משתמש:קלארקייט: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 41: שורה 41:


כ"ק אדמו"ר השמיט את המילים "תורת מנחם".
כ"ק אדמו"ר השמיט את המילים "תורת מנחם".
''- ע"פ צילום ההגהה
[[קובץ:הגגה חיי שרה נ''ב.png|ממוזער]]
== "און ווערן משיח" ==
בשיחת ש"פ חיי-שרה תשנ"ב, אמר הרבי כי עבודת השליחות עכשיו היא "להתכונן לקבלת פני משיח בפועל".
באותה שיחה הבהיר הרבי שמשמעות הדבר בפשטות היא שכל שליח יכין את אנשי עירו לקבלת פני משיח, על-ידי שהוא מסביר את ענייני משיח באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד.
המניח שהכין את השיחה להגהה הוסיף כמה ביטויים מהם משמע שעל השליח גם לפרסם "מיהו משיח", בכדי "שעי"ז יונח בשכל האדם לקבל את השליח והמשיח שבדורנו "שלח נא ביד תשלח".
כ"ק אדמו"ר מחק המילים: "מיהו משיח", "שעי"ז יונח בשכל האדם לקבל את השליח והמשיח שבדורנו "שלח נא ביד תשלח".


''- ע"פ צילום ההגהה
''- ע"פ צילום ההגהה

גרסה מ־14:10, 7 באפריל 2022


"מי שממשיך בפעולות אלו – הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד"

"ישנם "שפיץ-חב"ד" החושבים שהם אלו שיודעים מה צריכים לעשות וכיצד צריכים להתנהג, וכל אלו שמסביבם, שמנסים להעיר להם לפעמים שעושים דבר בלתי-רצוי – אין הדבר מועיל להם כלל, בחשבם מי הם אלו שיכולים להעיר להם, בה בשעה שאף א' מהם אינו מגיע לדרגתם, שהרי הם "שפיץ-חב"ד"!...

כוונת הדברים – לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, עניני דפוס שהדפיסו - הכוונה לספר יחי המלך של שד"ב וולפא - , או ניגונים וכו' - הכוונה לניגון "חיילי אדונינו" - , גרמו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות. ולא עוד אלא אפילו יהודים שכבר התחילו ללמוד חסידות – הפסיקו ללמוד, כתוצאה מפעולותיהם של אלו! לא רק שפעולות אלו אינם מביאות לקירוב רחוקים, אלא אדרבה, עי"ז מרחקים את אלו שכבר התחילו להתקרב!

רצונך לנגן ניגון חסידי – ישנם ניגונים רבים! רצונך לדבר דברי חסידות, להפיץ עניני חסידות – ישנו ריבוי עצום של דברי חסידות! לך בדרך שסללו לנו רבותינו נשיאינו! אף א' אינו זקוק ל"חידושים" שלך, שהתועלת היחידה שבהם היא – מחלוקת חדשה נגד הבעש"ט ואדמו"ר הזקן, רחמנא ליצלן! שב ולמד חסידות – מאמרי עבודה, והעיקר – שהמאמר ילמד אותך...

ולכן, להוי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו – הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא... שרוצה וחפץ לבוא, אלא שממתין עד שיוסיפו בהפצת המעיינות חוצה, ואילו הוא – מרחק יהודים מתורת החסידות, רחמנא ליצלן!..."

- משיחת כ"ק אדמו"ר ש"פ בראשית ה'תשמ"ה

"הם קורעים ממני חתיכת בשר"

בפורים תשמ"ט, לאחר תפילת מנחה, קרא הרבי לר' טוביה פלס לחדרו הק'.

באותה התקופה עסק פלוני בארץ הקודש בפרסום זהות משיח, והרבי דיבר בחריפות רבה אודות הנזק הנגרם מפרסום שכזה. בין הדברים התבטא:

"הם קורעים ממני חתיכת בשר".

- מפי הרה"ת ר' טובי' פלס ע"ה

"כפשוט מופרך לגמרי"

בשלהי חודש ניסן תנש"א שאל דוד נחשון את הרבי האם לפרסם בעיתונים ולעשות פעולות באמצעות השלוחים כדי לפרסם שהרבי הוא מלך המשיח.

מענה הרבי היה:

"כפשוט מופרך לגמרי."

- יומן הרב פסח צבי שמערלינג, תנש"א

"תורת מנחם"

בפתח-דבר של ספר "תורת מנחם – ליקוטי לוי יצחק" כתבו העורכים ברכת יהי-רצון לביאת המשיח, והוסיפו:

"על-ידי משיח צדקנו, "מנחם שמו", שילמד תורה – "תורת מנחם" – את כל בני-ישראל, גילוי פנימיות התורה... ועד ל"תורה חדשה מאתי תצא".

כ"ק אדמו"ר השמיט את המילים "תורת מנחם".

- ע"פ צילום ההגהה

"און ווערן משיח"

בשיחת ש"פ חיי-שרה תשנ"ב, אמר הרבי כי עבודת השליחות עכשיו היא "להתכונן לקבלת פני משיח בפועל".

באותה שיחה הבהיר הרבי שמשמעות הדבר בפשטות היא שכל שליח יכין את אנשי עירו לקבלת פני משיח, על-ידי שהוא מסביר את ענייני משיח באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד.

המניח שהכין את השיחה להגהה הוסיף כמה ביטויים מהם משמע שעל השליח גם לפרסם "מיהו משיח", בכדי "שעי"ז יונח בשכל האדם לקבל את השליח והמשיח שבדורנו "שלח נא ביד תשלח".

כ"ק אדמו"ר מחק המילים: "מיהו משיח", "שעי"ז יונח בשכל האדם לקבל את השליח והמשיח שבדורנו "שלח נא ביד תשלח".

- ע"פ צילום ההגהה