טעימה מהגאולה בדורנו: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – " ." ב־"."
מ (החלפת טקסט – " ." ב־".")
שורה 5: שורה 5:
באותה שנה, התקיימה [[מלחמת המפרץ]], בה בדרך ניסי לא נהרג אדם כתוצאה מ-39 סקאדים שנפלו בישראל, לאחר מכן גם נפל הגוש הסוביטי וגם זאת בצורה ניסית מבלי מלחמה או שפיכות דמים. כל זאת כטעימה מהניסים שיתרחשו בגאולה:
באותה שנה, התקיימה [[מלחמת המפרץ]], בה בדרך ניסי לא נהרג אדם כתוצאה מ-39 סקאדים שנפלו בישראל, לאחר מכן גם נפל הגוש הסוביטי וגם זאת בצורה ניסית מבלי מלחמה או שפיכות דמים. כל זאת כטעימה מהניסים שיתרחשו בגאולה:
{{ציטוט|תוכן=בתקופתנו זו מתרחשים ברחבי העולם נסים ונפלאות (עד ל"נפלאות גדולות, ולא רק באופן של "לעושה נפלאות גדולות לבדו", ש"אין בעל הנס מכיר בניסו, אלא גם) באופן גלוי לעין כל – מעין ודוגמת והכנה לנסים ונפלאות דגאולה העתידה לבוא תיכף ומיד, עלי' נאמר "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות"|מקור= ש"פ בראשית ה'תנש"א, סי"ג|מרכאות=כן}}
{{ציטוט|תוכן=בתקופתנו זו מתרחשים ברחבי העולם נסים ונפלאות (עד ל"נפלאות גדולות, ולא רק באופן של "לעושה נפלאות גדולות לבדו", ש"אין בעל הנס מכיר בניסו, אלא גם) באופן גלוי לעין כל – מעין ודוגמת והכנה לנסים ונפלאות דגאולה העתידה לבוא תיכף ומיד, עלי' נאמר "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות"|מקור= ש"פ בראשית ה'תנש"א, סי"ג|מרכאות=כן}}
{{ציטוט|תוכן=שנה זו היא "(תהא) שנת נפלאות אראנו" (כהראשי תיבות דמנין השנה שנתפשט בתפוצות ישראל), השנה שבה יקויים היעוד "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", וכבר ראו בפועל "נפלאות" המעידים שזוהי ה"[[שנה שמלך המשיח נגלה בו]]", ועד ל"שעה שמלך המשיח בא . . והוא משמיע להם לישראל ענוים הגיע זמן גאולתם" (כדברי הילקוט שמעוני), ועד להכרזה ש"הנה זה (המלך המשיח) בא"|מקור=ש"פ בלק ה'תנש"א, ס"ח|מרכאות=כן}}
{{ציטוט|תוכן=שנה זו היא "(תהא) שנת נפלאות אראנו" (כהראשי תיבות דמנין השנה שנתפשט בתפוצות ישראל), השנה שבה יקויים היעוד "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", וכבר ראו בפועל "נפלאות" המעידים שזוהי ה"[[שנה שמלך המשיח נגלה בו]]", ועד ל"שעה שמלך המשיח בא.. והוא משמיע להם לישראל ענוים הגיע זמן גאולתם" (כדברי הילקוט שמעוני), ועד להכרזה ש"הנה זה (המלך המשיח) בא"|מקור=ש"פ בלק ה'תנש"א, ס"ח|מרכאות=כן}}
{{ציטוט|תוכן=כולל גם ה"פלא" שמתרחש בימים אלו ממש: כינוס אנ"ש וה[[שלוחים]] שיחיו במדינת [[רוסיה]] . . ש"נפלאות" אלו (שכבר ראו בפועל) מעוררים ומדגישים שתיכף ומיד רואים הפלא הכי גדול – גאולה האמיתית והשלימה עלי' נאמר "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", "נפלאות" גם בערך ל[[יציאת מצרים]]|מקור=ש"פ ואתחנן ה'תנש"א, ס"י|מרכאות=כן}}
{{ציטוט|תוכן=כולל גם ה"פלא" שמתרחש בימים אלו ממש: כינוס אנ"ש וה[[שלוחים]] שיחיו במדינת [[רוסיה]].. ש"נפלאות" אלו (שכבר ראו בפועל) מעוררים ומדגישים שתיכף ומיד רואים הפלא הכי גדול – גאולה האמיתית והשלימה עלי' נאמר "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", "נפלאות" גם בערך ל[[יציאת מצרים]]|מקור=ש"פ ואתחנן ה'תנש"א, ס"י|מרכאות=כן}}


