האמונה בביאת המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 11: | שורה 11: | ||
תורת החסידות מחדדת את הנקודה כי נושא זה הוא העניין הכי כללי ביהדות{{כלומר}}. | תורת החסידות מחדדת את הנקודה כי נושא זה הוא העניין הכי כללי ביהדות{{כלומר}}. | ||
מכך שהרמב"ם מביא בסוף "הלכות מלכים ומלחמות" שחיבר בסוף ספרו ההלכתי "[[היד החזקה]]" את סימני הזיהוי ל"[[חזקת משיח]]" ו"[[משיח ודאי]]" - למדים כי הרמב"ם סבור שיש אפשרות וגם חיוב הלכתי לזהות את מלך המשיח לפי הסימנים שהביא עוד בזמן ה[[גלות]], עוד טרם שהתגלה בפועל כמשיח. | מכך שהרמב"ם מביא בסוף "הלכות מלכים ומלחמות" שחיבר בסוף ספרו ההלכתי "[[היד החזקה]]" את סימני הזיהוי ל"[[חזקת משיח]]" ו"[[משיח ודאי]]" - למדים כי הרמב"ם סבור שיש אפשרות וגם חיוב הלכתי לזהות את מלך המשיח לפי הסימנים שהביא עוד בזמן ה[[גלות]], עוד טרם שהתגלה בפועל כמשיח.{{מקור}} | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]] | [[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]] | ||
[[קטגוריה:מלך המשיח]] | [[קטגוריה:מלך המשיח]] |
גרסה מ־22:49, 27 בדצמבר 2014
לאמונה במשיח ישנם מקורות הלכתיים בתורה עליהם הם נסמכים.
ישנם פוסקים הקובעים כי האמונה והציפיה לגאולה היא חלק בלתי נפרד מהדיבור הראשון של עשרת הדברות "אנכי ה' אלקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים" - "כך יש לנו להאמין שה' עתיד לקבץ אותנו ולהושיענו על ידי משיח צדקנו"[1].
החפץ חיים מגדיר את האמונה בביאת המשיח כעיקר העיקרים.
תורת החסידות מחדדת את הנקודה כי נושא זה הוא העניין הכי כללי ביהדות[כלומר?].
מכך שהרמב"ם מביא בסוף "הלכות מלכים ומלחמות" שחיבר בסוף ספרו ההלכתי "היד החזקה" את סימני הזיהוי ל"חזקת משיח" ו"משיח ודאי" - למדים כי הרמב"ם סבור שיש אפשרות וגם חיוב הלכתי לזהות את מלך המשיח לפי הסימנים שהביא עוד בזמן הגלות, עוד טרם שהתגלה בפועל כמשיח.[דרוש מקור]
הערות שוליים
- ↑ סמ"ק מ"ע א'