שיחת משתמש:כתית למאור/ארכיון חורף תשע"ז: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 18: שורה 18:
: יישר כח על עזרתך, שעזרה לי להשלים את המלאכה. אשמח אם (א) תעבור על הכל (ב) תסביר לי איך מעבירים למרחב הציבורי. [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 12:02, 23 בדצמבר 2015 (UTC)
: יישר כח על עזרתך, שעזרה לי להשלים את המלאכה. אשמח אם (א) תעבור על הכל (ב) תסביר לי איך מעבירים למרחב הציבורי. [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 12:02, 23 בדצמבר 2015 (UTC)
:: ברגע שתסיים את העריכה, אוכל לעשות זאת ברגע... • [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 23:36, 23 בדצמבר 2015 (UTC)
:: ברגע שתסיים את העריכה, אוכל לעשות זאת ברגע... • [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 23:36, 23 בדצמבר 2015 (UTC)
== בנוגע לעולם הבא ==
אשמח לשמוע דעתך:
א. לדעת הרמב"ם תחיית המתים תתקיים בתקופה שניה דימות המשיח (שינוי מנהגו של עולם) - כן כתוב בקונטרס הלכות של תורה שבע"פ. האם זה רק לדעתו, או שזה אמור להיות גם לדעת הרמב"ן? [וא"כ לדעת הרמב"ם (א) תקופה ראשונה בימוה"מ, (ב) תקופה שניה - תחה"מ, (ג) עולם הבא לנשמות בלא גופים; ולדעת הרמב"ן (א) ימוה"מ (ב) עולם הבא לנשמות בגופים - תחה"מ. ואז לדעת הרמב"ן - '''אין''' שתי תקופות]. או שגם לדעת הרמב"ן יש שתי תקופות בימוה"מ? וא"כ - מהו ענינם?
ב. מתי יהיה נשמה ניזונת מן הגוף? לכאורה, רק בתחה"מ. כי הרי לפני תחה"מ, גם בימות המשיח, עדיין לא תתגלה בשלימות מעלת הגוף ובחירת העצמות, שלכן עוד לא יחיו המתים. אבל בדבר מלכות תולדות הא' סוס"ה משמע שמעלת הנשמה על הגוף הוא כל זמן הבירורים, ובסיום הבירורים - תתגלה מעלת הגוף. והרי סיום הבירורים הוא כבר בימוה"מ, ועל כן כבר אז אמור להיות נשמה ניזונת מן הגוף.
סליחה שאני מטריד אותך בפלפולי דאורייתא, אבל כל הניטל התאפקתי בכח מלימוד אז עכשיו זה מתפרץ {{חיוך}}, וגם סמכתי יתדותי על בקיאותך הרבה בנושא. [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 08:39, 25 בדצמבר 2015 (UTC)