פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 3,564 בתים ,  23:56, 23 באפריל 2014
אין תקציר עריכה
'''הכינוי שכינה הוא מלשון שוכן, הכוונה הכללית במילה שכינה''' היא על ה-גילוי של הקדוש ברוך הוא מכינוייה בעולם או לנבראים. מטרת [[בריאת העולם]] היא כדי לעשות להשם דירה בתחתונים דהיינו להמשיך ולחבר את שני ההופכים של שיא ה[[מלכות דאצילותקדושה]], בעולם שהוא שיא הגשמיות והרע. ==הדרגות בגילוי== באופן גילוי השכינה (דהיינו התגלות רוחנית מורגשת בעולם הגשמי)ישנם כמה אופנים,  א' שבכל העולם ולכום ניתן להרגיש ולראות את השכינה, בעיניים הבשריות, אופן זה אינו ניתן לתיאור או להסבר מדויק, מכיון שלא בשכלנו להסביר ולהגדיר את טבעו והנהגותיו או גילויו של הקדוש ברוך הוא. ב' גילוי השכינה רק במקום מסוים או לאיש מסוים. מלכות דאצילות נקראת בשם  ===כי לא יראני האדם וחי=== בן אנוש פשוט אינו מסוגל לחוות גילוי זה שכן היא יורדת להחיות וכפי שמעיד הכתוב עצמו "כי לא יראני האדם וחי" (לא יתכן שיראה אדם את השכינה וישאר בחיים) מכיון שהגוף הגשמי של האדם הפשוט (למעט צדיקים) אינו מזוכך כדי לראות או לשמוע בגשמיות כזה דבר ולכן הנשמה יוצאת מייד מהגוף כפי שקרה בעת מתן תורה שכל ישראל פרחה נשמתן והיה צריך להחיותן ממש.  ==התגלות השכינה במשך הדורות== [[עולמות בי"עבריאת העולם]] היתה השכינה בגילוי בכל העולם כאופן הא' אך על ידי שבעה חטאים (הראשון והמשמעותי, [[חטא עץ הדעת]]) הסתלקה והתעלאה השכינה מהעולם לגמרי, והיא שוכנת בתוכםאך במשך הדורות על ידי הצדיקים שבכל הדורות חזרה השכינה בשבעה שלבים לעולם, (השלב השביעי והמשמעותי בהחזרת השכינה התבצעה על ידי משה רבינו).  *בזמן שקיום [[המשכן]] ו[[בית המקדש]] היה קיים, הייתה היתה עיקר השכינה שורה ב[[קודש הקודשים]] בין שני בדי הארון ובין שני [[הכרובים]], אך רק ל[[כהן גדול]] היתה הגישה למקום. *ב[[מתן תורה]] היה גילוי יוצא דופן שלא היה לפני זה ולא יהיה לפני ה[[גאולה]], בה כל העולם ראה ושמע את [[הקדוש ברוך הוא]] בכבודו ובעצמו מדבר. *לעתיד לבוא יהיה הגילוי המושלם והנעלה ביותר, הגילוי הנעלה ביותר, הן בדרגת השכינה המתגלה והן באופן הגילוי שיהיה בכל העולם ללא יוצא מן הכלל ולכל יהודי ויהודי ללא יוצא מן הכלל. בגאולה תיהיה ראייה גשמית בענינים אלוקיים ורוחניים.   ==שכינה בחסידות== כשמוזכר "שכינה" בספרי [[חסידות]] בדרך כלל הכוונה ל[[ספירת המלכות]] שבעולם ה[[אצילות]], שתפקידה בתור ה[[ספירה]] האחרונה שבעולם האצילות, לרדת ול''שכון''' בשלושת העולמות שמתחתה [[בריאה]] [[יצירה]] ו[[עשייה]] ולהמשיך בהם את הגילויים של האצילות, כחלק מ[[השתלשלות העולמות]] כדי לברוא את [[העולם הזה]] הגשמי. אך בכללות כל [[ספירה]] וכל [[דרגה]] שמטרתה עוד שלב בירידה והתהליך של בריאת [[העולם הזה]] מכונה "שכינה" כי מטרתו הסופית היא לברוא עולם גשמי ולהשכין בו את [[הקדוש ברוך הוא]]
כאשר גולים ישראל גולה גם השכינה, כמו שנאמר "השוכן איתם בתוך טומאתם", שכאשר גלו לאדום שכינה עמהם, גלו לבבל שכינה עמהם וכו'.
1,282

עריכות