12,904
עריכות
חסיד של הרבי (שיחה | תרומות) (וואו....... דבר מלכות עמוק!!!!!) |
חסיד של הרבי (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''דבר מלכות תולדות (א')''' זהו ה'דבר מלכות' הראשון מבין שני שיחות ה[[דבר מלכות]] שאמר [[הרבי שליט"א]] על [[פרשת תולדות]], שיחת הדבר מלכות הזאת מורכבת משיחות שאמר הרבי בשנת [[תשנ"ב]] בליל יום שלישי [[כ"ה חשוון]], ליל יום חמישי א' דראש חודש [[כסלו]], ושבת, ב' כסלו פרשת תולדות. השיחה [[הגהה|הוגהה]] על-ידי הרבי ב[[לשון הקודש]]. | '''דבר מלכות תולדות (א')''' זהו ה'דבר מלכות' הראשון מבין שני שיחות ה[[דבר מלכות]] שאמר [[הרבי שליט"א]] על [[פרשת תולדות]], שיחת הדבר מלכות הזאת מורכבת משיחות שאמר הרבי בשנת [[תשנ"ב]] בליל יום שלישי [[כ"ה חשוון]], ליל יום חמישי א' דראש חודש [[כסלו]], ושבת, ב' כסלו פרשת תולדות. השיחה [[הגהה|הוגהה]] על-ידי הרבי ב[[לשון הקודש]]. | ||
בדבר מלכות זה הרבי מסביר את משמעות שמה של [[פרשת תולדות]] ביחס לשמה של [[פרשת נח]], וענייני שמות אלה בעבודת האדם. | בדבר מלכות זה הרבי מסביר את משמעות שמה של [[פרשת תולדות]] ביחס לשמה של [[פרשת נח]], וענייני שמות אלה בעבודת האדם. וכן בשיחה מסביר הרבי את מעלתם של ישראל על התורה, ובישראל גופא הרבי מחדש שהגוף קודם במעלתו לנשמה, ואת זה מגלים על-ידי קיום התורה ומצוות. | ||
שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]]. | שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]]. | ||
==רקע== | ==רקע== | ||
השיחה נאמרה ב[[חודש כסלו]], ועניינו של חודש כסלו מודגש בימים הטובים שיש בו, שהם ימי [[חג החנוכה]] ו[[יומי דפגרא חסידיים|יומי דפגרא החסידיים]] שבו - [[יו"ד כסלו]] [[י"ט כסלו]]. המשותף בין כל הימים האלה הוא השמן - נס פח השמן ב[[חנוכה]] וגילוי ה'שמן' של התורה - תורת החסידות ב[[יו"ד כסלו|יו"ד]] ו[[י"ט כסלו]]. | |||
==סיכום== | ==סיכום== | ||
שורה 24: | שורה 23: | ||
תולדותיו של יצחק הם יעקב ועשיו, יעקב מורה על הנשמה ועשיו על הגוף. וזוהי הסיבה שעשיו ויתר על הבכורה ליעקב - שהגוף הכניס עצמו בנשמה, ועל-ידי כך מתגלה בו העצם. וזהו גם הסיבה שכתב רש"י "אלה תולדות יעקב ועשיו האמורים הפרשה" - יעקב קודם לעשיו שיעקב (הנשמה) נכנסת בעשיו (הגוף) ועל ידי קיום התורה ומצוות (האמורים בפרשה) מגלה בו את העצם. | תולדותיו של יצחק הם יעקב ועשיו, יעקב מורה על הנשמה ועשיו על הגוף. וזוהי הסיבה שעשיו ויתר על הבכורה ליעקב - שהגוף הכניס עצמו בנשמה, ועל-ידי כך מתגלה בו העצם. וזהו גם הסיבה שכתב רש"י "אלה תולדות יעקב ועשיו האמורים הפרשה" - יעקב קודם לעשיו שיעקב (הנשמה) נכנסת בעשיו (הגוף) ועל ידי קיום התורה ומצוות (האמורים בפרשה) מגלה בו את העצם. | ||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== |
עריכות