולשמחה", • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 15:54, י"ז בתמוז ה'תשע"ז