כפי שדנו
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 7: שורה 7:
זו הסיבה שתוארו של [[הקב"ה]] בפסוק "שמע ישראל ה' אלוקינו [[ה' אחד]]" הוא אחד ולא יחיד. למרות שהתואר יחיד מבטא יותר את בלעדיותו שאין עוד. מכיוון שעיקר הדגשה הוא לומר שהוא מאחד את העולמות אתו (למרות שנראים ומרגישים 'נפרדים') הם מציאות אחת אתו. כלומר שגם הם בטלים אליו וכל קיום מציאותם הוא ממנו.
זו הסיבה שתוארו של [[הקב"ה]] בפסוק "שמע ישראל ה' אלוקינו [[ה' אחד]]" הוא אחד ולא יחיד. למרות שהתואר יחיד מבטא יותר את בלעדיותו שאין עוד. מכיוון שעיקר הדגשה הוא לומר שהוא מאחד את העולמות אתו (למרות שנראים ומרגישים 'נפרדים') הם מציאות אחת אתו. כלומר שגם הם בטלים אליו וכל קיום מציאותם הוא ממנו.


אכן בחסידות מבואר{{מקור}} שדרגה זו (אחד) היא כפי ש[[הקב"ה]] צמצם עצמו להחיות את העולם. בדרגות אלו שייך לתארו שהוא אחד - שהעולמות אינם מהווים ריבוי ואינם נפרדים, אלא הם מאוחדים אתו. אולם באלוקות כפי שהיא מצד עצמה מובדלת מהעולמות שם התואר הוא יחיד - שמצד רוממותו מהעולם אינם תופסים מקום כלל וכאינם קיימים.
אכן בחסידות מבואר (האומנם תרמ"ג) שדרגה זו (אחד) היא כפי ש[[הקב"ה]] צמצם עצמו להחיות את העולם. בדרגות אלו שייך לתארו שהוא אחד - שהעולמות אינם מהווים ריבוי ואינם נפרדים, אלא הם מאוחדים אתו. אולם באלוקות כפי שהיא מצד עצמה מובדלת מהעולמות שם התואר הוא יחיד - שמצד רוממותו מהעולם אינם תופסים מקום כלל וכאינם קיימים.


==אופן ההשפעה==
==אופן ההשפעה==
שורה 19: שורה 19:
*[[אחד ויחיד]]
*[[אחד ויחיד]]
*[[אין עוד מלבדו]]
*[[אין עוד מלבדו]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]