שיחה:פאה נכרית: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 62: שורה 62:


אשמח להתייחסו לדעת חב"ד בנוגי לכיסוי ראש בבית [[מיוחד:תרומות/109.226.59.2|109.226.59.2]] 20:46, 7 בספטמבר 2020 (UTC)
אשמח להתייחסו לדעת חב"ד בנוגי לכיסוי ראש בבית [[מיוחד:תרומות/109.226.59.2|109.226.59.2]] 20:46, 7 בספטמבר 2020 (UTC)
:להלכה לפי רוב ככל הראשונים אין חיוב לכסות הראש בבית ובחצר, וכן פשט הגמרא בכתובות דף ע"ב, ולכן זהו דבר התלוי במנהג המקום, וכל איש שורר בביתו, מאוד קשה לדעת מה המנהג בזה בכל בית פנימה. [[משתמש:חבדבד|חבדבד]] - [[שיחת משתמש:חבדבד|שיחה]], 12:56, כ"ב באייר, ה'תשפ"ד 12:56, 30 במאי 2024 (IDT)
:להלכה לפי רוב ככל הראשונים אין חיוב לכסות הראש בבית ובחצר, וכן פשט הגמרא בכתובות דף ע"ב, ולכן זהו דבר התלוי במנהג המקום, וכל איש שורר בביתו, מאוד קשה לדעת מה המנהג בזה בכל בית פנימה. [[משתמש:חבדבד|חבדבד]] - [[שיחת משתמש:חבדבד|שיחה]], 12:56, כ"ב באייר, ה'תשפ"ד 12:56, 30 במאי 2024 (IDT){{ש}}
{{ש}}
הרבי דבר המון פעמים (י"ב תמוז תשכ"ג ס"י. התוועדויות תשמ"ב ע' 2190. ועוד) אודות קמחית "שלא ראו קורות ביתה שערות ראשה" ואשר ע"כ זכתה לבנים כהנים גדולים! והרי תיכף ומיד יהי' אבן מקיר תזעק. א"כ השאלה היא רק האם נוהגים לכסות אם מטפחת או פאה.
[[משתמש:ז.ר.|ז.ר.]] - [[שיחת משתמש:ז.ר.|שיחה]], 00:57, ט"ז באב, ה'תשפ"ד 00:57, 20 באוגוסט 2024 (IDT)


==חסימה ממשחיתים==
==חסימה ממשחיתים==

גרסה מ־23:57, 19 באוגוסט 2024

שערות האשה

אסור שהפאה תהיה משערות האשה עצמה?--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 03:23, 28 במרץ 2010 (UTC)

צריך עיון. עיקר ההדגשה כאן אמור להביע שזה לא השערות הטבעיות שגודלות ומחוברות על ראשה. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 03:37, 28 במרץ 2010 (UTC)

או.ק., ביצעתי א"כ שינוי מסויים בניסוח.--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 03:49, 28 במרץ 2010 (UTC)

הרבי הריי"צ

מישהו יודע מתי בחב"ד התחילו להקפיד על פיאות? והאם יש מקור לכך שאדמו"ר הריי"צ עודד פיאות? פיני · (טובת הזולת) 05:46, 21 באפריל 2010 (UTC)
המקור ממנו כתבתי זאת, הוא כתבה בחב"ד אינפו, בו תואר דמות של אחד מחסידי אדמו"ר הריי"צ, ובו נכתב שאשתו היתה הראשונה לקיים את תקנת הריי"צ ללבוש פאה נכרית. משום מה איני יכול למצוא עכשיו את הכתבה. --טְרַאֲכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט! שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 05:52, 21 באפריל 2010 (UTC)
וצ"ע.פיני · (טובת הזולת) 05:53, 21 באפריל 2010 (UTC)
והנה לינק. עמוד 141 בתוכנת האיברו בוקס. --טְרַאֲכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט! שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 05:54, 21 באפריל 2010 (UTC)
לא ראיתי שם משהו בנידון. פיני · (טובת הזולת) 06:01, 21 באפריל 2010 (UTC)


