דוד יצחק אייזיק רבינוביץ': הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 16: שורה 16:
בתפילין דרבינו תם, וכו' וגם אני הייתי מעוטף  
בתפילין דרבינו תם, וכו' וגם אני הייתי מעוטף  
בטלית ומעוטר בתפילין דר"ת ושאל  
בטלית ומעוטר בתפילין דר"ת ושאל  
ממני לומר איזה דברי תרה, ואמרתי כתיב "אני לדודי ודודי לי", בפסוק זה נרמז מה שכתוב  
ממני לומר איזה דברי תורה, ואמרתי כתיב "אני לדודי ודודי לי", בפסוק זה נרמז מה שכתוב  
בתורה קדש לי כל בכור ובזוה"ק כתב  
בתורה קדש לי כל בכור, ובזוה"ק כתב  
ע"ז הפסוק קדש לי כל בכור סודות גדולות  
ע"ז הפסוק קדש לי כל בכור סודות גדולות  
ברמזי תפילין, והארכתי בזה ואמרתי  
ברמזי תפילין, והארכתי בזה ואמרתי  
החילוק שבין תפילין דרש"י לתפילין  
החילוק שבין תפילין דרש"י לתפילין  
דרבינו תם, דידוע דיש ב' בחינות התעוררות  
דרבינו תם, דידוע דיש ב' בחינות התעוררות  
א' הוא כשיש לאדם אתערותא דלתתא  
א' הוא כשיש לאדם [[אתערותא דלתתא]], ואח"כ בא לו [[אתערותא דלעילא]], ויש מי שאינו במדריגה זו, אלא אינו מתעורר  
ואח"כ בא לו אתערותא דלעילא ויש  
כלל אלא כשמעוררין אותו באתערותא דלעילא ואינו מתעורר אח"כ באתערותא  
מי שאינו במדריגה זו, אלא אינו מתעורר  
כלל אלא כשמעוררין אותו באתערותא  
דלעילא ואני מתעורר אח"כ באתערותא  
דלתתא.  
דלתתא.  


וזהו ענין תפילין דרש"י רומזים  
וזהו ענין תפילין דרש"י רומזים על אתערותא דלתתא מקודם, ואח"כ  
על אתערותא דלתתא מקודם ואח"כ  
אתערותא דלעילא, ו[[תפילין דרבינו תם]] רומזים על אתערותא דלעילא קודם, ואח"כ  
אתערותא דלעילא ו[[תפילין דרבינו תם]] רומזים  
אתערותא דלתתא, וזהו ענין פ' אני לדודי זה הקב"ה, פי' אני מעורר עצמי מקודם באתערותא דלתתא, ואח"כ בא דודי  
על אתערותא דלעילא קודם ואח"כ  
באתערותא דלעילא, וזהו רומז לתפילין פירש"י ודודי לי היינו שדודי מעורר מקודם, ואח"כ אני בא באתערותא דלתתא  
אתערותא דלתתא, וזהו ענין פ' אני  
שתיבת דודי קודם לתיבת לי, וזהו רומז על תפילין דר"ת, וזהו שרומז בזוה"ק על ד' תיבות קדש לי כל בכור שרומזים  
לדודי זה הקב"ה פי' אני מעורר עצמי  
על ד' בתי דתפילין, והסודות הרמוזים בהם, וזה בעצם נוכל לרמז בפ' אנ"י לדוד"י ודוד"י ל"י, ס"ת ד' יודין, ומרומזים על ד' בתי דתפילין דהפרשיות הקדושים מונחים בהם והארכתי עוד בזה, עד כאן דברי החלום".
מקודם באתערותא דלתתא, ואח"כ בא דודי  
באתערותא דלעילא וזהו רומז לתפילין  
פירש"י ודודי לי היינו שדודי מעורר  
מקודם ואח"כ אני בא באתערותא דלתתא  
שתיבת דודי קודם לתיבת לי, וזהו רומז  
על תפילין דר"ח וזהו שרומז בזוה"ק  
על ד' תיבות קדש לי כל בכור שרומזים  
על ד' בתי דתפילין, והסודות הרמוזים  
בהם, וזה בעצם נוכל לרמז בפ' אנ"י  
לדוד"י ודוד"י ל"ו ס"ת ד' יודין  
ומרומזים על ד' בתי דתפילין דהפרשיות  
הקדושים מונחים בהם והארכתי עוד בזה עד כאן דברי החלום".


