אור ישראל: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
מ (החלפת טקסט – " ע"י " ב־" על ידי ") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
במעלת "אור ישראל" על "שני המאורות הגדולים" שני ביאורים: | במעלת "אור ישראל" על "שני המאורות הגדולים" שני ביאורים: | ||
א. אורן של ישראל בא | א. אורן של ישראל בא על ידי שמהפכים את החשך ל[[אור]] ו[[יתרון האור מן החושך|אור זה יש לו יתרון על האור כמו שהוא מצד עצמו]]. | ||
ב "אור ישראל" הוא אור המאיר ב[[תפארת]] קו האמצעי ולכן הוא נעלה מ"[[שני המאורות]]" כי "שני המאורות" הם [[חסד]] ו[[גבורה]] ששורשם מ[[חכמה]] ו[[בינה]] ואילו [[תפארת]] עולה עד ה[[כתר]]. | ב "אור ישראל" הוא אור המאיר ב[[תפארת]] קו האמצעי ולכן הוא נעלה מ"[[שני המאורות]]" כי "שני המאורות" הם [[חסד]] ו[[גבורה]] ששורשם מ[[חכמה]] ו[[בינה]] ואילו [[תפארת]] עולה עד ה[[כתר]]. | ||
[[קטגוריה:אורות וכלים]] | [[קטגוריה:אורות וכלים]] |
גרסה מ־23:12, 13 במרץ 2014
אור ישראל הוא נעלה יותר משני המאורות שמש וירח וכמו שאמרו רז"ל על הפסוק "אשר עשית גדולות " - "אשר עשית גדולות" אלו שני המאורות הגדולים – ואתה - מתאווה לאורן של ישראל".
במעלת "אור ישראל" על "שני המאורות הגדולים" שני ביאורים:
א. אורן של ישראל בא על ידי שמהפכים את החשך לאור ואור זה יש לו יתרון על האור כמו שהוא מצד עצמו.
ב "אור ישראל" הוא אור המאיר בתפארת קו האמצעי ולכן הוא נעלה מ"שני המאורות" כי "שני המאורות" הם חסד וגבורה ששורשם מחכמה ובינה ואילו תפארת עולה עד הכתר.