תיקון: עמ' 451. אגב, אצלי זה נפתח אוטמטית שם. אולי אצלך גם? --טְרַאֲכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט! שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 06:02, 21 באפריל 2010 (UTC)
צודק. אכן הרבי הריי"צ מורה לחבוש פיאה. ומה כותב הרב וולפא בספרו לקט שכחת הפיאה (אין הספר תח"י ולא באוצרות האלקטרוניים. פיני · (טובת הזולת) 12:05, 21 באפריל 2010 (UTC)

הרבנית חיה מושקא

למה הרבנית חיה מושקא אשתו של הרבי הייתה הולכת גם עם מטפחות (יש הרבה תמונות)????--95.86.127.172 19:20, 15 בינואר 2017 (UTC)

בנוסף לפאה. בברכה, יוסף בן מלמד ~ שיחת משתמש ~ יחי המלך המשיח! 13:52, 4 בספטמבר 2022 (UTC)

סדר הלינקים

בקשר לעריכות האחרונות בערך, סדר הלינקים בחב"דפדיה הוא שהמה שקשור לרבי ראשון, אח"כ ספרים שקשורים ישירות לחב"ד, או שנכתבו על ידי חסיד חב"ד, ואח"כ ספרים אחרים שקשורים לערך. --שיעשיחה כ"ט באדר א' ה'תשע"ט 00:48, 6 במרץ 2019 (UTC)

איני יודע אם שמת לב, אבל בפרק הראשון של הספר חו"כ בתוך רשימת המתירים מובאים דברי הריי"צ והרבי בנדון, ופרק י"ז בספר מיוחד כולו לדברי הרבי, למעלה משלושים מקורות, ובהיקף גדול הרבה יותר מהמובא בספר לקט שכחת הפאה.
ואם מה שקשור לרבי ראשון, הרי הספר חו"כ וכל מה שקשור אליו צריך להופיע ראשון, ולא כמו שסידרת בעריכה שלך, שהוא מופיע אחרון. בברכה, חבדבד - שיחה, 08:11, ג' באדר ב', ה'תשע"ט 08:11, 10 במרץ 2019 (UTC)

גילוי עריות גמור!!!

סילוף עצוב מאוד של דברי גדולי ישראל בנוגע לפאות שאין בהם כיסוי ראש ביכלל! אתם נותנים פה ציטוטים מסולפים והתאמתם הכל לאיך שנוח לכם כדי לצאת טוב עם ההתרה ואחרי שנתתם פתיח שקרי מאוד על כמה מותר הבאתם את דברי הרבי שגם מסולפים וזלזול נוראי ברב עובדיה יוסף מה עם דברי הרב אליישיב, הרב וואזנר, הרב שטיינמן ועוד רבים שדיברו בכאב על החוסר צניעות שבפאה ( כל פאה!) והאב'ד שאתם מצטטים, יש הסרטה שלהם אצל גדולי הדור איך גדולי הדור אומרים להם משהו אחד ואיך הם הולכים לציבור ואומרים משהו אחר ומטעים את כולם ככה שהם לא אובייקטיבים ולא אמינים בעליל בנוסף שהם כולם נגועים בדבר. אתם לוקחים על עצמכם הטעיה וחטאים רבים של של נשים שלובשות פאות ומחטיאות. ואין דבר כזה בשביל הדור זה משתנה וכו', גילוי עריות זה גילוי עריות וזה יהרג ואל יעבור!!!199.203.234.130 10:21, 3 במרץ 2020 (UTC)

