←מחיקת הערך על אוורטש: +
שורה 139: | שורה 139: | ||
:::::::::::במקור שצוטט מאלפסי המאירים לארץ בדקתי כעת וכתוב בעמוד 283: "הוא נבחר כרב באברוטש שליד זיטומיר ושם אף החל נוהג כאדמור בדרכם של צדיקי טרנוביל ולא בדרך צדיקי חב"ד" | :::::::::::במקור שצוטט מאלפסי המאירים לארץ בדקתי כעת וכתוב בעמוד 283: "הוא נבחר כרב באברוטש שליד זיטומיר ושם אף החל נוהג כאדמור בדרכם של צדיקי טרנוביל ולא בדרך צדיקי חב"ד" | ||
::::::::::::הצמח צדק חלק על זה שהוא בכלל נהיה אדמו"ר. איך אתם יכולים להגיד כזה שטות שהוא היה אדמור חבדי?? ממש בורות | ::::::::::::הצמח צדק חלק על זה שהוא בכלל נהיה אדמו"ר. איך אתם יכולים להגיד כזה שטות שהוא היה אדמור חבדי?? ממש בורות | ||
::::::::::::::לגבי בנו נחום דובער, "בנו השלישי וממלא מקום אביו באוורוטש כ"ק אדמו"ר חסידא ופרישא כבוד קדושת שם תפארתו מוהר"ר נחום דובער בן הוד כ"ק אדמו"ר הגאון חסידא ופרישא כ"ק שם תפארתו מרנא ר' יוסף יצחק זצוקלה"ה נבג"ם זי"ע נולד בשנת תר"ב בעיר ליובאוויטש והוא בן הזקונים לאביו כ"ק אדמו"ר מוהריי"ץ ודור חמישי לנשיאי טשערנוביל בעיר אוורוטש פלך זיטומיר" - לשון כ"ק אדמו"ר הרייץ ב'הקריאה והקדושה' טבת תש"ב. מה לא ברור בזה?? הרבי הרייץ לא טוב לכם? בית רבי שהרבי אמר עליו שהוא מדוייק. לא טוב? | |||
{{שבירה}}אף אחד לא אמר שהוא נהג בדרך אדמו"רי חב"ד, בקשו לציין אותו בערך... ~ [[משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">חב"דניק</span>''']] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">בית חב"ד פתוח</span>''']] ~ כ"ח באב [[תש"פ]] | {{שבירה}}אף אחד לא אמר שהוא נהג בדרך אדמו"רי חב"ד, בקשו לציין אותו בערך... ~ [[משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">חב"דניק</span>''']] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">בית חב"ד פתוח</span>''']] ~ כ"ח באב [[תש"פ]] | ||
:אם זה לא חב"ד 1 אין צורך לציין אותו בערך יש לזה ערך נפרד. כאן זה ערך על אדמורי חב"ד וציון בערך זה מטעה. 2 השם של הערך השני "חצרות חב"ד בדרך טשרנוביל" צריך להסיר ממנה המילה חב"ד. כי חבד זה לא וזה מטעה | :אם זה לא חב"ד 1 אין צורך לציין אותו בערך יש לזה ערך נפרד. כאן זה ערך על אדמורי חב"ד וציון בערך זה מטעה. 2 השם של הערך השני "חצרות חב"ד בדרך טשרנוביל" צריך להסיר ממנה המילה חב"ד. כי חבד זה לא וזה מטעה | ||
שורה 157: | שורה 156: | ||
:עם זאת, הראי' מהקריאה והקדושה היא לכאורה ראי' חזקה, אך אצטט כאן לאידך מהקריאה והקדושה (בתאריך י"ג תשרי): "כשהי' בן שלשים שנה נסתלק הוד כ"ק אביו, אדמו"ר בעל צמח צדק – י"ג ניסן תרכ"ו – וכ"ק אחיו האדמורי"ם ישבו על כסא כ"ק אביהם בערים קאפוסט וליאדי – פלך מאהליב, בעיר ניעזשין – פלך טשרניגוב, בעיר אוורוטש – פלך וואָהלין, ישב הוא על כסא כ"ק אביו בעיר ליובאוויטש הוד כ"ק אדמו"ר מוהר"ש וכ"ק אחיו, הם דור רביעי לנשיאי חסידי חב"ד". והציטוט שהובא לעיל בא, כנראה, להדגיש ש'''מלבד''' היותו ממשיך לאדמו"ר הצ"צ נחשב '''גם''' כממשיך לנשיאי טשערנאביל. בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד (אב"ק)]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט באב ה'תש"ף ליצירה 12:41, 19 באוגוסט 2020 (UTC) | :עם זאת, הראי' מהקריאה והקדושה היא לכאורה ראי' חזקה, אך אצטט כאן לאידך מהקריאה והקדושה (בתאריך י"ג תשרי): "כשהי' בן שלשים שנה נסתלק הוד כ"ק אביו, אדמו"ר בעל צמח צדק – י"ג ניסן תרכ"ו – וכ"ק אחיו האדמורי"ם ישבו על כסא כ"ק אביהם בערים קאפוסט וליאדי – פלך מאהליב, בעיר ניעזשין – פלך טשרניגוב, בעיר אוורוטש – פלך וואָהלין, ישב הוא על כסא כ"ק אביו בעיר ליובאוויטש הוד כ"ק אדמו"ר מוהר"ש וכ"ק אחיו, הם דור רביעי לנשיאי חסידי חב"ד". והציטוט שהובא לעיל בא, כנראה, להדגיש ש'''מלבד''' היותו ממשיך לאדמו"ר הצ"צ נחשב '''גם''' כממשיך לנשיאי טשערנאביל. בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד (אב"ק)]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט באב ה'תש"ף ליצירה 12:41, 19 באוגוסט 2020 (UTC) | ||
