משתמש:כתית למאור/מספרים: הבדלים בין גרסאות בדף
כתית למאור (שיחה | תרומות) (←עשרים) |
כתית למאור (שיחה | תרומות) מ (←עשרים) |
||
(7 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
בתורת החסידות מבוארים משמעויות של מספרים שונים. | בתורת החסידות מבוארים משמעויות של מספרים שונים. | ||
{{ | {{מספר}} | ||
==עשרים ואחד== | ==עשרים ואחד== | ||
שורה 26: | שורה 8: | ||
==עשרים ושתיים== | ==עשרים ושתיים== | ||
בך יברך ישראל. | בך יברך ישראל. אחד עשר בכפליים. המספר [[אחד עשרה]] מורה על הלמעלה מ[[סדר ההשתלשלות]], וכ"ב הוא אחד עשר בכפליים המורה על הלמעלה מ[[סדר ההשתלשלות]] שחודר ובא מההשתלשלות עצמו{{הערה|מבואר באריכות בש"פ יתרו תשנ"ב}}. | ||
==עשרים ושלוש== | ==עשרים ושלוש== | ||
שורה 87: | שורה 69: | ||
==מאה== | ==מאה== | ||
מורה על הכתר, שלימות של עשר פעמים עשר. סיום בירור המידות ולכן בן מאה כאילו מת ועבר מן העולם. | מורה על הכתר, שלימות של עשר פעמים עשר. סיום בירור המידות ולכן בן מאה כאילו מת ועבר מן העולם. | ||
{{הערות שוליים}} |
גרסה אחרונה מ־20:04, 28 ביולי 2020
בתורת החסידות מבוארים משמעויות של מספרים שונים.
מספר כתית למאור/מספרים | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
{{{תמונה}}} | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
אחדות ועשרות | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
40 | 49 | 50 | 60 | 68 | 70 | 72 | 80 | 84 | 90 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
מאות ואלפים | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
עשרים ואחדעריכה
אך טוב לישראל.
עשרים ושתייםעריכה
בך יברך ישראל. אחד עשר בכפליים. המספר אחד עשרה מורה על הלמעלה מסדר ההשתלשלות, וכ"ב הוא אחד עשר בכפליים המורה על הלמעלה מסדר ההשתלשלות שחודר ובא מההשתלשלות עצמו[1].
עשרים ושלושעריכה
עשרים וארבעעריכה
כתבי הקודש. "כד" ותמלא כדה ותעל - בכ"ד ספרים.
עשרים וחמשעריכה
כה - נבואת שאר הנביאים.
עשרים וששעריכה
בגימטריה שם הוי'.
עשרים ושבעעריכה
זך - מורה על בירור וזיכוך העולם (ובפרט בדור השביעי שבו יצרפו ויזככו רבים..).
עשרים ושמונהעריכה
כח.
עשרים ותשעעריכה
שלושיםעריכה
מספר הימים בחודש מלא. שלושים יום קודם החג צריך להתחיל לעסוק בהלכות החג.
שלושים ואחתעריכה
גימטריא שם א-ל.
שלושים ושנייםעריכה
ל"ב נתיבות חכמה.
שלושים ושלושעריכה
גל עיני ואביטה נפלאות מתורתך. ל"ג בעומר.
שלושים וששעריכה
ל"ו צדיקים נסתרים.
שלושים ותשעעריכה
ט"ל אורות טלך. ל"ט אבות מלאכות.
ארבעים ושנייםעריכה
שם מ"ב, שם הוי' במילוי אל"פים.
ארבעים ותשעעריכה
מ"ט שערי בינה. מ"ט ימי העומר. שלימות בירור המידות.
חמישיםעריכה
שער הנו"ן (חמישים שערי בינה).
חמישים ושתייםעריכה
שם ב"נ - שם הוי"ה במילוי ה"ה.
שישיםעריכה
מבטל כל מיני רע.
שבעיםעריכה
שלימות בירור המידות.
מאהעריכה
מורה על הכתר, שלימות של עשר פעמים עשר. סיום בירור המידות ולכן בן מאה כאילו מת ועבר מן העולם.
הערות שוליים
- ↑ מבואר באריכות בש"פ יתרו תשנ"ב