רב שמואל בר שילת: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
מובא בגמרא, כי מבני בניו של [[המן האגגי|המן]] למדו [[תורה]] בבני ברק, וגירסת העין יעקב היא ומנו רב שמואל בר שילת. | מובא בגמרא, כי מבני בניו של [[המן האגגי|המן]] למדו [[תורה]] בבני ברק, וגירסת העין יעקב היא ומנו רב שמואל בר שילת. | ||
[[הרבי]]{{הערה|1=[http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=15886&hilite=6ee510e1-1ad8-4e0d-8677-942fcdf618a6&st=%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%99&pgnum=149 רשימות].}} חוקר מתי הוא גר ב[[ארץ ישראל]]. במקורות שונים מובא כי הוא גר במקומו של [[רב (אמורא)|רב]], ולכן מסיק הרבי כי ייתכן שגר יחד עם רב בתקופת שהותו של רב אצל [[רבי יהודה הנשיא]] בארץ ישראל. אם כי על כך קשה, שישיבתו של רבי | [[הרבי]]{{הערה|1=[http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=15886&hilite=6ee510e1-1ad8-4e0d-8677-942fcdf618a6&st=%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%99&pgnum=149 רשימות].}} חוקר מתי הוא גר ב[[ארץ ישראל]]. במקורות שונים מובא כי הוא גר במקומו של [[רב (אמורא)|רב]], ולכן מסיק הרבי כי ייתכן שגר יחד עם רב בתקופת שהותו של רב אצל [[רבי יהודה הנשיא]] בארץ ישראל. אם כי על כך קשה, שישיבתו של רבי הייתה בבית שערים{{הערה|[[סנהדרין]] ל"ב ע"ב.}} ולא בבני ברק, ועוד שב[[מסכת שבת]]{{הערה|קנג ע"א.}} וב[[סדר הדורות]] משמע שדר ונפטר בארץ ישראל. | ||
הרבי מציע כי ייתכן שדר בבבל אם כי למד ולימד בארץ ישראל כנהוג בזמנם{{הערה|תוספות ב[[מסכת שבת]] ט' ע"ב ד"ה הא.}} ובפרט לפי הגירסא "דעתי להתם"{{הערה|[[ב"ב]] ח' ע"א. ועיין ב[[רש"י]] שלפי גרסתו ופירושו קאי על [[ארץ ישראל]] דלא כשאר מפרשים.}} אם כי בכתובות{{הערה|סב ע"א.}} לא משמע שהתגורר בקביעות בבבל{{הערה|מכיון שהוא מוזכר כאחד מהטיילים שעונתן בכל יום. הערות ברשימות. אם כי קשה, אולי נסע בצעירותו יותר לא"י.}}, וכן מכיון שנקרא "רב" תואר המיוחד לאמוראים המתגוררים בבבל ולא בארץ ישראל{{הערה|סדר תנאים ואמוראים בסופו, נדפס בשם הגדולים להחיד"א.}}. | הרבי מציע כי ייתכן שדר בבבל אם כי למד ולימד בארץ ישראל כנהוג בזמנם{{הערה|תוספות ב[[מסכת שבת]] ט' ע"ב ד"ה הא.}} ובפרט לפי הגירסא "דעתי להתם"{{הערה|[[ב"ב]] ח' ע"א. ועיין ב[[רש"י]] שלפי גרסתו ופירושו קאי על [[ארץ ישראל]] דלא כשאר מפרשים.}} אם כי בכתובות{{הערה|סב ע"א.}} לא משמע שהתגורר בקביעות בבבל{{הערה|מכיון שהוא מוזכר כאחד מהטיילים שעונתן בכל יום. הערות ברשימות. אם כי קשה, אולי נסע בצעירותו יותר לא"י.}}, וכן מכיון שנקרא "רב" תואר המיוחד לאמוראים המתגוררים בבבל ולא בארץ ישראל{{הערה|סדר תנאים ואמוראים בסופו, נדפס בשם הגדולים להחיד"א.}}. |
גרסה מ־07:04, 20 בדצמבר 2020
רב שמואל בר שילת היה אמורא בדורו ובמקומו של רב, ושימש גם כמלמד תינוקות.
מובא בגמרא, כי מבני בניו של המן למדו תורה בבני ברק, וגירסת העין יעקב היא ומנו רב שמואל בר שילת.
הרבי[1] חוקר מתי הוא גר בארץ ישראל. במקורות שונים מובא כי הוא גר במקומו של רב, ולכן מסיק הרבי כי ייתכן שגר יחד עם רב בתקופת שהותו של רב אצל רבי יהודה הנשיא בארץ ישראל. אם כי על כך קשה, שישיבתו של רבי הייתה בבית שערים[2] ולא בבני ברק, ועוד שבמסכת שבת[3] ובסדר הדורות משמע שדר ונפטר בארץ ישראל.
הרבי מציע כי ייתכן שדר בבבל אם כי למד ולימד בארץ ישראל כנהוג בזמנם[4] ובפרט לפי הגירסא "דעתי להתם"[5] אם כי בכתובות[6] לא משמע שהתגורר בקביעות בבבל[7], וכן מכיון שנקרא "רב" תואר המיוחד לאמוראים המתגוררים בבבל ולא בארץ ישראל[8].
שילת ראשי תיבות - שיוויתי י-ה לנגדי תמיד; ר"ש היה דבוק כולו באלוקות[9], בייחוד בעת שעסק בחינוך ילדי ישראל[10].
משפחתו
- בנו רב יהודה בן רב שמואל בר שילת[11]
הערות שוליים
- ↑ רשימות.
- ↑ סנהדרין ל"ב ע"ב.
- ↑ קנג ע"א.
- ↑ תוספות במסכת שבת ט' ע"ב ד"ה הא.
- ↑ ב"ב ח' ע"א. ועיין ברש"י שלפי גרסתו ופירושו קאי על ארץ ישראל דלא כשאר מפרשים.
- ↑ סב ע"א.
- ↑ מכיון שהוא מוזכר כאחד מהטיילים שעונתן בכל יום. הערות ברשימות. אם כי קשה, אולי נסע בצעירותו יותר לא"י.
- ↑ סדר תנאים ואמוראים בסופו, נדפס בשם הגדולים להחיד"א.
- ↑ 'מבואר בספרים' - שיחת י"ט כסלו תשמ"ב.
- ↑ התוועדויות תשמ"ב חלק ב' עמ' 606.
- ↑ מוזכר במסכת שבת קי"ט ע"ב, יבמות ס"ד ע"ב.