יוסף בא-גד: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – "רבנים שחתמו על הפסק דין שהרבי" ב־"רבנים שחתמו על הפסק דין שהרבי מלך המשיח") |
|||
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[קובץ:הרב יוסף באגד אצל הרבי.jpeg|250px|ממוזער|שמאל|הרב | {{לשכתב|}} | ||
[[קובץ:הרב בא גד עם אחד מספריו.jpg|ממוזער|שמאל|הרב בא-גד עם אחד מספריו (תשע"ז)]] | |||
[[קובץ:הרב יוסף באגד אצל הרבי.jpeg|250px|ממוזער|שמאל|הרב בא-גד אצל הרבי. תשרי תשנ"ב]] | |||
הרב '''יוסף בא-גד''' (יליד שנת [[תרצ"ב]]) הוא מייסדה של ישיבת "נחל יצחק" בנחלים, ידיד [[הרבי]] ו[[חב"ד]] אשר שימש כחבר כנסת. | הרב '''יוסף בא-גד''' (יליד שנת [[תרצ"ב]]) הוא מייסדה של ישיבת "נחל יצחק" בנחלים, ידיד [[הרבי]] ו[[חב"ד]] אשר שימש כחבר כנסת. | ||
שורה 13: | שורה 15: | ||
ביקר אצל הרבי פעמים רבות. בכ"ה אייר תשמ"ז הגיע לחלוקת הדולרים והביא לרבי ספרים שחיבר. בי"א אייר תש"נ הגיע שוב לרבי, והביא לרבי בעת חלוקת הדולרים ספר חדש שחיבר. השתתף ב[[פאראד]] של ל"ג בעומר תש"נ, שבו נכח הרבי, וכן קיבל דולר לצדקה מהרבי בכ"ב אייר תש"נ. | ביקר אצל הרבי פעמים רבות. בכ"ה אייר תשמ"ז הגיע לחלוקת הדולרים והביא לרבי ספרים שחיבר. בי"א אייר תש"נ הגיע שוב לרבי, והביא לרבי בעת חלוקת הדולרים ספר חדש שחיבר. השתתף ב[[פאראד]] של ל"ג בעומר תש"נ, שבו נכח הרבי, וכן קיבל דולר לצדקה מהרבי בכ"ב אייר תש"נ. | ||
גם בתשרי תשנ"ב הגיע לרבי, ובין היתר השתתף בתפילות עם הרבי בהושענא רבא, ובל' תשרי קיבל דולר מהרבי ביחידות הכללית לאורחים השבים לאה"ק. | גם בתשרי תשנ"ב הגיע לרבי, ובין היתר השתתף בתפילות עם הרבי בהושענא רבא, ובל' תשרי קיבל דולר מהרבי ביחידות הכללית לאורחים השבים לאה"ק. | ||
בתשרי [[תשנ"ג]] בא שוב לבית חיינו, ואף זכה להיכנס ביום שמחת תורה עם קבוצה של חשובי וזקני רבני חב"ד לחדרו של הרבי. | בתשרי [[תשנ"ג]] בא שוב לבית חיינו, ואף זכה להיכנס ביום שמחת תורה עם קבוצה של חשובי וזקני רבני חב"ד לחדרו של הרבי. | ||
ביום רביעי, ו' באב תשנ"ה, בדיון במליאת הכנסת, סיפר הרב בא גד ששימש באותם ימים כח"כ: | ביום רביעי, ו' באב תשנ"ה, בדיון במליאת הכנסת, סיפר הרב בא גד ששימש באותם ימים כח"כ: | ||
"אני זכיתי להתגלותו של כבוד קדושת הרבי מלובאביץ', לא כחסיד חב"ד. אני מתנגד, מי שיודע מה זה בעולם הליטאי, למדתי בישיבת חברון... והייתי רחוק מעולם החסידות ואפילו קצת - לא לועג להם, אבל מסתכל על עולם החסידות בצורה מוזרה, עד שהכרתי את כבוד קדושת האדמו"ר מלובאביץ'. והכרתי אותו בצורה מיוחדת מאוד. בוגריי הפצירו בי בהיותי בניו-יורק לבוא. אני אפילו לא רציתי, סירבתי, אבל