==מעדנים מצויים כעפר==
==מעדנים מצויים כעפר==
שורה 14: שורה 14:
==אשיבה שופטיך כבראשונה==  
==אשיבה שופטיך כבראשונה==  
בזמן הגאולה ישובו ה[[שופטים]] ו[[יועצים]] לישראל. כחלק מההתקרבות לגאולה, כבר בזמננו מתחיל להתקיים היעוד על ידי [[נשיאי חב"ד]] שהם גם שופטים מהיותם נשיאים, וגם יועצים הנותנים עצות בעניני תורה ובעניינים גשמיים:
בזמן הגאולה ישובו ה[[שופטים]] ו[[יועצים]] לישראל. כחלק מההתקרבות לגאולה, כבר בזמננו מתחיל להתקיים היעוד על ידי [[נשיאי חב"ד]] שהם גם שופטים מהיותם נשיאים, וגם יועצים הנותנים עצות בעניני תורה ובעניינים גשמיים:
{{ציטוט|תוכן=אוחזים כבר עתה בזמן של קיום היעוד "ואשיבה שופטיך גו' ויועציך", ויתירה מזו: כבתחילה: כבר ישנה ההתחלה בזה. . .
{{ציטוט|תוכן=אוחזים כבר עתה בזמן של קיום היעוד "ואשיבה שופטיך גו' ויועציך", ויתירה מזו: כבתחילה: כבר ישנה ההתחלה בזה...


. . . לאחרי הריבוי הכי מופלג ד"מעשינו ועבודתינו" במשך כל הדורות, מובן שמתקרבים יותר ויותר למצב זה. ובמיוחד בדורות האחרונים, כאשר ניתוסף הענין דגילוי פנימיות התורה, החל מה"מצוה לגלות זאת החכמה" בזמן ה[[אריז"ל]], ואח"כ – "[[יפוצו מעינותיך חוצה]]" על ידי [[רבותינו נשיאנו]] – שעל ידם "תחזור נבואה לישראל" (בלשון הרמב"ם הנ"ל), "גלה סודו אל עבדיו הנביאים", הם הנם נביאי דורנו עד "נביא מקרבך גו' כמוני" (בהיותם [[אתפשטותא דמשה שבכל דרא ודרא]]), והם "שופטיך" ו"יועציך" דדורנו: הן "שופטיך" – בהיותם נשיאינו, ונשיא (מלשון התנשאות) הוא למעלה שלא בערך מאלו שעליהם הוא נשיא (על דרך מה שכתוב "ויגבה מכל העם משכמו ומעלה"), וגם רבותינו המלמדים תורה לכל העם – ע"ד "שופטיך"; והן "יועציך" – הנותנים עצות בעניני תורה ויראת שמים, עד גם עצות בענינים גשמיים (ענין הנביאים). . .
... לאחרי הריבוי הכי מופלג ד"מעשינו ועבודתינו" במשך כל הדורות, מובן שמתקרבים יותר ויותר למצב זה. ובמיוחד בדורות האחרונים, כאשר ניתוסף הענין דגילוי פנימיות התורה, החל מה"מצוה לגלות זאת החכמה" בזמן ה[[אריז"ל]], ואח"כ – "[[יפוצו מעינותיך חוצה]]" על ידי [[רבותינו נשיאנו]] – שעל ידם "תחזור נבואה לישראל" (בלשון הרמב"ם הנ"ל), "גלה סודו אל עבדיו הנביאים", הם הנם נביאי דורנו עד "נביא מקרבך גו' כמוני" (בהיותם [[אתפשטותא דמשה שבכל דרא ודרא]]), והם "שופטיך" ו"יועציך" דדורנו: הן "שופטיך" – בהיותם נשיאינו, ונשיא (מלשון התנשאות) הוא למעלה שלא בערך מאלו שעליהם הוא נשיא (על דרך מה שכתוב "ויגבה מכל העם משכמו ומעלה"), וגם רבותינו המלמדים תורה לכל העם – ע"ד "שופטיך"; והן "יועציך" – הנותנים עצות בעניני תורה ויראת שמים, עד גם עצות בענינים גשמיים (ענין הנביאים)...


