שיחה:ימות המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(←פיצול: פסקה חדשה) |
(←פיצול) |
||
שורה 11: | שורה 11: | ||
*בערך זה - ימות המשיח - ישאר רק מה שיהיה בתקופה '''שלאחר''' ביאת משיח: הסדר של בנין ביהמ"ק, קיבוץ גלויות, וכו'. שלימות קיום התומ"צ, החידושים אז (הלכה כב"ש, ביטול הצומות, טהרת החזיר, סיוע מהגויים וכו'). ושאר מה שיש בערך הנוכחי (שצריך גם הרחבה בפסקה [[ימות המשיח#ימות המשיח בתורת החסידות|ימות המשיח בתורת החסידות]]). | *בערך זה - ימות המשיח - ישאר רק מה שיהיה בתקופה '''שלאחר''' ביאת משיח: הסדר של בנין ביהמ"ק, קיבוץ גלויות, וכו'. שלימות קיום התומ"צ, החידושים אז (הלכה כב"ש, ביטול הצומות, טהרת החזיר, סיוע מהגויים וכו'). ושאר מה שיש בערך הנוכחי (שצריך גם הרחבה בפסקה [[ימות המשיח#ימות המשיח בתורת החסידות|ימות המשיח בתורת החסידות]]). | ||
אם לא תהיה התנגדות - אני יכול לכתוב את הערך הא' (ביאת המשיח) ממש בזריזות. הערך הגאולה האמיתית והשלימה מורכב ויקח יותר זמן. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 05:05, 19 בפברואר 2016 (UTC) | אם לא תהיה התנגדות - אני יכול לכתוב את הערך הא' (ביאת המשיח) ממש בזריזות. הערך הגאולה האמיתית והשלימה מורכב ויקח יותר זמן. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 05:05, 19 בפברואר 2016 (UTC) | ||
:*בערך [[משיח]] ישנה פסקה הדנה על סדר ואופן ביאתו, אני לא חושב שיש צורך עדיין בערך בפני עצמו, במקרה שהפסקה תורחב, יש להפוך לערך בפ"ע ולקשר לשם! [[האמונה בביאת המשיח|חיוב האמונה]] הוא ערך שכבר קיים (הוא פוצל מהערך 'משיח' רק אחרי שהתברר הנחיצות בזה מפני ארכו) לסיכום איני רואה צורך בערך נוסף בעניין. | |||
:*לא הבנתי כלל את מניעך, הרי הגאולה האמתית והשלימה היא היא ימות המשיח, אלא שיש את מה שיתרחש בעולם בפועל כקיבוץ גלויות וכו' ועליה נידון בעיקר בספרי הנגלה, ויש את הביאורים בחסידות שמבארים את תוכנה של הגאולה מהרובד הפנימי, (לדוגמא:חסרונו של בית המקדש מבטא את ירידת המלכות וכו' וכו' ובנין הבית הוא מבטא את הגאולה..) וכל זה יהיה ע"י מלך המשיח שעליו יש ערך. --[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 12:27, 19 בפברואר 2016 (UTC) |
גרסה מ־14:27, 19 בפברואר 2016
יש צורך דחוף לערוך את הערך ולחברו לערך ביאת המשיח.--הנחה - שיחה 09:17, 21 ביולי 2015 (UTC) בוצע--הנחה - שיחה 18:54, 17 באוקטובר 2015 (UTC)
- יש להוסיף על דרגת הגילוי שבימות המשיח ביחס לעוה"ז ביחס לגן עדן וביחס לתחיית המתים (המכונה גם עוה"ב ולציין בתחילת הערך היכן שמצויין שפעמים מוזכרים ימות המשיח בניגוד לעוה"ב ש"יבואר להלן".--הנחה - שיחה 08:00, 5 באוגוסט 2015 (UTC)
- האמונה בביאת המשיח יסודה ושרשה. עם תבנית ערך מורחב.
פיצול
הערך הזה מאחד גם את הגאולה האמיתית והשלימה וגם את ביאת המשיח. ולדעתי נכון מאוד לפצל, כך ש:
- בערך על ביאת המשיח יכללו: א. חיוב האמונה הציפיה וכו' וזמן ביאת המשיח (כולל זה שמוכנים כבר לזה), עם הפניות לערכים מורחבים. ב. ביאת אליהו לפני ביאת משיח או לא, עם הפניה לאליהו הנביא. ג. מקום בואו - התחלת ההתגלות ב-770 וכו'. ד. אפשרות בואו בשבת. וכו' וכו'... בקיצור כל מה שקשור לרגעי ביאתו.
- בערך על הגאולה האמיתית והשלימה יכללו: א. ענין הגאולה כגילוי הא' בגולה, תהפוך גם את העבר - הגולה לטוב וכו'. ב. החידוש שבגאולה האמיתית והשלימה על שאר הגאולות: גאולה נצחית, כל ישראל יגאלו וכו'. וכן כמה נושאים קצרים עם הפניות לערכים המורחבים: בשורת הגאולה, לחיות גאולה וכד'.
- בערך זה - ימות המשיח - ישאר רק מה שיהיה בתקופה שלאחר ביאת משיח: הסדר של בנין ביהמ"ק, קיבוץ גלויות, וכו'. שלימות קיום התומ"צ, החידושים אז (הלכה כב"ש, ביטול הצומות, טהרת החזיר, סיוע מהגויים וכו'). ושאר מה שיש בערך הנוכחי (שצריך גם הרחבה בפסקה ימות המשיח בתורת החסידות).
אם לא תהיה התנגדות - אני יכול לכתוב את הערך הא' (ביאת המשיח) ממש בזריזות. הערך הגאולה האמיתית והשלימה מורכב ויקח יותר זמן. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 05:05, 19 בפברואר 2016 (UTC)
- בערך משיח ישנה פסקה הדנה על סדר ואופן ביאתו, אני לא חושב שיש צורך עדיין בערך בפני עצמו, במקרה שהפסקה תורחב, יש להפוך לערך בפ"ע ולקשר לשם! חיוב האמונה הוא ערך שכבר קיים (הוא פוצל מהערך 'משיח' רק אחרי שהתברר הנחיצות בזה מפני ארכו) לסיכום איני רואה צורך בערך נוסף בעניין.
- לא הבנתי כלל את מניעך, הרי הגאולה האמתית והשלימה היא היא ימות המשיח, אלא שיש את מה שיתרחש בעולם בפועל כקיבוץ גלויות וכו' ועליה נידון בעיקר בספרי הנגלה, ויש את הביאורים בחסידות שמבארים את תוכנה של הגאולה מהרובד הפנימי, (לדוגמא:חסרונו של בית המקדש מבטא את ירידת המלכות וכו' וכו' ובנין הבית הוא מבטא את הגאולה..) וכל זה יהיה ע"י מלך המשיח שעליו יש ערך. --הנחה - שיחה 12:27, 19 בפברואר 2016 (UTC)