הפצירו בי לבוא. באתי, ואני אומר ל-בושתי, עמדתי בתור, אפילו לא ידעתי שהאדם נכנס לפתע לחדר, ראיתי שולחן עם דולרים ויהודי עם הדרת פנים נפלאה, הבנתי שאני מול האדמו"ר. ואז האדמו"ר אמר לי: מה בידך? אמרתי לו: הספר שהוצאתי, "נחלי אשכולות". הוא אמר לי: האם יש לך עותק אחד בשבילי? זה יכול להביא תועלת. בשמחה רבה נתתי לו. ואז הוא אמר לי: אברך אותך שלעולם לא תהיה מרוצה. אני אומר לכם, נפגעתי. ברכה כזו - לעולם לא להיות מרוצה? | "אני זכיתי להתגלותו של כבוד קדושת הרבי מלובאביץ', לא כחסיד חב"ד. אני מתנגד, מי שיודע מה זה בעולם הליטאי, למדתי בישיבת חברון... והייתי רחוק מעולם החסידות ואפילו קצת - לא לועג להם, אבל מסתכל על עולם החסידות בצורה מוזרה, עד שהכרתי את כבוד קדושת האדמו"ר מלובאביץ'. והכרתי אותו בצורה מיוחדת מאוד. בוגריי הפצירו בי בהיותי בניו-יורק לבוא. אני אפילו לא רציתי, סירבתי, אבל הפצירו בי לבוא. באתי, ואני אומר ל-בושתי, עמדתי בתור, אפילו לא ידעתי שהאדם נכנס לפתע לחדר, ראיתי שולחן עם דולרים ויהודי עם הדרת פנים נפלאה, הבנתי שאני מול האדמו"ר. ואז האדמו"ר אמר לי: מה בידך? אמרתי לו: הספר שהוצאתי, "נחלי אשכולות". הוא אמר לי: האם יש לך עותק אחד בשבילי? זה יכול להביא תועלת. בשמחה רבה נתתי לו. ואז הוא אמר לי: אברך אותך שלעולם לא תהיה מרוצה. אני אומר לכם, נפגעתי. ברכה כזו - לעולם לא להיות מרוצה? | ||
הוא הרגיש שנפגעתי, והוא אמר: חז"ל אומרים, מי שיש לו מאה רוצה מאתיים. אבל מי שיש לו 200 לא מסתפק ב-300, הוא כבר רוצה 400, 500 ו-600. אדם צריך להיות תמיד בשאיפה לרצות יותר. | הוא הרגיש שנפגעתי, והוא אמר: חז"ל אומרים, מי שיש לו מאה רוצה מאתיים. אבל מי שיש לו 200 לא מסתפק ב-300, הוא כבר רוצה 400, 500 ו-600. אדם צריך להיות תמיד בשאיפה לרצות יותר. | ||
אני רוצה לומר לכם, אז היו בישיבת "נחלים" 600 תלמידים, ובאמת מאז היתה ברכה והישיבה גדלה ל-1200 עם הרגשה של לא להסתפק בקיים". (מתוך פרוטוקול הכנסת). | אני רוצה לומר לכם, אז היו בישיבת "נחלים" 600 תלמידים, ובאמת מאז היתה ברכה והישיבה גדלה ל-1200 עם הרגשה של לא להסתפק בקיים". (מתוך פרוטוקול הכנסת). | ||
גם אחרי [[ג' תמוז תשנ"ד|ג' תמוז]] המשיך בפירסום האמונה הטהורה ב[[נצחיות חייו של הרבי | גם אחרי [[ג' תמוז תשנ"ד|ג' תמוז]] המשיך בפירסום האמונה הטהורה ב[[נצחיות חייו של הרבי|נצחיות חייו של הרבי שליט"א]] והתגשמות [[הרבי כמלך המשיח|נבואת הגאולה]], ואף השתתף ב[[כינוסי גאולה ומשיח - תשנ"ה|כינוסי גאולה ומשיח]] שהתקיימו בשנת [[תשנ"ה]] על ידי הרב [[זמרוני ציק]]. | ||
ובשנת [[תשנ"ו]] חתם על | ובשנת [[תשנ"ו]] חתם על [[פסק הדין שהרבי הוא מלך המשיח]]. | ||
