שילוח מן המחנה: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "הר הבית " ב־"הר הבית "
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "הר הבית " ב־"הר הבית ")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 1: שורה 1:


המצווה של '''שילוח מן המחנה''' "צו את בני ישראל וישלחו מן המחנה כל צרוע וכל זב", הינה מצווה החלה על עם ישראל לגרש מהר הבית את כל הטמאים האסורים להכנס לשם, ואם עברו ונכנסו עברו הטמאים בלא תעשה. על כל האיסורים מדרבנן העונש הוא מכת מרדות.
המצווה של '''שילוח מן המחנה''' "צו את בני ישראל וישלחו מן המחנה כל צרוע וכל זב", הינה מצווה החלה על עם ישראל לגרש מ[[הר הבית]] את כל הטמאים האסורים להכנס לשם, ואם עברו ונכנסו עברו הטמאים בלא תעשה. על כל האיסורים מדרבנן העונש הוא מכת מרדות.


== מחנה ישראל ==
== מחנה ישראל ==
שורה 20: שורה 20:
== ביאה במקצת ==
== ביאה במקצת ==


ישנה דיעה האומרת כי ביאה במקצת, שמה ביאה. כלומר אפילו מי שהכניס את ידו להר הבית או לבית המקדש נחשב הדבר שנכנס לשם. להלכה פוסק הראב"ד כי ביאה במקצת שמה ביאה, אך ה[[רמב"ם]] סבור כי מדאורייתא אין הדין כך רק דרבנן והעונש על כך הוא מכת מרדות{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/rambam.aspx?rid=7996 פ"ג הלי"ח.]}}.
ישנה דיעה האומרת כי ביאה במקצת, שמה ביאה. כלומר אפילו מי שהכניס את ידו ל[[הר הבית]] או לבית המקדש נחשב הדבר שנכנס לשם. להלכה פוסק הראב"ד כי ביאה במקצת שמה ביאה, אך ה[[רמב"ם]] סבור כי מדאורייתא אין הדין כך רק דרבנן והעונש על כך הוא מכת מרדות{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/rambam.aspx?rid=7996 פ"ג הלי"ח.]}}.


== בימינו ==
== בימינו ==
למרות שעל פי הנ"ל ישנם מקומות שמותר להכנס להר הבית מי שהוא בטהרה גמורה, אף על פי כן [[הרבי]] הורה{{מקור}} שאין לעלות להר הבית בימינו כלל, ואף אין לשקול את הדבר. אחת מהסיבות לכך היא, שאם תותר העלייה להר, יבוא הדבר לידי עלייה של אנשים שאינם טהורים, ויבוא הדבר לידי פרצה גדולה.
למרות שעל פי הנ"ל ישנם מקומות שמותר להכנס ל[[הר הבית]] מי שהוא בטהרה גמורה, אף על פי כן [[הרבי]] הורה{{מקור}} שאין לעלות ל[[הר הבית]] בימינו כלל, ואף אין לשקול את הדבר. אחת מהסיבות לכך היא, שאם תותר העלייה להר, יבוא הדבר לידי עלייה של אנשים שאינם טהורים, ויבוא הדבר לידי פרצה גדולה.


== ראו עוד ==
== ראו עוד ==