ט"ז בחשוון: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 10: שורה 10:
==[[ימי חב"ד]]==
==[[ימי חב"ד]]==
*[[תרע"ו]] - [[אדמו"ר הרש"ב]] עזב את העירה [[ליובאוויטש]] בדרכו ל[[רוסטוב]].
*[[תרע"ו]] - [[אדמו"ר הרש"ב]] עזב את העירה [[ליובאוויטש]] בדרכו ל[[רוסטוב]].
*[[תר"פ]] - מרת [[יוכבד שניאורסון (חמות אדמו"ר הריי"צ)|יוכבד שניאורסון]], חמותו של [[אדמו"ר הריי"צ]], נפטרה ומנוחתה כבוד ב[[קישינוב]].
 
===נולדו===
*[[תשכ"ד]] - הרב [[אפרים בוגרד]], דיין ב[[בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש|בית דין רבני חב"ד]], רב קהילת חב"ד בשכונת 'רמות' ב[[ירושלים]], ומהאחראים על מבחני ה[[סמיכה]] מטעם [[הרבנות הראשית לישראל]].
 
===נפטרו===
*[[תר"פ]] - מרת [[יוכבד שניאורסון (חמות אדמו"ר הריי"צ)|יוכבד שניאורסון]], חמותו של [[אדמו"ר הריי"צ]], ומנוחתה כבוד ב[[קישינוב]].
*[[תשנ"ה]] - [[שלמה קרליבך]], מראשוני העוסקים בהפצת היהדות בשליחות הרבי שעם השנים נפרד מחסידות חב"ד ופעל בדרך עצמאית.


{{להיום יום|ט"ז|חשוון}}
{{להיום יום|ט"ז|חשוון}}
[[קטגוריה:ימי חב"ד|ב יו]]
[[קטגוריה:ימי חב"ד|ב יו]]
[[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש חשוון|ב]]
[[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש חשוון|ב]]

גרסה מ־12:45, 7 בנובמבר 2014

<< >> חודש חשוון

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

ט"ז בחשוון הוא היום הששה עשר בחודש חשוון.

אירועים ביהדות

  • תרצ"ח - ליל הבדולח. פוגרום והרס מאות בתי כנסיות ומרכזי קהילה יהודיים עתיקים ברחבי גרמניה ואוסטריה.
  • תשכ"ה - רבי ראובן כץ, ראב"ד וראש ישיבה בפתח תקוה, מחבר 'דגל ראובן', נפטר.
  • תש"י - החל המבצע 'מרבד הקסמים' להעלאת יהודי תימן לארץ ישראל. מבצע שבהמשכו נעלמו מאות ילדים ונחטפו מהוריהם, והועברו לאימוץ מבלי ידיעתם.
  • תשנ"ה - שלמה קרליבך, נפטר.

ימי חב"ד

נולדו

נפטרו


הפתגם היומי - ט"ז בחשוון - מלוח היום יום
המחשבה היא לבוש ומשרת השכל והמדות. בשעה אשר אין לה שירות בשכל או במדות, גם אז פועלת פעולתה לחשוב ולהרהר, אבל פעולתה לא לבד שאינה תוכנית, אלא היא פרועה לשמצה... ומבואר כי סיבת המחשבות זרות או רעות הוא די פוסטקייט פון קאפ (= ריקנותה של הראש), דכאשר השכל עסוק אז יש להמחשבה מה לשרת ואין מקום למחשבות של שטות והבל שאין בהם ממש.