33,627
עריכות
אין תקציר עריכה |
(איחוד) |
||
שורה 76: | שורה 76: | ||
ג) וכן משמע במנחת חינוך<REF>סוף מצווה צ"ז.</REF> שכתב כיון דיהיה מזרע שלמה דור אחר דור, אם כן המלכות ירושה לו מעת שפסקה מלכות ואין צריך משיחה". | ג) וכן משמע במנחת חינוך<REF>סוף מצווה צ"ז.</REF> שכתב כיון דיהיה מזרע שלמה דור אחר דור, אם כן המלכות ירושה לו מעת שפסקה מלכות ואין צריך משיחה". | ||
== | ==מלך מבית דוד בזמן הגלות== | ||
ברמב"ם בהלכות מלכים נפסק: "כיון שנמשח דוד זכה בכתר מלכות, והרי | |||
המלכות לו ולבניו הזכרים עד עולם, שנאמר כסאך יהיה נכון עד עולם". | |||
ומאז, דור אחר דור עמד לישראל מלך מבית דוד שירש את המלכות | |||
מאבותיו. | |||
גם על זמן הגלות נאמר "אחת נשבעתי בקדשי אם לדוד אכזב זרעו לעולם | |||
יהיה וכסאו כשמש נגדי". כך גם אנו אומרים "בשם קדשך נשבעת לו שלא | |||
יכבה נרו לעולם ועד" - תמיד יש נצר לבית דוד הראוי למלוכה. | |||
וכך אמרו חכמינו "בכל דור ודור נולד אחד מזרע יהודה שהוא ראוי להיות | |||
משיח לישראל". אותו אחד ממשיך את מלכות דוד הנצחית, אלא שירושת | |||
המלכות הנמצאת אצלו לא חייבת לבא לידי מימוש במלוכה על עם. הוא מלך | |||
בפוטנציאל ואיננו מלך בפועל. | |||
ואכן, כשהרמב"ם מתאר את סדר התגלותו של [[מלך המשיח]], הוא פותח | |||
במילים "[[יעמוד מלך מבית דוד]]", כלומר שעוד לפני שהמשיח מתחיל | |||
בפעולותיו הוא כבר מתואר כ'מלך'. מכיון שהינו מבית דוד, והוא מלך מבטן | |||
ומלידה. | |||
== קישורים חיצונים == | == קישורים חיצונים == |