תכשיט: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "'''תכשיט''' (הם כמו טבעת, נזם וכיוצא בזה) שהאדם לובש ומתתקן על ידי שלובשם, כי על ידם הוא מתיפה. == גדרו == אינו כל לבושים שהם נפרדים מהאדם, כי אם זה נחשב יותר כמו חלק מהאדם. == בהלכה == הגדר של תכשיט בהלכות שבת אין בעיה של מלאכת הוצאה מרשות לרשות בשבת קודש...")
 
אין תקציר עריכה
 
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 13: שורה 13:
תכשיט הוא משל ל[[ספירות]].
תכשיט הוא משל ל[[ספירות]].


כי ב[[עולם האצילות]] ה[[אורות וכלים|כלים]] אינם מופרדין מה[[אורות וכלים|אורות]], רק הם מתאחדים עם האורות - [[איהו וחיוהי וגרמוהי חד]]<ref>ד"ה פתח אליהו [[תורה אור (ספר)|תורה אור]] פ' וירא.</ref>.
כי ב[[עולם האצילות]] ה[[אורות וכלים|כלים]] אינם מופרדין מה[[אורות וכלים|אורות]], רק הם מתאחדים עם האורות - [[איהו וחיוהי וגרמוהי חד]]{{הערה|ד"ה פתח אליהו [[תורה אור (ספר)|תורה אור]] פ' וירא.}}.


== הערות שוליים ==
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:תכשיטים]]

גרסה אחרונה מ־20:23, 25 בנובמבר 2024

תכשיט (הם כמו טבעת, נזם וכיוצא בזה) שהאדם לובש ומתתקן על ידי שלובשם, כי על ידם הוא מתיפה.

גדרו[עריכה | עריכת קוד מקור]

אינו כל לבושים שהם נפרדים מהאדם, כי אם זה נחשב יותר כמו חלק מהאדם.

בהלכה[עריכה | עריכת קוד מקור]

הגדר של תכשיט בהלכות שבת אין בעיה של מלאכת הוצאה מרשות לרשות בשבת.

במתן תורה[עריכה | עריכת קוד מקור]

נאמר שהקב"ה נתן לבני ישראל כ"ד ספרים של התנ"ך - כ"ד קישטי כלה.

בחסידות[עריכה | עריכת קוד מקור]

תכשיט הוא משל לספירות.

כי בעולם האצילות הכלים אינם מופרדין מהאורות, רק הם מתאחדים עם האורות - איהו וחיוהי וגרמוהי חד[1].

הערות שוליים

  1. ד"ה פתח אליהו תורה אור פ' וירא.