י"ט בניסן: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(דף חדש: {{חודש ניסן}} '''י"ט בניסן''' הוא היום העשרים ותשעה בחודש ניסן ויומו החמישי של חג הפסח. ==אירועים ביהדו…)
 
(הרחבה)
שורה 10: שורה 10:
*[[תשמ"ח]] - רבי יעקב יוסף ווייס, ה[[אדמו"ר]] מ[[ספינקא]] ב[[בני ברק]].
*[[תשמ"ח]] - רבי יעקב יוסף ווייס, ה[[אדמו"ר]] מ[[ספינקא]] ב[[בני ברק]].
*[[תשס"ב]] - רבי שמואל אלכסנדר אונסדורפר, נפטר.
*[[תשס"ב]] - רבי שמואל אלכסנדר אונסדורפר, נפטר.
==ימי חב"ד==
===נולדו===
*[[תשי"ד]] - הרב [[נתן יצחק אוירכמן]], [[שליח]] [[הרבי]] ב[[עכו]].
*[[תשל"ד]] - הרב [[לוי יצחק הבלין]], מנכ"ל מוסדות חב"ד ב[[קריית גת]].


{{להיום יום|י"ט|ניסן}}
{{להיום יום|י"ט|ניסן}}
[[קטגוריה:ימי חב"ד|ז יט]]
[[קטגוריה:ימי חב"ד|ז יט]]

גרסה מ־21:15, 17 באפריל 2016

<< >> חודש ניסן

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

י"ט בניסן הוא היום העשרים ותשעה בחודש ניסן ויומו החמישי של חג הפסח.

אירועים ביהדות

ימי חב"ד

נולדו


הפתגם היומי - י"ט בניסן - מלוח היום יום
ארבעה לעומר. "גם בשמחה ובצהלה". "שלום עליכם", "אשת חיל", "מזמור לדוד", "דא היא סעודתא", "ויתן לך" אומרים בלחש.

פעם פירש אבי אדמו"ר: "מה נשתנה הלילה - גלות שנמשל ללילה - הזה - האחרון - מכל הלילות - גליות שקדמוהו.

שבכל הלילות אין אנו מטבילין - לשון מירוק נקיון וטהרה - אפילו פעם אחת - לא נגמר המירוק בהם, כי הרי היה אחריהם עוד גלות - הלילה הזה שתי פעמים - מירוק גוף וגילוי הנפש.

שבכל הלילות אנו אוכלים חמץ או מצה - היינו כי גם אחר הגלות, העבודה היא מצד נפש האלקית, מצה ביטול, ומצד נפש הבהמית, חמץ ישות. - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולו מצה - שיועבר רוח הטומאה.

שבכל הלילות אנו אוכלין שאר ירקות - כל המקנא פניו מוריקות, ובכל הגליות הרבה בחינת בקנאה: קנאת סופרים והדומה - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולו מרור - קנאה היותר גדולה, על דרך מאמר רבותינו זכרונם לברכה כל צדיק נכווה מחופתו של חברו.

שבכל הלילות אנו אוכלין בין יושבין ובין מסובים - כל הגילוים שעל ידי הגליות - אוכלין - בחינת התענוג, ויש התפשטות התענוג ותענוג העצמי ויש מי שמגיע בעבודתו להתפשטות התענוג ויש לתענוג העצמי - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולנו מסובין - שכל ישראל יגיעו לבחינת תענוג העצמי.