זכה בתארים רבים בין היתר על ספריו: אוגדן הסוגיות ושערי לימוד ובשנת [[תשע"ד]] זכה בתואר יקיר העיר פתח תקווה, ואף בשנת [[תשע"ז]] הוענק לו | זכה בתארים רבים בין היתר על ספריו: אוגדן הסוגיות ושערי לימוד ובשנת [[תשע"ד]] זכה בתואר יקיר העיר פתח תקווה, ואף בשנת [[תשע"ז]] הוענק לו אות החינוך בידי ראש הממשלה. | ||
הרב בא-גד הוציא לאור ספרים רבים, כגון: נחלי בא-גד, שערי לימוד, אוגדן הסוגיות ונחלי האשכולות, שבאחרון זכה אף להביא הוכחות לדעתו של הרבי בנושא [[הלוחות המרובעות]]. | הרב בא-גד הוציא לאור ספרים רבים, כגון: נחלי בא-גד, שערי לימוד, אוגדן הסוגיות ונחלי האשכולות, שבאחרון זכה אף להביא הוכחות לדעתו של הרבי בנושא [[הלוחות המרובעות]]. |
גרסה אחרונה מ־22:32, 30 בדצמבר 2024
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים. | |||
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה. |
הרב יוסף בא-גד (יליד שנת תרצ"ב) הוא מייסדה של ישיבת "נחל יצחק" בנחלים, ידיד הרבי וחב"ד אשר שימש כחבר כנסת.
תולדות חיים[עריכה | עריכת קוד מקור]
הרב יוסף בא-גד[1] נולד בג' אדר תרצ"ב. ולמד בישיבת כפר הרוא"ה ובישיבת חברון. שירת בצבא במסגרת נחל ולאחר מכן למד הוראה בסמינר דתי. קיבל תואר שני בחינוך ובתנ"ך ע"י אוניברסיטת בר אילן.
בשנת תשט"ז ייסד את ישיבת נחל יצחק - נחלים ובתחילה עמד בראשה בתור מנהל ובשנת תשכ"א עבר לשמש בתפקיד ראש ישיבה עד לשנת תשס"ה, בשנת תשס"ז הוכתר כנשיא הישיבה.
במהלך שנות הפעילות הראשונות של הישיבה, זכה לתלמידים רבים שהפכו לחסידי חב"ד ואף בניהם שלוחים מובהקים ומפורסמים.
כיהן כחבר כנסת בכנסת ה-13 במשך השנים תשנ"ב-תשנ"ו והיה מוכר מאוד בציבור בין היתר על-ידי משיכת תשומת לב בנושאים רבים אותם קידם והעביר חוקים רבים. במהלך הכנסת פרש ממפלגתו והקים סיעת יחיד בשם "מורשת אבות" ואף ניסה להתמודד בראשותה בבחירות אך לא עבר את אחוז החסימה. בנוסף, רצה להתמודד לראשות הממשלה אך לא השיג את מספר החתימות הדרוש לכך והתמודד כרשימה עצמאית בבחירות, יומיים לפני מועד הבחירות פרש והודיע על תמיכתו במפד"ל.
ביקר אצל הרבי פעמים רבות. בכ"ה אייר תשמ"ז הגיע לחלוקת הדולרים והביא לרבי ספרים שחיבר. בי"א אייר תש"נ הגיע שוב לרבי, והביא לרבי בעת חלוקת הדולרים ספר חדש שחיבר. השתתף בפאראד של ל"ג בעומר תש"נ, שבו נכח הרבי, וכן קיבל דולר לצדקה מהרבי בכ"ב אייר תש"נ. גם בתשרי תשנ"ב הגיע לרבי, ובין היתר השתתף בתפילות עם הרבי בהושענא רבא, ובל' תשרי קיבל דולר מהרבי ביחידות הכללית לאורחים השבים לאה"ק. בתשרי תשנ"ג בא שוב לבית חיינו, ואף זכה להיכנס ביום שמחת תורה עם קבוצה של חשובי וזקני רבני חב"ד לחדרו של הרבי.
