שיחה:תומת ישרים תנחם: הבדלים בין גרסאות בדף
ברכת הגאולה (שיחה | תרומות) (←הערה 2) תגית: קישורים לדפי פירושונים |
מענדל סופר (שיחה | תרומות) (←שאלה: פסקה חדשה) |
||
שורה 14: | שורה 14: | ||
: [[משתמש:שפי"ץקייט|"ספר]] סופר וסיפור" של הרב שלום דובער וולפא, ו"באמונה שלימה" של הרב משה אורנשטיין. --[[משתמש:ברכת הגאולה|ברכת הגאולה]] [[שיחת משתמש:ברכת הגאולה|שיחה]] 17:24, כ"ו בתשרי, ה'תשפ"ה 17:24, 28 באוקטובר 2024 (IST) | : [[משתמש:שפי"ץקייט|"ספר]] סופר וסיפור" של הרב שלום דובער וולפא, ו"באמונה שלימה" של הרב משה אורנשטיין. --[[משתמש:ברכת הגאולה|ברכת הגאולה]] [[שיחת משתמש:ברכת הגאולה|שיחה]] 17:24, כ"ו בתשרי, ה'תשפ"ה 17:24, 28 באוקטובר 2024 (IST) | ||
== שאלה == | |||
ראיתי בספר שהרב וולפא מזדעזע וקורא תיגר על הרב סופר, דאיך אפ"ל שהרבי ידבר על עניינים מופשטים ועליונים והרי כל דברי הרבי הם כפשוטם לגמרי כו'. ולענ"ד זהו תוס' מפורש ביבמות דף נ' ע"א: תדע שהרי נביא עומד. "וא"ת והלא אם לא התפלל חזקיהו על עצמו היה מת והיתה נבואה בטלה '''אלא ע"כ אין הנביא מתנבא אלא מה שראוי להיות'''" (והרי לרבי יש דין נביא, לשיטתו)? |
גרסה מ־10:24, 29 באוקטובר 2024
אם למישהו יש תמונה של הכריכה, הוא מוזמן להעלות.
אין מן הראוי ואין אנציקלופדי לענ"ד לכתוב דברים חריפים כאלו על סופר גם אם אמורים להסביר את שם הספר. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ' בניסן ה'תשע"ג, למניינם 20:41, 31 במרץ 2013 (IDT)
אולי כדאי לציין
אני לא יודע אם וולפא קרא את השיחה הזו, או שמא היה נוכח בו בשעת אמירתה, אך בשיחת חג הפסח תשכ"ב (אם זכרוני אינו מטעני אחרי ארבע כוסות של יין...), הרי שבהשגחה פרטית ראיתי הבוקר התייחסות של הרבי על פסוק זה... • זוננשיין - תמיד בשמחה • כ"ג בניסן ה'תשע"ג • 06:25, 3 באפריל 2013 (IDT)
הערה 2
בהע' 2 "בין שאר", מהם הנוספים?--שפי"ץקייט
- "ספר סופר וסיפור" של הרב שלום דובער וולפא, ו"באמונה שלימה" של הרב משה אורנשטיין. --ברכת הגאולה שיחה 17:24, כ"ו בתשרי, ה'תשפ"ה 17:24, 28 באוקטובר 2024 (IST)
שאלה
ראיתי בספר שהרב וולפא מזדעזע וקורא תיגר על הרב סופר, דאיך אפ"ל שהרבי ידבר על עניינים מופשטים ועליונים והרי כל דברי הרבי הם כפשוטם לגמרי כו'. ולענ"ד זהו תוס' מפורש ביבמות דף נ' ע"א: תדע שהרי נביא עומד. "וא"ת והלא אם לא התפלל חזקיהו על עצמו היה מת והיתה נבואה בטלה אלא ע"כ אין הנביא מתנבא אלא מה שראוי להיות" (והרי לרבי יש דין נביא, לשיטתו)?