איש וביתו: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (ניסוח) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
הרבי מסביר באחת השיחות, שהמשמעות בכינוי 'ביתי' היא, שרב יוסי התייחס למטרה האמיתית של ה[[נישואין]] - להעמיד בית בישראל.{{הערה|לקוטי שיחות חלק י"ז שיחה א' לפרשה אחרי}}. | הרבי מסביר באחת השיחות, שהמשמעות בכינוי 'ביתי' היא, שרב יוסי התייחס למטרה האמיתית של ה[[נישואין]] - להעמיד בית בישראל.{{הערה|לקוטי שיחות חלק י"ז שיחה א' לפרשה אחרי}}. | ||
בשנת תשמ"ו הכריז ה[[משב"ק]] - ר' [[מאיר הרליג]] - בנוכחות הרבי ב[[770]] שתיערך [[התוועדות חסידית|התוועדות]] לרגל [[כ"ח סיון תש"א|כ"ח סיון]], היום בו הגיע הרבי ל[[ארצות הברית|ארצות הברית]]. הרבי העיר לו, שיאמר "איש וביתו", כאומר - לא לבדי הגעתי לארצות הברית אלא יחד עם [[הרבנית חיה מושקא]]. | |||
ומיני אז, מופיע ביטוי זה בתיאור אירועי הימים ההם שנדפס ב[[קובץ כ"ח סיון תנש"א]] - ([[קה"ת]]) ב[[מוגה|הגהת]] הרבי, וב"[[שלשלת היחס]]" בהקדמה ל"[[לוח היום יום]]". | ומיני אז, מופיע ביטוי זה בתיאור אירועי הימים ההם שנדפס ב[[קובץ כ"ח סיון תנש"א]] - ([[קה"ת]]) ב[[מוגה|הגהת]] הרבי, וב"[[שלשלת היחס]]" בהקדמה ל"[[לוח היום יום]]". | ||
[[קטגוריה:מושגים כלליים]] | [[קטגוריה:מושגים כלליים]] |
גרסה מ־13:57, 8 ביוני 2021
איש וביתו משמעותו היא - איש ואשתו, זאת על בסיס מאמר רב יוסי בתלמוד "מעולם לא קרייתי לאשתי אשתי ולשורי שורי אלא לאשתי ביתי ולשורי שדי". מקור נוסף לביטוי הוא "ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה, בית יעוב איש וביתו באו", וכן מאמר חז"ל במסכת יומא "ביתו - זו אשתו".
הרבי מסביר באחת השיחות, שהמשמעות בכינוי 'ביתי' היא, שרב יוסי התייחס למטרה האמיתית של הנישואין - להעמיד בית בישראל.[1].
בשנת תשמ"ו הכריז המשב"ק - ר' מאיר הרליג - בנוכחות הרבי ב770 שתיערך התוועדות לרגל כ"ח סיון, היום בו הגיע הרבי לארצות הברית. הרבי העיר לו, שיאמר "איש וביתו", כאומר - לא לבדי הגעתי לארצות הברית אלא יחד עם הרבנית חיה מושקא.
ומיני אז, מופיע ביטוי זה בתיאור אירועי הימים ההם שנדפס בקובץ כ"ח סיון תנש"א - (קה"ת) בהגהת הרבי, וב"שלשלת היחס" בהקדמה ל"לוח היום יום".
- ↑ לקוטי שיחות חלק י"ז שיחה א' לפרשה אחרי