רשימו: הבדלים בין גרסאות בדף
(←ענינו) |
מ (החלפת טקסט – " בגד " ב־" בגד ") |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
מבואר כי ענין הרשימו הוא כענין הזכרון, דהיינו האותיות שנשארו לאחר שנסתלקו ה[[אורות]]. שענין הצמצום הוא כמשל של אורות המלובשים באותיות, שנסתלק השכל והאור של האותיות ונשארו רק האותיו עצמם שהם בבחינת רשימו המרמז על השכל והאור. | מבואר כי ענין הרשימו הוא כענין הזכרון, דהיינו האותיות שנשארו לאחר שנסתלקו ה[[אורות]]. שענין הצמצום הוא כמשל של אורות המלובשים באותיות, שנסתלק השכל והאור של האותיות ונשארו רק האותיו עצמם שהם בבחינת רשימו המרמז על השכל והאור. | ||
היה וויכוח בין [[אדמו"ר המהר"ש]] לאדמו"ר מקאפוסט ה[[שלמה שניאור זלמן שניאורסון (נכד אדמו"ר הצמח צדק)|מגן אבות]] בענין עמוק בחסידות העוסק בשאלה האם "באותיות ה[[רשימו]] נגע ה[[צמצום]] או לא", את הויכוח ניהל ר' דן תומרקין.{{הערה|ר' [[שמואל גרונם]] התבטא על זה: "ר' [[דן תומרקין]] לבש בגד שלא כמידתו להתפלפל ב[[דא"ח]] עם הרשח"ז מקאפוסט"}} על ידי חילופי מכתבים בינו לבין האדמו"ר מקאפוסט בהם מסביר את דעתו של רבו אדמו"ר המהר"ש{{הערה| מובא בהמלך במסיבו ח"ב נספח}}. | היה וויכוח בין [[אדמו"ר המהר"ש]] לאדמו"ר מקאפוסט ה[[שלמה שניאור זלמן שניאורסון (נכד אדמו"ר הצמח צדק)|מגן אבות]] בענין עמוק בחסידות העוסק בשאלה האם "באותיות ה[[רשימו]] נגע ה[[צמצום]] או לא", את הויכוח ניהל ר' דן תומרקין.{{הערה|ר' [[שמואל גרונם]] התבטא על זה: "ר' [[דן תומרקין]] לבש [[בגד]] שלא כמידתו להתפלפל ב[[דא"ח]] עם הרשח"ז מקאפוסט"}} על ידי חילופי מכתבים בינו לבין האדמו"ר מקאפוסט בהם מסביר את דעתו של רבו אדמו"ר המהר"ש{{הערה| מובא בהמלך במסיבו ח"ב נספח}}. | ||
{{הערות שוליים|}} | {{הערות שוליים|}} | ||
[[קטגוריה:צמצום]] | [[קטגוריה:צמצום]] |
גרסה מ־04:09, 8 בנובמבר 2016
סדר השתלשלות |
---|
לפני הצמצום |
עצמות ומהות · מאור · אור אין סוף · עשר ספירות הגנוזות · יחיד · אחד ויחיד · קדמון · טהירו עילאה |
הצמצום והקו |
צמצום הראשון · טהירו תתאה · מקום פנוי · רשימו · נקודה קו שטח · קו וחוט · עגולים ויושר · אור מקיף · אור פנימי · ראש תוך סוף |
בי"ע דכללות |
אבי"ע (השתלשלות כללית)
אדם קדמון · עולם העקודים · עולם התוהו · אור ישר · אור חוזר · שם ע"ב · שם ס"ג · שם מ"ה · שם ב"ן |
אבי"ע דפרטות |
עולמות אצילות בריאה יצירה עשיה
עולם האצילות · עולם הבריאה · עולם היצירה · עולם העשייה · בי"ע · פרסא |
סוגי השתלשלות |
יש מאין · עילה ועלול · קפיצה ודילוג · אין ערוך |
רשימו הוא הכינוי לאורות שנשארו במקום הפנוי שאחר הצמצום. מבואר כי ענין הרשימו הוא כמו האותיות הנשארות לאחר הסתלקות ההשכלה, שאותיות אלו מרמזות על ההשכלה, אך אינם בערך כלל אליה. מן הרשימו נמשך הקו וחוט בבחינת קו הנמשך מנקודה.
ענינו
ענין הרשימו הוא ההתגלות שבמקום הפנוי שאחר הצמצום. שאחר שצמצם הקב"ה את אור אין סוף להיות נכלל במאור, נשאר מן האורות בבחינת רשימו. ומן רשימו זה נמשכו הקו וחוט בבחינת מקיף פנימי וחיצוני.
ביאור הרשימו על דרך משל הוא מהשפעת שכל מרב לתלמיד, שכדי שישפיע ההשכלה לתלמיד, תחילה צריך לצמצם כח השכלתו העצמי ויוכלל הגילוי בהעלם כח היולי שבו, ויניח וישאר מכל מקום רק אפס קצהו ההארה מאור אותו השכל הנשפע לתלמידו בכדי שיוכל שאת.
מבואר כי ענין הרשימו הוא כענין הזכרון, דהיינו האותיות שנשארו לאחר שנסתלקו האורות. שענין הצמצום הוא כמשל של אורות המלובשים באותיות, שנסתלק השכל והאור של האותיות ונשארו רק האותיו עצמם שהם בבחינת רשימו המרמז על השכל והאור.
היה וויכוח בין אדמו"ר המהר"ש לאדמו"ר מקאפוסט המגן אבות בענין עמוק בחסידות העוסק בשאלה האם "באותיות הרשימו נגע הצמצום או לא", את הויכוח ניהל ר' דן תומרקין.[1] על ידי חילופי מכתבים בינו לבין האדמו"ר מקאפוסט בהם מסביר את דעתו של רבו אדמו"ר המהר"ש[2].
שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים
פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית ==הערות שוליים==
- ↑ ר' שמואל גרונם התבטא על זה: "ר' דן תומרקין לבש בגד שלא כמידתו להתפלפל בדא"ח עם הרשח"ז מקאפוסט"
- ↑ מובא בהמלך במסיבו ח"ב נספח