::בא מועד: ראיתי הקריאה והקדושה שציטטת, [https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=12182&st=&pgnum=7 זה], וזה כלל לא סותר משיטת הרבי ריי"צ. במפורש הרבי הריי"ץ מזכיר שהוא היה אדמו"ר, אך לא אדמו"ר חבד"י. לא רק זה, הוא היה סבא של הרבי ריי"ץ, אך במפורש הוא אומר שהסבא שלו לא היה אדמו"ר חבד"י, מזכיר אותו בדור חמישי לחב"ד בכל המקומות, אך לא כנשיא חב"ד. וזה ההבחנה. וההבחנה היא ברורה, הפוך: הוא נשיא צרנובילי - זה כן, ובנשיאות. דור רביעי לחב"ד - כן, אבל לא בנשיאות. {{א|בא מועד}} מה אתה אומר לגבי הציטוט מבית רבי שהרבי אומר שבית רבי זה בתכלית הדיוק? {{אלמ}} | ::בא מועד: ראיתי הקריאה והקדושה שציטטת, [https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=12182&st=&pgnum=7 זה], וזה כלל לא סותר משיטת הרבי ריי"צ. במפורש הרבי הריי"ץ מזכיר שהוא היה אדמו"ר, אך לא אדמו"ר חבד"י. לא רק זה, הוא היה סבא של הרבי ריי"ץ, אך במפורש הוא אומר שהסבא שלו לא היה אדמו"ר חבד"י, מזכיר אותו בדור חמישי לחב"ד בכל המקומות, אך לא כנשיא חב"ד. וזה ההבחנה. וההבחנה היא ברורה, הפוך: הוא נשיא צרנובילי - זה כן, ובנשיאות. דור רביעי לחב"ד - כן, אבל לא בנשיאות. {{א|בא מועד}} מה אתה אומר לגבי הציטוט מבית רבי שהרבי אומר שבית רבי זה בתכלית הדיוק? {{אלמ}} | ||
::חבר: יש לציין שכל המקורות שעוסקים בנושא, בכל המקומות, חב"ד, חוץ לחב"ד, חוקרים, כולם. מדברים רק על ליובאוויטש והשלושה שנפרדו - ניעזין ליאדי וקאפוסט ואף אחד לא מזכיר את ארווטש, צ'רקס והוסיטיפול. כי אל אחד אף פעם לא חשב שהם חבד מלבד פה. (אף אחד לא אומר שהם לא שניאורסון אבל הם לא חב"ד). אני בטוח ב100 אלף אחוז שזה טעות נוראית דמוכך - בכל איפה שעוסקים בפיצול חב"ד. מוזכר רק ליובאוויטש קאפוסט ליאדי וניעזין. כל השאר לא מוזכרים כי זה לא חב"ד. ואכן זו האמת והאמת היחידה. וחבל שלא מקבלים האמת ממי שאמרה. וראה מה כתבתי לגבי מה שכתבו מהיום יום שלשלת היחס כאן לעיל ב[[#אוורוטש]] {{אלמ}} | :::חבר: יש לציין שכל המקורות שעוסקים בנושא, בכל המקומות, חב"ד, חוץ לחב"ד, חוקרים, כולם. מדברים רק על ליובאוויטש והשלושה שנפרדו - ניעזין ליאדי וקאפוסט ואף אחד לא מזכיר את ארווטש, צ'רקס והוסיטיפול. כי אל אחד אף פעם לא חשב שהם חבד מלבד פה. (אף אחד לא אומר שהם לא שניאורסון אבל הם לא חב"ד). אני בטוח ב100 אלף אחוז שזה טעות נוראית דמוכך - בכל איפה שעוסקים בפיצול חב"ד. מוזכר רק ליובאוויטש קאפוסט ליאדי וניעזין. כל השאר לא מוזכרים כי זה לא חב"ד. ואכן זו האמת והאמת היחידה. וחבל שלא מקבלים האמת ממי שאמרה. וראה מה כתבתי לגבי מה שכתבו מהיום יום שלשלת היחס כאן לעיל ב[[#אוורוטש]] {{אלמ}} | ||
::::ומי לנו כהצמח צדק עצמו, שניסה לשכנע את בנו לא להיות אדמור צ'רנובילי, הנה ציטוט ממכתב הצמח צדק עצמו לבנו: "ואולי גם כאן תוכל אי"ה להכניס את עצמך עם אנשים ויהיה אי"ה גם לי לתועלת, למעט ממני טרדת אנשים המבקשים עצות כו' וכה"ג" ואצטט על זה מעמרם בלוי, היכל הבעט"ש, גליון כ' עמוד קמ"ז הערה 135: "מכאן שאדמו"ר הצ"צ לא פקפק ביכולתו לשמש כאדמו"ר רק העדיף שילך בדרך אדמ"ורי חב"ד כיתר אחיו הק' ולא בדרך טשערנוביל". ובפועל הוא לא עשה זאת, הוא הלך בדרך צרנוביל. תבינו. | |||
::::אצטט עוד את לשונות של עמרם בלוי: {{ציטוטון|ומה נפלאים דרכי החסידות, שבנו של אדמו"ר הצמח צדק, המאור הגדול של חסידות חב"ד ומורה דרכה בכל היקפה ותמציתה, אינו נמנה על נשיאי חב"ד, אלא נמנה בשושלת נשיאי טשערנוביל כפי שמכנהו נכדו, נושא שמו, אדמו"ר הריי"ץ נ"ע מליובאוויטש "הנשיא הרביעי לחסידי טשערנוביל"}} {{אלמ}} | |||
== חבר == | == חבר == |