אברים (ספירות): הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
מ (החלפת טקסט – "הגוף " ב־"הגוף ") |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
א) משום שהספירות הם [[כלים]] מותאמים להמשכת [[אור אין סוף]] ב"ה בתוכם, ובאמצעותם נמשך האור לעולמות, כמו [[אברים (בגוף)|שאברי האדם]] הם כלים מותאמים לגילוי אור וחיות הנפש בתוכם, ובאמצעותם מתגלה ופועלת הנפש בסביבתה. | א) משום שהספירות הם [[כלים]] מותאמים להמשכת [[אור אין סוף]] ב"ה בתוכם, ובאמצעותם נמשך האור לעולמות, כמו [[אברים (בגוף)|שאברי האדם]] הם כלים מותאמים לגילוי אור וחיות הנפש בתוכם, ובאמצעותם מתגלה ופועלת הנפש בסביבתה. | ||
ואף על פי שהספירות הן כלים מתאימים לגילוי אור המאציל ב"ה, מכל מקום אין ערך לספירות דאצילות לעומת המאציל העליון אין-סוף ברוך הוא, כשם שאין ערך לאברי | ואף על פי שהספירות הן כלים מתאימים לגילוי אור המאציל ב"ה, מכל מקום אין ערך לספירות דאצילות לעומת המאציל העליון אין-סוף ברוך הוא, כשם שאין ערך לאברי ה[[גוף]] הגשמי לעומת הנשמה. | ||
ואדרבה, בגלל ההגבלה והצמצום שבכלים - דבר הגורם להגבלה וצמצום באורות, יכולים האורות לרדת ולהתגלות בעולם. | ואדרבה, בגלל ההגבלה והצמצום שבכלים - דבר הגורם להגבלה וצמצום באורות, יכולים האורות לרדת ולהתגלות בעולם. |
גרסה מ־07:01, 17 ביוני 2016
האברים משמשים כמשל וכינוי לספירות העליונות, וזאת מכמה טעמים;
א) משום שהספירות הם כלים מותאמים להמשכת אור אין סוף ב"ה בתוכם, ובאמצעותם נמשך האור לעולמות, כמו שאברי האדם הם כלים מותאמים לגילוי אור וחיות הנפש בתוכם, ובאמצעותם מתגלה ופועלת הנפש בסביבתה.
ואף על פי שהספירות הן כלים מתאימים לגילוי אור המאציל ב"ה, מכל מקום אין ערך לספירות דאצילות לעומת המאציל העליון אין-סוף ברוך הוא, כשם שאין ערך לאברי הגוף הגשמי לעומת הנשמה.
ואדרבה, בגלל ההגבלה והצמצום שבכלים - דבר הגורם להגבלה וצמצום באורות, יכולים האורות לרדת ולהתגלות בעולם.
ב) משום שמהותן וענינן של הספירות למעלה - באלקות לפעול פעולות דוגמת פעולת האברים שבאדם. כגון הידים שתפקידן לתת או לקחת, כך בספירות - "חסד דרועא ימינא גבורה דרועא שמאלא", וכן בשאר הספירות (דעת תחתון).
ג) משום שהספירות הן מקור דמקור להתהוות האברים הגשמיים שבעולם הזה - ונקראו האברים על שמם של הספירות, והיינו, שהצביון והצורה של אברי הנבראים נקבעים על פי שורשן למעלה, ולכן נקראים האברים בגוף האדם על שם הספירות של מעלה(דעת עליון).
- (חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")