פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 92 בתים ,  17:39, 15 ביולי 2010
אין תקציר עריכה
כשהיה בר מצווה פרסם מתייחסים הראשון שלו 'פרי פנחס ", ולאחר מכן הוא החל לערוך את כתב העת החודשי תורה" אהל תורה ", אשר הכיל את החידושי תורה של תלמידי חכמים הזמן. אחרי שהעביר הרב שפירא, הפך פנחס ר 'בוחן (מי בדיקות) של תלמידיו החדשים שהגיעו ישיבות חכמי לובלין.
על מנת להעריך את הבקיאות מדהים (רוחב של ידע) אשר בוחן של חכמי ישיבות לובלין היו צריכים, אנחנו צריכים לקבל קצת מידע רקע על המקור של הישיבה. פולין באותה תקופה היה מבצר של בחסידות, lamdanus ו למדות ויראת שמיים yiras, אבל האנשים היו עניים להקים ישיבה גדולה היה בא בחשבון. יחד באו מאיר ר 'שפירא עם חלום: הוא הכריז כי ישיבה שבקרוב בנוי אשר ייראה כמו ארמון. לאחר מאמץ אדיר, הוא הצליח לגייס את הסכומים הנדרשים ענק שנבנה ישיבה שבה אכן, נראה כמו ארמון.
לא כל אחד שרוצה להשתתף התקבלה בישיבה זו. רק את הטוב ביותר ואת הבהירים יכול להיכנס למבחן הכניסה כוללת נבדק על פוליו 400 של גמרא עם פירושים, לפי הלב! אם זה מה תלמידיו לעתיד צריך לדעת, אז אתה יכול רק לדמיין מה בוחן שהחליטו מי יהיה להתקבל לישיבה ידע! אפילו בפולין לפני המלחמה, פנחס 'ר נחשב משכמו ומעלה השאר.
בתקופת השואה הוא הצליח, עם אהבה של האשם? חסד, כדי להימלט ממחנה ריכוז. ואז הוא בהצלחה חצה את הגבול מאזור הסובייטי בליטא. משם נסע דרך סיביר לקובה, ובסופו של דבר בשנחאי. בשנת [[תש"א]] הוא הגיע לקנדה. הוא תיאר את תלאות שלו בזיכרונותיה פרסם בשנת [[תרצ"ה]]. הוא היה הרב של הקהילה "," עדס ישורון "במונטריאול היה ראש ישיבת" מרכז התורה ". מאוחר יותר התמנה למנהל של ועד הרבנים וראש בית הדין של מונטריאול, קנדה, וכן הרב הראשי של קנדה.
הרב Hirschprung הוא היה אחד הניצולים היחידים gaonim מהגאונים של פולין, והוא נחשב לאחד bekiim הגדול הבקיאים הגדולים ביותר של הדור שלנו ש"ס Poskim פוסקים שידע בעל פה. זה היה בנוסף חדות שלו בלימוד, אשר בא לידי ביטוי עומק שלו הרצאות בתורה chiddushei והחידושים שלו. עם כל זה, הוא היה אדם צנוע אשר לקח שום קרדיט לעצמו. הוא רדף שלום, היה בעל חסד, והיה מעורב בנאמנות את הצרכים של הקהילה.
הגאון שימש כמודל של המוחלט bittul ביטול(עצמית? השלילה) כדי לשאת ha'dor נשיא. הוא היה באופן קבוע לבקר את הרבי, לדון בנושאים תורה עמו ולהשתתף farbrengensבהתוועדויות. החיבור הראשון שלו על ידי האות אנו מוצאים את "איגרות קודש" (מכתב # 2977) מיום בחול המועד סוכות 5715תשט"ו. גאון שלח את ספר "Minchas Sollesמנחת סולת" על ספר החינוך אשר כתב סבו, לרבי - וגם הרבי הגיב עם הערות מדהים אשר יוצג bekius בקיאות מרשים עומק nigleh ו nistarנגלה ונסתר.
הרב [[מאיר פלוטקין]], תלמיד של Hirschprung ר'ר תלמידפנחס , מספרת yechidus הראשון מספר על היחידות הראשנה של מורו (הקהל הפרטי) עם הרבי כמו מורו ורבו תיאר לו את זה:
פגישתו הראשונה עם הרבי התקיימה ב[[תשי"ז]]. באותה תקופה, הרב Hirschprung לר' פנחס לא היה קשר אמיתי עם חב"ד, אבל זה לא מנע ממנו להסדיר yechidus יחידות עם הרבי, שהוא שמע כל כך הרבה.
כשנכנסתי לחדרו של הרבי, לפני שפתח את פיו או מסר הרבי את המחבת (נפש פדיון) או אפילו הזדהה - הרבי קם ושאל, "האם אתה יוסף עקיבא בן אשר מפורסם מקצה אחד של העולם אל אחרים? " לאחר הפסקה קלה, המשיך הרבי ואמר: "אכן, אתה כמו" יוסף בן עקיבא "עבור" אתה מפורסם מקצה אחד של העולם לקצהו האחר. "
כאשר הגאון zt'1 ושלום קרא, צ 'אס ... הרבי חייך ושאל: חלילה "למה"? זה לא גמרא מפורשת? ... עד אשר פנחס ר' בהכנעה השיב: Chalila חלילה לומר שאני כמו עקיבא בן יוסף ...
וכך, למרות גדולתו bekius והבקיאות שלו, שכמוהו בקושי נמצא הדור שלנו - הוא רואה את עצמו אדם פשוט, לא ההנאה הנגזרות מן הכותרות, אשר ליווה תמיד את שמו.