לטענתך הרב עובדיה יוסף שיתף פעולה עם גילוי עריות זה בכך שהתיר לנשים מסויימות ללכת עם פאה... כאן דווקא מיעטו את הטענות על הרב עובדיה - את הטענות בשלימות תמצא בויקיפדיה. אם אתה באמת מחפש לדעת תוכל לקרוא את הספרים לקט שכחת הפאה, חן וכבוד, יקם שערה לדממה וותשקוט הארץ. בהצלחה. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • ח' באדר ה'תש"ף • 08:32, 4 במרץ 2020 (UTC)
כותרת כל כך מגוחכת לא ראיתי מימי, ואני מתפלא על אורך הרוח והסבלנות של עורכי האתר שהותירו את דבריך כלשונם במקום למחוק אותם באופן מיידי, אבל יתכן שעדיף יותר להשיב לך ולשכמותך. ואחלק את דבריי לסעיפים, כי כתבת כאן דברים רבים שאין להם שום קשר למציאות, ועירבת אותם זה בזה.
א. אם אתה תלמיד של הגר"ע יוסף, מה לך פה ומי לך פה, היכן הדרך ארץ שלך, להיכנס לבית מדרש של חב"ד ולכפות את דעת רבך על החסידים שעושים כדעת רבם שהורה ללבוש אך ורק פאה נכרית וכתב שבמטפחת מצוי שעוברים על איסור תורה, וכדעת פוסקים רבים מגדולי הדור וכפי שמצויין בערך?
ב. לשיטתך, כיצד התיר הגר"ע יוסף (בשו"ת יביע אומר חלק ד סימן ג) לגרושה ואלמנה ללכת עם פאה, אם זהו "גילוי עריות גמור"? וכי הותר גילוי עריות בשביל למצוא שידוך או פרנסה?
ויתירה מכך, כיצד התיר פאה לנשואות במקרים רבים שהגיעו לפניו באופן פרטני, לאחת התיר פאה מפני שאפה ארוך והפאה מטשטשת את אורך האף, לשניה התיר פאה כי "יש לה לחץ נפשי מהחברות", לשלישית התיר פאה כי היא גרה בקהילה בחו"ל... וכי אפשר להתיר "גילוי עריות גמור" בגלל טעם כל דהוא?
ג. היכן יש סילוף כלשהו בדברי הרבי המובאים בערך ככתבם וכלשונם מתוך ספריו? סתם כך לצעוק "סילוף" מבלי להוכיח שמץ של סילוף?
ד. היכן יש כאן זלזול ברב עובדיה, האם לחלוק על דבריו פירוש הדבר לזלזל בו? אם כן מדוע נזעק הרב עובדיה עצמו על הגדולים שיצאו כנגדו כשהיה אברך צעיר, בגלל שחלק על הבן איש חי, וטען שמכבד אותו אבל חולק עליו? להלן לשונו של הרב עובדיה בהקדמה לשו"ת יביע אומר חלק א:
"והחולקים על זה דבריהם מהבל ימעטו, ולחפש תואנות יבקשו ולשונם חרב חדה בלשון הרע ורכילות. ועל זה אמרו (בערכין טו:), סיפר לשון הרע אין לו תקנה, שכבר כרתו דוד ברוח הקודש, שנאמר יכרת ה' כל שפתי חלקות לשון מדברת גדולות. כי דרך מספרי לשון הרע בתחילה יפליגו בשבח הרב אשר הושג על דבריו, חלקו מחמאות פיהם בשפתי חנף, וזהו: יכרת ה' כל שפתי חלקות, שבחלקלקות לשונם ירחיבו פיהם בשבח הרב כנ"ל, וכל כוונתם בכדי שאחר כך יוכלו לדבר גדולות על המחבר החדש שהשיג על הרב שקדמהו. וזה שאמר: לשון מדברת גדולות, וכן המליצו ע"ז מ"ש (בפסחים קי"ח): כל המספר לשון הרע ראוי להשליכו לכלבים, משום שבפרשת שירה אמרו, כלבים אומרים: בואו נשתחוה ונכרעה, וכן אלו דרכם מתחלה להשתחוות ולספר בשבח הרב המושג, בכדי שאחר כך יעיזו פניהם לדבר סרה על הרב המשיג. והם לא ידעו ולא יבינו כי זוהי דרכה של תורה".
ה. הגרי"ש אלישיב לא דיבר על "חוסר צניעות שבפאה" אלא שיש פאות החורגות מהאורך הסטנדרטי ולכן זו פריצות (הוא גם הראה בידו על מקום הנחת התפילין כמדגים אורך מופלג). כנ"ל אחרים.
והגאון רבי משה שטרנבוך ראב"ד העדה החרדית בירושלים הגדיר במפורש מהי פאה שאינה צנועה: "קשה לתאר או לפרש כללים באיזה אופן הוה פריצות או לא, והעיקר שלא לעורר תימהון... אי אפשר לקבוע בזה שום כללים, אלא דבר אחד יש לזכור תמיד, שבצניעות פשוטו כמשמעו שלא תתבלט בתיקון שערותיה שיסתכלו עליה דוקא" (ספר דת והלכה סימן א). ולכן הכל תלוי במנהג המקום, ואם הפאה יוצאת דופן ממנהג הנשים באותו מקום, אסורה היא משום פריצות. וזהו כלל בסיסי בהלכות צניעות; שיהיה מכוסה מה שצריך להיות מכוסה, ולא יהיה חריג ובולט.
