אחדות ישראל: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 7 בתים ,  18 במאי 2008
שורה 315: שורה 315:
להבין הטעם שזה צריך להיות ב'''אמירה בפה''' ("לומר"), ולא מספיקה קבלת המצוה על ידי מחשב וכונה בלב...
להבין הטעם שזה צריך להיות ב'''אמירה בפה''' ("לומר"), ולא מספיקה קבלת המצוה על ידי מחשב וכונה בלב...


הביאור בזה: מצד הנשמו דבני ישראל הרי הם מלכתחילה - ותמיד - מאוחדים זה בזה. "כולן מתאימות ואב אחד לכולנה, ולכן נקראו כל ישראל אחים ממש מצד שורש נפשם בה' אחד, רק שהגופים מחולקים" (תניא פרק לב) - כפי שהנשמה יורדת ומתלבש בגוף גשמי ישנם חילוקים בין יהודי אחד לחבירו, ובפרט בזמן הגלות...  
הביאור בזה: מצד הנשמות דבני ישראל הרי הם מלכתחילה - ותמיד - מאוחדים זה בזה. "כולן מתאימות ואב אחד לכולנה, ולכן נקראו כל ישראל אחים ממש מצד שורש נפשם בה' אחד, רק שהגופים מחולקים" (תניא פרק לב) - כפי שהנשמה יורדת ומתלבש בגוף גשמי ישנם חילוקים בין יהודי אחד לחבירו, ובפרט בזמן הגלות...  


וזהו תוכן המצוה של "ואהבת לרעך כמוך", שגם כמו שבני ישראל מחולקים מצד הגופים שלהם, כל אחד יאהב את רעהו "כמוך" (על ידי שמגלה מן הכוח אל הפועל את האחדות).
וזהו תוכן המצוה של "ואהבת לרעך כמוך", שגם כמו שבני ישראל מחולקים מצד הגופים שלהם, כל אחד יאהב את רעהו "כמוך" (על ידי שמגלה מן הכוח אל הפועל את האחדות).


על פי זה מובן שהביטוי העיקרי והשלימות דאהבת ישראל היאבשעה שזה נוסף על הרגש בלב ובכוונה במחשבה, שיהיה גם בדיבור - "עקימת שפתיו הוי מעשה".
על פי זה מובן שהביטוי העיקרי והשלימות דאהבת ישראל היא בשעה שזה נוסף על הרגש בלב ובכוונה במחשבה, שיהיה גם בדיבור - "עקימת שפתיו הוי מעשה".


(ספר השיחות ה'תשנ ע' 214, שיחת פ' ויגש ט' טבת. תרגום מאידיש. עיין שם בארוכה)
''(ספר השיחות ה'תשנ ע' 214, שיחת פ' ויגש ט' טבת. תרגום מאידיש. עיין שם בארוכה)''


== ברכנו אבינו כולנו כאחד ==
== ברכנו אבינו כולנו כאחד ==
48

עריכות