הרבי המתינו תהיה מודעת פתיחת OE כולל
"בקיץ 1965, מספר הרב פלוטקין," אחרי שהתחתנתי, אני רוצה לנסוע עם חבר ללמוד כולל בניו יורק, אבל הרבי אמר לנו להישאר במונטריאול לפתוח כולל בראשות הרב Hirschprungבראשותו. הרב Hirschprung הסכים וככה כולל חב"ד פתח במונטריאול. לפני זה נפתח רשמית, נאמר לנו על ידי הרב Chadakov [[חדקוב]] כי הרבי אמר לו כי למרות שלו שלא ללכת אהל למחרת (באותו זמן, הרבי רק הלך אוהל פעמיים בחודש) - הוא ילך בכל מקרה, כדי להכריז על פתיחת הכולל. הרבי גם ביקש כי ברגע לימוד למעשה החלה, שהם מכנים ניו יורק ולהגיד להם כל כך.
"למחרת, ברגע הלמידה החל בכולל, מיהרתי לטלפון והתקשרתי מזכירו של הרבי. ואז ניגש הרבי אל אהל".
בפרק מרגש ברומניה
למדנו במשך שנה איתו, המשיך הרב פלוטקין, וגם במהלך השנה שינוי גדול החלו להתקיים מערכת היחסים שלו עם הרבי מליובאוויטש:
בחודש אלול 1965[[תשכ"ה]], הלך פנחס ר 'לרומניה. באותם ימים טיול ברומניה היה חריג ביותר. זו היתה מדינה קומוניסטית שבה לא לאפשר לאף אחד לצאת או ב. אני עדיין לא יודע איך הוא הצליח לקבל אשרה כדי להיכנס למדינה. בדיעבד אומר לי כי המסע הוביל בעקיפין מעורבותו ליובאוויטש.
כמה חודשים אחרי שהוא חזר, הוא מתאר בפרק המרגש ביותר שקרה ברומניה, ואיך הסיפור הסתיים שוב בחדר של הרבי בברוקלין. הוא הגיע לרומניה ומצאו אותו להיות שממה רוחנית. במשך ארבעים שנה של שלטון קומוניסטי השאיר סימן שלהם היו נמחקים היהדות מהמדינה. עם זאת, בעיצומו של עקרות הזה, מצא ר פנחס שוחט רק שנשארו מצוות. הוא הופתע לראות את בית יהודי אמיתי שנוהל על פי כל החוקים של שולחן ערוך. הוא גם התרשם יותר כאשר הוא פגש ילדים של שוחט אשר גדלו עם חינוך יהודי ראוי.
שוחט, שרצה לחנך את ילדיו ללא השפעות חיצוניות, לא מאפשרים להם לצאת מהבית, כדי שלא יהיה "שרוף באש של כפירה" ששררה בחוץ. ר' פנחס ר 'אמר בזמנו, כי הוא מעולם לא ראה ילדים משכילים כמו הילדים של שוחט של רומניה!
שוחט עצמו ילך מילד לילד וללמד אותם. הוא מלמד אחד אל"ף, beis בית ו גמרא אחרת. הוא לימד את בנותיו Medreshai מדרשי חז"ל ו החדירו בהם אמונה ו bitachonוביטחון.
לפני שחזר פנחס ה-R ארה"ב "הלך להגיד טוב? ביי כדי שוחט. שוחט ביקש ממנו לבוא לחדר צדדי ושם הוא שפך את לבו. הוא תיאר את מסירות נפש mesirus היומי הוא זקוק על מנת לחנך את הילדים שלו, אמר כי לאחרונה הוא החל לחשוש הרבה הרוחני שלהם. "אחרי הכל, הם יגדלו לצאת אל הרחוב, ואז מי יבטיח כי הם לא מקבלים הרוס," הוא שאל במרירות. "רק אדם אחד יכול לעזור לי - הרבי מליובאוויטש", הוא סיכם. "שמעתי שאתה קרוב אליו ולכן אני שואל, כי כאשר אתה מקבל בחזרה לאמריקה, ללכת מיד אל הרבי ולומר לו שאני מבקש שהוא לוקח אותי ואת הילדים שלי מכאן. תגיד לו שאני עושה את זה למען הילדים שלי. אין לי ספק שהוא יכול לקחת אותי מכאן. "
פנחס ר 'ואמר לו כי pratis b'hashgacha בהשגחה פרטית (על ידי ההשגחה העליונה) הוא היה yechidus יחידות מיד עם שובו והוא הבטיח עו"ד מטעמו אל הרבי. שוחט היה מאושר והם נפרדו.
מעולם לא ראיתי מי בא קרוב הרבי IN GAONUS לרבי בגאונות
 לפני שאני אומר לך את סוף הסיפור, פנחס ר 'המשיך, אני אתן לך קצת רקע זה yechidus. אתה יודע שהרב Hirschprung יכולים ללמוד קצת ... אז לפני המלחמה, היה לי zechus לדבר עם כל גדולי התורה בפולין. אחרי המלחמה דיברתי עם גדולי הליטאים, ולאחר מכן באמריקה דיברתי עם כל גדולי ששרדו את המלחמה. היה רק אדם אחד לא הצלחתי לדבר - הרבי מליובאוויטש. גם כאשר היה לי yechidus יחידות איתו, הוא מכוון את השיחה לנושאים קהילתי להפצת היהדות, ואני לא הספקתי לדבר איתו "ללמוד".
כתבתי לרבי שאני רוצה לדבר איתו בלימוד. אני הוסיף כי ידעתי כי הזמן של הרבי היה יקר, אך עדיין הייתי מבקש הרבי לתת לי קצת מזמנו, לשיחה כגון זה היה יקר לי יותר מכל אוצרות העולם. הרבי הסכים. בשעה yechidus זה אני גם הזכיר את בקשתו של שוחט.
606

עריכות