הגהה
(באותו מקום.) |
(הגהה) |
||
שורה 97: | שורה 97: | ||
חסידות [[חב"ד ליאדי]] התקיימה במשך שני דורות, כאשר בדור השני התפצלה החסידות בין רבי [[יצחק דובער שניאורסון]] (בנו של מייסד הענף רבי [[חיים שניאור זלמן שניאורסון]]) לבין גיסו, רבי [[לוי יצחק מסירטשין]] שחסידותו נקראה "סירטשין ליאדי". לאחר שנפטרו שני האדמו"רים רבי לוי יצחק ורבי יצחק דובער חזרו רוב חסידי ליאדי ל[[חב"ד ליובאוויטש]] ומקצתם ל[[חב"ד קאפוסט]]{{הערה|שם=ליאדי|לאחר פטירת רבי לוי יצחק ורבי יצחק דובער, המשיכו אותם לזמן קצר כל אחד בנו; רבי שלום שכנא שניאורסון ורבי יהודה ירחמיאל מסירטשין. אך שניהם נהגו ברבנות זמן קצר בלבד וכמעט לא היה להם חסידים ואפשר לומר שהם היו "רבנים" ולא אדמורי"ם, הרבי לא מזכיר אותם כאדמורים בהיום יום{{ש}} | חסידות [[חב"ד ליאדי]] התקיימה במשך שני דורות, כאשר בדור השני התפצלה החסידות בין רבי [[יצחק דובער שניאורסון]] (בנו של מייסד הענף רבי [[חיים שניאור זלמן שניאורסון]]) לבין גיסו, רבי [[לוי יצחק מסירטשין]] שחסידותו נקראה "סירטשין ליאדי". לאחר שנפטרו שני האדמו"רים רבי לוי יצחק ורבי יצחק דובער חזרו רוב חסידי ליאדי ל[[חב"ד ליובאוויטש]] ומקצתם ל[[חב"ד קאפוסט]]{{הערה|שם=ליאדי|לאחר פטירת רבי לוי יצחק ורבי יצחק דובער, המשיכו אותם לזמן קצר כל אחד בנו; רבי שלום שכנא שניאורסון ורבי יהודה ירחמיאל מסירטשין. אך שניהם נהגו ברבנות זמן קצר בלבד וכמעט לא היה להם חסידים ואפשר לומר שהם היו "רבנים" ולא אדמורי"ם, הרבי לא מזכיר אותם כאדמורים בהיום יום{{ש}} | ||
*שני אדמורים נוספים ממשיכי דרכם של יצחק דובער ולוי יצחק כיהנו כרבנים במשך זמן קצר מאוד והם לא מוזכרים בהיום יום כאדמורים: | *שני אדמורים נוספים ממשיכי דרכם של יצחק דובער ולוי יצחק כיהנו כרבנים במשך זמן קצר מאוד והם לא מוזכרים בשלשלת היחס בהיום יום כאדמורים: | ||
**רבי שלום שכנא שניאורסון. בנו של [[יצחק דובער שניאורסון]] | **רבי שלום שכנא שניאורסון. בנו של [[יצחק דובער שניאורסון]], במשך זמן קצר מאוד, אך לא כאדמור אלא כרב{{הערה|שם=ליאדי}}. | ||
**רבי יהודה ירחמיאל מסירטשין. בנו של רבי [[לוי יצחק מסירטשין]], כיהן כאדמו"ר לחסידי סירטשין - ליאדי, במשך זמן קצר מאוד, אך לא כאדמור אלא כרב}}. | **רבי יהודה ירחמיאל מסירטשין. בנו של רבי [[לוי יצחק מסירטשין]], כיהן כאדמו"ר לחסידי סירטשין - ליאדי, במשך זמן קצר מאוד, אך לא כאדמור אלא כרב}}. | ||