וכן היא דעת הגר"ח קניבסקי זצ"ל שהביא הרב יעקב צבי בוצ'קובסקי בספר "בנות מלכים" בשם הגרא"ח שצ'יגל שליט"א מח"ס "דולה ומשקה", שאמר לו הגר"ח קניבסקי ש"לגדרי הצניעות בפאה נכרית אין גדר ברור בהלכה, והוא משתנה לפי המציאות".
וכן היא דעת הגרש"ז אויערבאך בספר "ועלהו לא יבול" (תשובות הגרש"ז, חלק ג' עמ' ע'): "התפרסמו גדרי צניעות בפאות נכריות של נשים, שהתייחסו לצבע הפאות, לאורכן, לצורתן וכו'. גם שמו של הרב הוזכר ביחס לגדרים אלו. שאלתי את הרב ביחס לגדרים השונים שהתפרסמו: האם זה נכון שאסור שפאות נכריות תהיינה בצבע כזה וכזה? וענה: 'אני לא יודע'. המשכתי לשאול אותו על גדרים נוספים שהתפרסמו, האם כך נכון לומר? על הכל ענה לי הרב: 'אני לא יודע, אינני מבין בזה'. לבסוף אמר לי: אני לא יודע לומר לך גדרים בענין פאות נכריות של נשים, אך הכלל הוא שמה שבנות ישראל הכשרות נוהגות - זה בסדר".
ו. כפי שציינת בעצמך, בפרסומים שיוצאים לאור ע"י עסקני הפאות, הם מסלפים ומעוותים את דבריהם של גדולי הדור, כדי להראות שהם אוסרים פאות. ואחת הדוגמאות היא הרב אלישיב הנ"ל - שבוידאו שהם פרסמו, הם השמיטו כיצד הוא מדגים מהי פאה ארוכה, כדי שלא ישתמע מדבריו חלילה שהוא נגד פאה ארוכה בלבד... וכמובן השמיטו את דבריו בתחילת הוידאו, שאמר שפאה כשרה למהדרין, והביא מעשה רב מאחד מגדולי הדור הקודם (הגאון ר' יצחק בלאזר) שהתעקש שאשתו תחבוש פאה לראשה גם בירושלים דאז שרוב ככל הנשים היו עם מטפחת או רדיד.
ז. אתה עושה רושם של חסיד הרב עובדיה, וחבל שאפילו את דבריו אינך יודע. אתה כותב "אין דבר כזה בשביל הדור זה משתנה", אבל הרב עובדיה בשו"ת יביע אומר חלק ד' (אה"ע סימן ג') שואל כיצד נהגו במטפחת בדורות האחרונים והרי שו"ע מפורש שהיוצאת במטפחת צריך לגרשה ואין לה כתובה, ותירץ שרק עצם כיסוי הראש הוא מדאורייתא, אבל סוג כיסוי הראש הוא מדרבנן, ואתי מנהג ומבטל מנהג. ואין כאן "גילוי עריות", לא מיניה ולא מקצתיה.
עוד כתב הרב עובדיה בשו"ת יביע אומר חלק ו' (או"ח סימן י"ג) שכיום אין בשיער משום "החטאת הרבים" ולא גרימת הרהור למאן דהו, כי כבר הורגלו בראיית שיער, ואפילו נשים נשואות ההולכות בשיער ראשן ללא שום כיסוי, אין בזה הרהור, וזה לשונו שם:
"לכאורה נראה שמכיון שנשים אלה רגילות לצאת לרשות הרבים בגילוי ראש, ודרכן בכך, אין בזה משום הרהור, כדי לאסור לומר כנגדן דברים שבקדושה, וכעין מ"ש ראבי"ה (סי' ע"ו) דהני מילי בדבר שאין רגילות להגלות, אבל בתולה הרגילה בגילוי שיער לא חיישינן דליכא הרהור בכה"ג. וכן בקולה לרגיל בו. וכ"ה בהגמ"י (ספ"ג מה' ק"ש). ובמרדכי (פ"ג דברכות סי' פ'). וכן פסק הרא"ש והטוש"ע לגבי שיער בתולות".
"יש לחלק בין גילוי שוק באשה שלא הותר מעולם גם לבתולות פנויות, לשיער שהותר בבתולות פנויות, וא"כ י"ל דלא שכיח הרהור כ"כ בזה... גם בזמן גזירת חז"ל היה מותר לקרות כנגד שער נשים נכריות, לצד אחד של החיי אדם, והיינו טעמא משום דליכא הרהור בהכי, והכי נמי האידנא לגבי אלה שרגילות לצאת פרועות ראש, כיון שאין בזה הרהור שפיר דמי לקרות ק"ש כנגדן".
"ומעתה י"ל שגם לענין ק"ש כנגד נשים שהורגלו לצאת לרה"ר בגילוי הראש, וכל אדם העובר ברה"ר יראה כהנה וכהנה, ואין הרהור מצוי כ"כ בזה מרוב הרגלן בינינו, אין בזה משום שיער באשה ערוה אע"פ שעושות כן שלא ברצון חכמים, דלגבי דידן הו"ל כבתולות שרגילות בכך".