ביום רביעי, ו' באב תשנ"ה, בדיון במליאת הכנסת, סיפר הרב בא גד ששימש באותם ימים כח"כ: "אני זכיתי להתגלותו של כבוד קדושת הרבי מלובאביץ', לא כחסיד חב"ד. אני מתנגד, מי שיודע מה זה בעולם הליטאי, למדתי בישיבת חברון... והייתי רחוק מעולם החסידות ואפילו קצת - לא לועג להם, אבל מסתכל על עולם החסידות בצורה מוזרה, עד שהכרתי את כבוד קדושת האדמו"ר מלובאביץ'. והכרתי אותו בצורה מיוחדת מאוד. בוגריי הפצירו בי בהיותי בניו-יורק לבוא. אני אפילו לא רציתי, סירבתי, אבל הפצירו בי לבוא. באתי, ואני אומר ל-בושתי, עמדתי בתור, אפילו לא ידעתי שהאדם נכנס לפתע לחדר, ראיתי שולחן עם דולרים ויהודי עם הדרת פנים נפלאה, הבנתי שאני מול האדמו"ר. ואז האדמו"ר אמר לי: מה בידך? אמרתי לו: הספר שהוצאתי, "נחלי אשכולות". הוא אמר לי: האם יש לך עותק אחד בשבילי? זה יכול להביא תועלת. בשמחה רבה נתתי לו. ואז הוא אמר לי: אברך אותך שלעולם לא תהיה מרוצה. אני אומר לכם, נפגעתי. ברכה כזו - לעולם לא להיות מרוצה? הוא הרגיש שנפגעתי, והוא אמר: חז"ל אומרים, מי שיש לו מאה רוצה מאתיים. אבל מי שיש לו 200 לא מסתפק ב-300, הוא כבר רוצה 400, 500 ו-600. אדם צריך להיות תמיד בשאיפה לרצות יותר. אני רוצה לומר לכם, אז היו בישיבת "נחלים" 600 תלמידים, ובאמת מאז היתה ברכה והישיבה גדלה ל-1200 עם הרגשה של לא להסתפק בקיים". (מתוך פרוטוקול הכנסת).
גם אחרי ג' תמוז המשיך בפירסום האמונה הטהורה בנצחיות חייו של הרבי שליט"א והתגשמות נבואת הגאולה, ואף השתתף בכינוסי גאולה ומשיח שהתקיימו בשנת תשנ"ה על ידי הרב זמרוני ציק. ובשנת תשנ"ו חתם על פסק הדין שהרבי הוא מלך המשיח.
זכה בתארים רבים בין היתר על ספריו: אוגדן הסוגיות ושערי לימוד ובשנת תשע"ד זכה בתואר יקיר העיר פתח תקווה, ואף בשנת תשע"ז הוענק לו אות החינוך בידי ראש הממשלה.
הרב בא-גד הוציא לאור ספרים רבים, כגון: נחלי בא-גד, שערי לימוד, אוגדן הסוגיות ונחלי האשכולות, שבאחרון זכה אף להביא הוכחות לדעתו של הרבי בנושא הלוחות המרובעות.
הרב בא-גד נוהג להשתתף באירועים רבים של חב"ד[2] ובעיקר של האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה אותה ניהל הרב זמרוני ציק שהיה תלמידו[3]. בנוסף, הרב בא-גד מרבה להשתתף באירועים אותם מארגן בית חב"ד פתח תקווה - עיר מגוריו.
נישא לרבקה זוסמן והם מתגוררים בפתח תקווה ולהם 7 ילדים.
קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]
הרב יוסף בא גד מברך את קונגרס משיח תשע"ט באתר
הערות שוליים
- ↑ בתחילה שם משפחתו היה בוגרד
- ↑ הרב בא גד בכינוס בתי חב"ד
- ↑ הרב בא גד בכינוס ברוכים הבאים