נסתלק בניו יורק ונטמן בבית החיים הר הזיתים סמוך לציונו של קרובו רבי [[שלמה מזוויהל]].
נסתלק בניו יורק ונטמן בבית החיים הר הזיתים סמוך לציונו של קרובו רבי [[שלמה מזוויהל]].

גרסה מ־07:09, 16 בספטמבר 2016

רבי דוד יצחק אייזיק מסאקליע

רבי דוד יצחק אייזיק מסקאליע (נפטר תשל"ט) היה אדמו"ר בן אחר בן להמגיד מזלוטשוב.

נולד בבריד לאביו רבי ברוך פנחס רבינוביץ מסקאליע, נכד הבעש"ט הק' ותלמידיו: התולדות יעקב יוסף, רב ייבי מאוסטרהא, ורבי ברוך ממז'יבוז' ורבי שרגא פייביש מקרעמניץ, והרב הקדוש מחמעלניק. כן היה צאצא של הרב יצחק אייזיק יהודה יחיאל מיכל ספרין מקאמרנא.

בהגיעו לפרקו נשא את נכדתו של האדמו"ר מסטרטין. לאחר פטירתה נשא בזיווג שני את בתו של רבי משה דוד לנדא מבורשטין (רב העיר בורשטין).

נודע לאיש מופת ואיש פלא, ובקיאותו בכל התורה כולה בנגלה ונסתר. היה בקי בזוהר הקדוש בעל פה, ובפרט בספרו של זקינו בעל הברית כהונת עולם (תלמיד המגיד ממעזריטש).

למרות שלא היה לו קשר עם אדמו"ר הריי"צ, הרגיש אליו קשר נפשי חזק מאוד. בספרו "צמח דוד" הוא מספר על חלום שהיה לו ובו נפגש עם אדמו"ר הריי"צ: את ה' האמרת היום וגו' וה' האמירך היום, בפ"ק דברכות דרשו חז"ל בכאן על פרשיות של תפילין של הקב"ה וישראל יעו"ש. ונ"ל בעז"ה לרמז בכאן על פי מה שחלמתי בליל ראש השנה שנת תש"א שבא אלי הרב וכו' מעוטף בטלית ומעוטר בתפילין דרבינו תם, וכו' וגם אני הייתי מעוטף בטלית ומעוטר בתפילין דר"ת ושאל ממני לומר איזה דברי תורה, ואמרתי כתיב "אני לדודי ודודי לי", בפסוק זה נרמז מה שכתוב בתורה קדש לי כל בכור, ובזוה"ק כתב ע"ז הפסוק קדש לי כל בכור סודות גדולות ברמזי תפילין, והארכתי בזה ואמרתי החילוק שבין תפילין דרש"י לתפילין דרבינו תם, דידוע דיש ב' בחינות התעוררות א' הוא כשיש לאדם אתערותא דלתתא, ואח"כ בא לו אתערותא דלעילא, ויש מי שאינו במדריגה זו, אלא אינו מתעורר כלל אלא כשמעוררין אותו באתערותא דלעילא ואינו מתעורר אח"כ באתערותא דלתתא.

וזהו ענין תפילין דרש"י רומזים על אתערותא דלתתא מקודם, ואח"כ אתערותא דלעילא, ותפילין דרבינו תם רומזים על אתערותא דלעילא קודם, ואח"כ אתערותא דלתתא, וזהו ענין פ' אני לדודי זה הקב"ה, פי' אני מעורר עצמי מקודם באתערותא דלתתא, ואח"כ בא דודי באתערותא דלעילא, וזהו רומז לתפילין פירש"י ודודי לי היינו שדודי מעורר מקודם, ואח"כ אני בא באתערותא דלתתא שתיבת דודי קודם לתיבת לי, וזהו רומז על תפילין דר"ת, וזהו שרומז בזוה"ק על ד' תיבות קדש לי כל בכור שרומזים על ד' בתי דתפילין, והסודות הרמוזים בהם, וזה בעצם נוכל לרמז בפ' אנ"י לדוד"י ודוד"י ל"י, ס"ת ד' יודין, ומרומזים על ד' בתי דתפילין דהפרשיות הקדושים מונחים בהם והארכתי עוד בזה, עד כאן דברי החלום".

נסתלק בניו יורק ונטמן בבית החיים הר הזיתים סמוך לציונו של קרובו רבי שלמה מזוויהל.