בברכה, חבדבד - שיחה, 12:48, כ"ה באייר, ה'תשפ"ד 12:48, 2 ביוני 2024 (IDT)

עדות הרב אדרעי על הבאבא סאלי

להלן ציטוט ממכתב הרב ישר אדרעי, חתנו, לעורך הספר "חן וכבוד": "לכבוד הרה"ג ליאור עזרן שליט"א, ...אחרי דרישת שלומו הטוב, ע"פ בקשת כבודו הריני בזה להעלות על הכתב מה שידוע לי אודות התייחסותו של כבוד קדושת מורי וחמי הצדיק רבי ישראל אבוחצירא זצ"ל, בענין לבישת פאה נכרית לנשים נשואות, וכדלהלן. מעולם לא שמעתי אותו שדיבר נגד לבישת פאה נכרית. וכמו כן בתו, אשתי שתחי', וכן חמותי הרבנית אשת הצדיק, אמרו שלא שמעו אותו מעולם מדבר נגד לבישת פאה נכרית. ואדרבה, עובדה היא ששתיים מבנותיו לבשו פאה נכרית בצעירותן, וכן אשתי, בתו שתחי', לבשה פאה נכרית בחייו במשך קרוב לעשר שנים, והגם שידע מזה, לא אמר לה מעולם דבר כנגד זה. וידועה חיבתו הגדולה והמיוחדת לאדמו"ר מליובאוויטש, שהסביר את העדיפות שיש לפאה על מטפחת, לנשים הצעירות בימינו, שמצוי שאין מכסות את כל הראש במטפחת. ומובן מאליו שישנן פאות שאינן צנועות, וכמו שיש מטפחות שאינן צנועות, ולא זה הנדון דידן". ע"כ ממכתב הרב אדרעי שנדפס בספר הנ"ל.

איך בבית

אשמח להתייחסו לדעת חב"ד בנוגי לכיסוי ראש בבית 109.226.59.2 20:46, 7 בספטמבר 2020 (UTC)

להלכה לפי רוב ככל הראשונים אין חיוב לכסות הראש בבית ובחצר, וכן פשט הגמרא בכתובות דף ע"ב, ולכן זהו דבר התלוי במנהג המקום, וכל איש שורר בביתו, מאוד קשה לדעת מה המנהג בזה בכל בית פנימה. חבדבד - שיחה, 12:56, כ"ב באייר, ה'תשפ"ד 12:56, 30 במאי 2024 (IDT)


הרבי דבר המון פעמים (י"ב תמוז תשכ"ג ס"י. התוועדויות תשמ"ב ע' 2190. ועוד) אודות קמחית "שלא ראו קורות ביתה שערות ראשה" ואשר ע"כ זכתה לבנים כהנים גדולים! והרי תיכף ומיד יהי' אבן מקיר תזעק. א"כ השאלה היא רק האם נוהגים לכסות אם מטפחת או פאה. ז.ר. - שיחה, 00:57, ט"ז באב, ה'תשפ"ד 00:57, 20 באוגוסט 2024 (IDT)

