שיחה:שעבוד מצרים: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
אין תקציר עריכה תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 21: | שורה 21: | ||
כיצד מזיחים בדף שיחה שכזה? (מנין לי לדעת מספר זוגות הנקודתיים של המגיב שלפניי?) [[משתמש:א שטארקע|א שטארקע]] - [[שיחת משתמש:א שטארקע|שיחה]], 01:06, כ"א באייר, ה'תש"ף 01:06, 15 במאי 2020 (IST) | כיצד מזיחים בדף שיחה שכזה? (מנין לי לדעת מספר זוגות הנקודתיים של המגיב שלפניי?) [[משתמש:א שטארקע|א שטארקע]] - [[שיחת משתמש:א שטארקע|שיחה]], 01:06, כ"א באייר, ה'תש"ף 01:06, 15 במאי 2020 (IST) | ||
לקרוא בתור דף ויקי?! [[משתמש:א שטארקע|א שטארקע]] - [[שיחת משתמש:א שטארקע|שיחה]], 01:08, כ"א באייר, ה'תש"ף 01:08, 15 במאי 2020 (IST) |
גרסה מ־02:08, 15 במאי 2020
ראשיתו
תחילת התהוותו של שיעבוד מצרים היה במהלך ברית בין הבתרים שם הודיע הקב"ה לאברהם אבינו כי "גר יהיה זרעך בארץ לא להם ועבדום וענו אותם ארבע מאות שנה". אלא שלבסוף היו רק 210 שנה.
תחילת התהליך
לאחר עלייתו של יוסף למשנה למלך מצרים, ותחילת הרעב בארץ כנען ירדו אחי יוסף למצרים שבהוראת יוסף שמרו אוכל משנות השבע וכך התוודע אליהם יוסף, וקרא להם לחיות בארץ גושן שבארץ מצרים, שם יוכלו לחיות בעושר והרחבה גשמית ורוחנית.
השעבוד
לאחר פטירתו של יוסף קם מלך חדש (או לפי דעה אחרת-שרק גזירותיו נתחדשו), והחל להרע לעם ישראל, תחילה היה רוחץ בדמם של תינוקות ישראל, אחר זאת החל להעבידם בפרך בבניית ערי מסכנות בשם פיתום ורעמסס, ולאחר שנתוודע לו ע"י איצטגניניו שנולד מושיען של ישראל הגדיל לעשות וגזר להשליך תינוקות ישראל (הזכרים) ליאור. א שטארקע - שיחה, 23:47, י"ט באייר, ה'תש"ף 23:47, 13 במאי 2020 (IST)
- בטח התכוונת לכאן ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 04:07 • כ' באייר ה'תש"ף
- ??? א שטארקע - שיחה, 09:56, כ' באייר, ה'תש"ף 09:56, 14 במאי 2020 (IST)
- הבנתי. למה? א שטארקע - שיחה, 09:58, כ' באייר, ה'תש"ף 09:58, 14 במאי 2020 (IST)
- בטח ראית איך בנויים שאר הערכים. כאן אין פתיח, יש רבע ערך, יש חתימה שלך בסוף - זה ממש נראה שייך לדף השיחה (מקסימום..). הייתי ממליץ שתעביר למרחב האישי שלך וכשתסיים לעבוד על הערך תעביר חזרה (וכמובן בלי חתימה) ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 14:31 • כ' באייר ה'תש"ף
- פתיח, ניחא. כיצד בנויים ערכים אחרים, אתה מצפה שכל הערכים יהיו בנויים באותה מתכונת ואותו ניסוח, הרי כל עורך יש לו סגנונו המיוחד לו, ואם התוכן המופיע בערך מתאים ונכון, מדוע צריך לעשות גזירה שווה ולימוד מערכים אחרים?. ובנוגע לחתימה, הצדק איתך! א שטארקע - שיחה, 17:39, כ' באייר, ה'תש"ף 17:39, 14 במאי 2020 (IST)
- א. בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה הקודמת, נהוג להוסיף זוג אחד נוסף. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם.. ב. באנציקלופדיה נדרש ניסוח אחיד. נכון שלכל אחד יש את סגנון הכתיבה שלו אבל כשנצמדים לאיך שאמורה להיות אנציקלופדיה זה אמור להצליח להיות בנוי באותו אופן. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 18:59 • כ' באייר ה'תש"ף
- פתיח, ניחא. כיצד בנויים ערכים אחרים, אתה מצפה שכל הערכים יהיו בנויים באותה מתכונת ואותו ניסוח, הרי כל עורך יש לו סגנונו המיוחד לו, ואם התוכן המופיע בערך מתאים ונכון, מדוע צריך לעשות גזירה שווה ולימוד מערכים אחרים?. ובנוגע לחתימה, הצדק איתך! א שטארקע - שיחה, 17:39, כ' באייר, ה'תש"ף 17:39, 14 במאי 2020 (IST)
- בטח ראית איך בנויים שאר הערכים. כאן אין פתיח, יש רבע ערך, יש חתימה שלך בסוף - זה ממש נראה שייך לדף השיחה (מקסימום..). הייתי ממליץ שתעביר למרחב האישי שלך וכשתסיים לעבוד על הערך תעביר חזרה (וכמובן בלי חתימה) ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 14:31 • כ' באייר ה'תש"ף
- הבנתי. למה? א שטארקע - שיחה, 09:58, כ' באייר, ה'תש"ף 09:58, 14 במאי 2020 (IST)
- ??? א שטארקע - שיחה, 09:56, כ' באייר, ה'תש"ף 09:56, 14 במאי 2020 (IST)
כיצד אמורה להיות אינציקלופדיה? הנחת יסוד לתשובה: הירתמות של עורכיה ולא כאשר שמים רגל זה לזה, ואידך זיל גמור א שטארקע - שיחה, 01:04, כ"א באייר, ה'תש"ף 01:04, 15 במאי 2020 (IST)
כיצד מזיחים בדף שיחה שכזה? (מנין לי לדעת מספר זוגות הנקודתיים של המגיב שלפניי?) א שטארקע - שיחה, 01:06, כ"א באייר, ה'תש"ף 01:06, 15 במאי 2020 (IST)
לקרוא בתור דף ויקי?! א שטארקע - שיחה, 01:08, כ"א באייר, ה'תש"ף 01:08, 15 במאי 2020 (IST)