שיחה:עשרת השבטים: הבדלים בין גרסאות בדף
(←מנהגי יהדות מאוחרים: פסקה חדשה) |
מוישע זוכמיר (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
:אכן זו כתבה ולא ערך. | :אכן זו כתבה ולא ערך. | ||
:פה כתוב שהשבט מונה כשני מיליון איש, אבל בויקיקליפה טוענים שבכל מדינת מיזורם חיים מעט יותר ממיליון אחד... למי להאמין? --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 13:48, 2 בינואר 2019 (UTC) | :פה כתוב שהשבט מונה כשני מיליון איש, אבל בויקיקליפה טוענים שבכל מדינת מיזורם חיים מעט יותר ממיליון אחד... למי להאמין? --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 13:48, 2 בינואר 2019 (UTC) | ||
== אין זה תוכנו של הערך == | |||
כותרת הערך אמורה לפרט על עשרת השבטים בני יעקב אבינו, ביאורם על פי חסידות, גלותם ושובם לעתיד לבוא על פי המקורות ועוד כיוצא בזה. ואילו תוכנו של הערך כעת הינו על עשרת השבטים כיום - תוכן שמתאים בהחלט להיכנס כפסקה בלבד בערך המלא של "עשרת השבטים". --[[משתמש:מוישע זוכמיר|מוישע זוכמיר]] - [[שיחת משתמש:מוישע זוכמיר|שיחה]], 11:52, ט"ז בחשוון, ה'תשפ"ה 11:52, 17 בנובמבר 2024 (IST) | |||
== מנהגי יהדות מאוחרים == | == מנהגי יהדות מאוחרים == | ||
לכאורה הם אמורים לנהוג בהתאם למנהגים שהיו רווחים בימי בית ראשון. אולם כאשר בוחנים את המנהגים מגלים דבר מעניין. בין מנהגי היהדות שנוהגים בני השבט מפורט שמקדשים אשה בטבעת תחת החופה, וכן הדלקת נרות ביום שישי. כידוע, מנהג הקידושין תחת החופה ועוד בטבעת לא היה נוהג בימי בית ראשון, ואף לא בזמני המשנה והגמרא שלאחר חורבן הבית השני. באותן תקופות היו מפרידים בין תקופת האירוסין שאחר הקידושין לתקופת הנישואים שאחר החופה. כמו כן, לא ברור בכלל אם מנהג הדלקת הנרות היה נוהג בימי בית ראשון. האם הדבר מחזק את ההנחה שהם יהודים, או שמא להפך, יבואו אחרים ויביעו את דעתם. --[[משתמש:נרקיס|נרקיס]] - [[שיחת משתמש:נרקיס|שיחה]], 16:05, י"ד באב, ה'תש"ף 16:05, 4 באוגוסט 2020 (UTC) | לכאורה הם אמורים לנהוג בהתאם למנהגים שהיו רווחים בימי בית ראשון. אולם כאשר בוחנים את המנהגים מגלים דבר מעניין. בין מנהגי היהדות שנוהגים בני השבט מפורט שמקדשים אשה בטבעת תחת החופה, וכן הדלקת נרות ביום שישי. כידוע, מנהג הקידושין תחת החופה ועוד בטבעת לא היה נוהג בימי בית ראשון, ואף לא בזמני המשנה והגמרא שלאחר חורבן הבית השני. באותן תקופות היו מפרידים בין תקופת האירוסין שאחר הקידושין לתקופת הנישואים שאחר החופה. כמו כן, לא ברור בכלל אם מנהג הדלקת הנרות היה נוהג בימי בית ראשון. האם הדבר מחזק את ההנחה שהם יהודים, או שמא להפך, יבואו אחרים ויביעו את דעתם. --[[משתמש:נרקיס|נרקיס]] - [[שיחת משתמש:נרקיס|שיחה]], 16:05, י"ד באב, ה'תש"ף 16:05, 4 באוגוסט 2020 (UTC) |
גרסה מ־11:52, 17 בנובמבר 2024
כתבה מעניינת
- אכן זו כתבה ולא ערך.
- פה כתוב שהשבט מונה כשני מיליון איש, אבל בויקיקליפה טוענים שבכל מדינת מיזורם חיים מעט יותר ממיליון אחד... למי להאמין? --יוסי ג - שיחה 13:48, 2 בינואר 2019 (UTC)
אין זה תוכנו של הערך
כותרת הערך אמורה לפרט על עשרת השבטים בני יעקב אבינו, ביאורם על פי חסידות, גלותם ושובם לעתיד לבוא על פי המקורות ועוד כיוצא בזה. ואילו תוכנו של הערך כעת הינו על עשרת השבטים כיום - תוכן שמתאים בהחלט להיכנס כפסקה בלבד בערך המלא של "עשרת השבטים". --מוישע זוכמיר - שיחה, 11:52, ט"ז בחשוון, ה'תשפ"ה 11:52, 17 בנובמבר 2024 (IST)
מנהגי יהדות מאוחרים
לכאורה הם אמורים לנהוג בהתאם למנהגים שהיו רווחים בימי בית ראשון. אולם כאשר בוחנים את המנהגים מגלים דבר מעניין. בין מנהגי היהדות שנוהגים בני השבט מפורט שמקדשים אשה בטבעת תחת החופה, וכן הדלקת נרות ביום שישי. כידוע, מנהג הקידושין תחת החופה ועוד בטבעת לא היה נוהג בימי בית ראשון, ואף לא בזמני המשנה והגמרא שלאחר חורבן הבית השני. באותן תקופות היו מפרידים בין תקופת האירוסין שאחר הקידושין לתקופת הנישואים שאחר החופה. כמו כן, לא ברור בכלל אם מנהג הדלקת הנרות היה נוהג בימי בית ראשון. האם הדבר מחזק את ההנחה שהם יהודים, או שמא להפך, יבואו אחרים ויביעו את דעתם. --נרקיס - שיחה, 16:05, י"ד באב, ה'תש"ף 16:05, 4 באוגוסט 2020 (UTC)