שיחה:ט"ו במנחם אב: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 11: שורה 11:
ידוע שמט"ו באב הרבי החל להשתמש באיחול הנ"ל. יועיל מאוד אם מישהו יוסיף מידע {{אנונימי}}
ידוע שמט"ו באב הרבי החל להשתמש באיחול הנ"ל. יועיל מאוד אם מישהו יוסיף מידע {{אנונימי}}
:הוספתי, תודה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ד בתמוז ה'תשע"ח 20:40, 27 ביוני 2018 (IST)
:הוספתי, תודה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ד בתמוז ה'תשע"ח 20:40, 27 ביוני 2018 (IST)
== נראה לי שכדאי להוסיף משהו... ==
נראה לי שכדאי להוסיף מה היו עושות בנות ירושלים  בט"ו אב על פי תענית (ד',ח'):
אמר רבן שמעון בן גמליאל, לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב וכיום הכיפורים, שבהן בנות ירושלים יוצאות בכלי לבן שאולין, שלא לבייש את מי שאין לו.
כל הכלים טעונין טבילה.
ובנות ירושלים יוצאות וחולות בכרמים.
ומה היו אומרות? בחור, שא נא לג עיניך וראה, מה אתה בורר לך.
אל תתן עיניך בנוי, תן עיניך במשפחה.
(משלי לא) שקר החן והבל היופי, אשה יראת יי היא תתהלללד.
ואומר: תנו לה מפרי ידיה, ויהללוה בשערים מעשיה.
וכן הוא אומר: (שיר השירים ג) צאינה לה וראינה בנות ציון במלך שלמה בעטרה שעטרה לו אמו ביום חתונתו וביום שמחת ליבו.
ביום חתונתו, זו מתן תורה.
וביום שמחת ליבו, זה בניין בית המקדש, שייבנה במהרה בימינו, אמן."
עכשיו שמתי לב שהזכירו זאת.
אך בכל זאת (לפענ"ד) חשוב לדבר על זה ביותר הרחבה, ולא להזכיר את זה בדרך אגב כאחד מהאירועים שקרו, בפרט שהרבי דיבר עלזה כמה וכמה פעמים (מ"ב,מ"ג כמדומני, והיו גם עוד כמה פעמים.
מי שרואה את ההודעה אשמח אם יפנה אלי ונעשה זאת יחד.
:כמובן להדגיש בפן הרוחני של זה וענינו בעבודה. וכו'. אני אישית בעד אבל אני לא יודע אם יהיה לי זמן לזה. חוץ מזה שלא חתמת בשם. כך שאין לאן לפנות. --[[משתמש:קונטרס החלצו.|קונטרס החלצו.]] - [[שיחת משתמש:קונטרס החלצו.|שיחה]], 19:19, ט"ז באב, ה'תש"ף 19:19, 6 באוגוסט 2020 (UTC)

גרסה אחרונה מ־21:19, 6 באוגוסט 2020

לא כדאי לאחד עם הערך ט"ו באב? ואם לא אז לפחות לשים קישור מהערך לערך ט"ו באב.--חב"ד (שיחה) 15:47, 1 באוגוסט 2010 (UTC)

ראה אולם דיונים#מיזם ימי השנה. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"א באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 15:54, 1 באוגוסט 2010 (UTC)
דווקא לדעתי (שהיא גם דעת חיים נהר וחב"ד) צריך לאחד. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
זאל זיין. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"א באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 18:30, 1 באוגוסט 2010 (UTC)
האמת היא שלא שמתי לב לערך וכעת לאחר הסכמה - אוחד. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 11:58, 2 באוגוסט 2010 (UTC)

כתיבה וחתימה טובה[עריכת קוד מקור]

ידוע שמט"ו באב הרבי החל להשתמש באיחול הנ"ל. יועיל מאוד אם מישהו יוסיף מידע -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

הוספתי, תודה. --שיעשיחה י"ד בתמוז ה'תשע"ח 20:40, 27 ביוני 2018 (IST)

נראה לי שכדאי להוסיף משהו...[עריכת קוד מקור]

נראה לי שכדאי להוסיף מה היו עושות בנות ירושלים בט"ו אב על פי תענית (ד',ח'):

אמר רבן שמעון בן גמליאל, לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב וכיום הכיפורים, שבהן בנות ירושלים יוצאות בכלי לבן שאולין, שלא לבייש את מי שאין לו.

כל הכלים טעונין טבילה.

ובנות ירושלים יוצאות וחולות בכרמים.

ומה היו אומרות? בחור, שא נא לג עיניך וראה, מה אתה בורר לך.

אל תתן עיניך בנוי, תן עיניך במשפחה.

(משלי לא) שקר החן והבל היופי, אשה יראת יי היא תתהלללד.

ואומר: תנו לה מפרי ידיה, ויהללוה בשערים מעשיה.

וכן הוא אומר: (שיר השירים ג) צאינה לה וראינה בנות ציון במלך שלמה בעטרה שעטרה לו אמו ביום חתונתו וביום שמחת ליבו.

ביום חתונתו, זו מתן תורה.

וביום שמחת ליבו, זה בניין בית המקדש, שייבנה במהרה בימינו, אמן."

עכשיו שמתי לב שהזכירו זאת. אך בכל זאת (לפענ"ד) חשוב לדבר על זה ביותר הרחבה, ולא להזכיר את זה בדרך אגב כאחד מהאירועים שקרו, בפרט שהרבי דיבר עלזה כמה וכמה פעמים (מ"ב,מ"ג כמדומני, והיו גם עוד כמה פעמים. מי שרואה את ההודעה אשמח אם יפנה אלי ונעשה זאת יחד.

כמובן להדגיש בפן הרוחני של זה וענינו בעבודה. וכו'. אני אישית בעד אבל אני לא יודע אם יהיה לי זמן לזה. חוץ מזה שלא חתמת בשם. כך שאין לאן לפנות. --קונטרס החלצו. - שיחה, 19:19, ט"ז באב, ה'תש"ף 19:19, 6 באוגוסט 2020 (UTC)