. . . ועל פי ההכרזה הנ"ל ד[[הרבי הריי"צ|כ"ק מו"ח אדמו"ר]], שכבר סיימו את כל עניני העבודה, כולל העבודה דרבותינו נשיאינו כ"שופטיך" ו"יועציך" עד היום הזה, ו"אכשור דרי" כפשוטו – מובן, שכבר הגיע הזמן ד"ואשיבה שופטיך כבראשונה ויועציך כבתחלה" בתכלית השלימות (ואין צריכים לשוטרים, כיון שכבר הכל מבורר), לאחרי הטעימה וההתחלה בזה על ידי רבותינו נשיאינו|מקור=ש"פ שופטים ה'תנש"א, ס"א-י|מרכאות=כן}}
... ועל פי ההכרזה הנ"ל ד[[הרבי הריי"צ|כ"ק מו"ח אדמו"ר]], שכבר סיימו את כל עניני העבודה, כולל העבודה דרבותינו נשיאינו כ"שופטיך" ו"יועציך" עד היום הזה, ו"אכשור דרי" כפשוטו – מובן, שכבר הגיע הזמן ד"ואשיבה שופטיך כבראשונה ויועציך כבתחלה" בתכלית השלימות (ואין צריכים לשוטרים, כיון שכבר הכל מבורר), לאחרי הטעימה וההתחלה בזה על ידי רבותינו נשיאינו|מקור=ש"פ שופטים ה'תנש"א, ס"א-י|מרכאות=כן}}


== פנימיות התורה==
== פנימיות התורה==
שורה 38: שורה 38:
{{ציטוט|תוכן=(מעין) הענין ד"ויקהל" – הקהלת כל בני ישראל לארצנו הקדושה מארבע כנפות הארץ – הותחל כבר בפשטות, כפי שרואים בזמננו זה, בשנה זו (וכבר כמה שנים), ועד שגם אומות העולם רואים זאת – שכמה וכמה מבני ישראל עלו לארצנו הקדושה. ואף שבכל הדורות היו כמה מישראל שעלו לארצנו הקדושה – הרי עתה הענין הוא שלא בערך לגמרי!
{{ציטוט|תוכן=(מעין) הענין ד"ויקהל" – הקהלת כל בני ישראל לארצנו הקדושה מארבע כנפות הארץ – הותחל כבר בפשטות, כפי שרואים בזמננו זה, בשנה זו (וכבר כמה שנים), ועד שגם אומות העולם רואים זאת – שכמה וכמה מבני ישראל עלו לארצנו הקדושה. ואף שבכל הדורות היו כמה מישראל שעלו לארצנו הקדושה – הרי עתה הענין הוא שלא בערך לגמרי!


. . . ועוד – והוא העיקר – שתיכף ומיד נעשה עיקר הענין ד"ויקהל" – הקהלת כל בני ישראל בקיבוץ גליות, "קבץ נדחינו מארבע כנפות הארץ", על ידי ה"תקע בשופר גדול לחרותנו", "שופר גדול" וגאולה גדולה, וכל זה – תיכף ומיד ממש|מקור=משיחת ש"פ ויקהל ה'תשנ"ב|מרכאות=כן}}
... ועוד – והוא העיקר – שתיכף ומיד נעשה עיקר הענין ד"ויקהל" – הקהלת כל בני ישראל בקיבוץ גליות, "קבץ נדחינו מארבע כנפות הארץ", על ידי ה"תקע בשופר גדול לחרותנו", "שופר גדול" וגאולה גדולה, וכל זה – תיכף ומיד ממש|מקור=משיחת ש"פ ויקהל ה'תשנ"ב|מרכאות=כן}}


==תיקון ושלימות העולם==
==תיקון ושלימות העולם==
39,916

עריכות