חסימה ממשחיתים

חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏ חסימה מיידית של הערך נדרשת!. בברכה, יוסף בן מלמד ~ שיחת משתמש ~ יחי המלך המשיח! 13:51, 4 בספטמבר 2022 (UTC)

למה למחוק??? וכי אין נשים בחב"ד(פדיה)? הערך לא צריך לעניין בחורים, אבל אברכים וכל שכן נשים צריכים את הערך כדי לדעת מהי דעת הרבי ובכלל דעת החסידות על פאה נכרית! ב. א. א. - שיחה, 22:50, ח' באלול, ה'תשפ"ב

ב. א. א. לא התכוונתי לכך, ממש לא. התכוונתי להגן על הערך מפני משחיתים.. שיניתי את הכותרת. בברכה, יוסף בן מלמד ~ שיחת משתמש ~ יחי המלך המשיח! 23:29, 4 בספטמבר 2022 (UTC)

פאות מודרניות

בזמניהם לא היו כלל הפאות המודרניות של היום שזה נראה כשיער טבעי לגמרי המהודר שמהודר ולא ע"ז דיברו ואף אלו שהעדיפו את הפאה לא דיברו על הפאות המודרניות, וכידוע שגם ברה שטרנבוך גאב"ד העדה החרדית שהוא נמנה בין אלו שמעדיפים את הפאה, הוא בצעמו מזהיר כל הזמן שהפאות הארוכות וכדו' לא מתאימות כלל לנשות של בני תורה, אז למי זה כן שייך, ומי יודע כמה מכשולות כבר גרמו הפאות מסוג המודרני שזה עצת היצר להביא הרס ותועבה בכרם בית ישראל 212.199.62.193 14:37, 1 באוגוסט 2023 (UTC)

ראה את הספר שכתב הרב שלום דובער וולפא, בו הוא פורך את כל הטענות הללו. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (15:37, י"ד באב, ה'תשפ"ג).
לא כאן המקום לפולמוס תורני על פאה נכרית, קרא בעיון את הספרים הנ"ל שהזכירו קודם (חן וכבוד, לקט שכחת הפאה, ותשקט הארץ, כדת וכדין, כפתור ופרח, ועוד ועוד) ותראה שכל טענותיך אין להן מקום.
ועכ"פ אשיב בקצרה: בערך יש תמונה של פאה מלפני 3400 שנה שהשתמרה בצורה מופלאה, עשויה משיער טבעי ונראית שיער טבעי לגמרי, תמהני כיצד אפשר להעלות על הדעת טענות כאלה לאחר שרואים פאה כזו. וכמובן לאחר שמעיינים עיון קל בספרי הפוסקים מלפני מאה ומאתיים וחמש מאות שנה, מאז החל הפולמוס, רואים שכולם דיברו על פאה שלא ניכר שהיא פאה ונראית כשיער טבעי (ולכן היה מי שאסר משום מראית העין).
מה שהזהירו מפני פאות ארוכות זהו כלל הלכתי פשוט ובסיסי בדיני הצניעות, שאסור לאשה לבלוט או להיות חריגה, אבל גם בזה הענין משתנה לפי הזמן, וכאשר מנהג המקום שנשים רבות חובשות פאות ארוכות, ממילא גם זה הפך שגרתי ונפוץ ואינו מעורר ענין והסתכלות יתירה, ורק אם הפאה ארוכה באופן חריג, אסור.
ולא הפאות גורמות מכשולות אלא ההסתכלות בהן, ופרסום "איסור חמור" שעל זה כתבו הפוסקים שהאיסור גורם את ההרהור, והרואה חושב בליבו שעוברת עבירה ועושה כן כדי למצוא חן בעיניו, והאמת היא שרק רוצה להתייפות כדרך הנשים, וגם מי שאינה חובשת פאה עושה כל טצדקי להתייפות בכל מאודה. חבדבד - שיחה, 12:55, כ"ב באייר, ה'תשפ"ד 12:55, 30 במאי 2024 (IDT)