משתמש:כתית למאור/מספרים: הבדלים בין גרסאות בדף

 
(7 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
בתורת החסידות מבוארים משמעויות של מספרים שונים.
בתורת החסידות מבוארים משמעויות של מספרים שונים.
{{מספרים}}
{{מספר}}




==עשרים==
המספר עשרים הוא בגימטריה כ"ף, והמילה עשרים בגימטריה כתר (שמתחיל בכ"ף).
העשרים הוא שלימות המוחין - חכמה ובינה. ולכן רק בגיל עשרים יכול הבן למכור בנכסי אביו, כי רק אז מתמלא שכלו, ולכן גם אז צומח הזקן שנמשך ממוחין דגדולה שלמעלה מהמוחין שיש לו קודם גיל עשרים.
אברהם אבינו נולד עשרים דורות לאחר בריאת העולם.
זה שהעשרים קשור עם כתר, מסביר את זה שסוכה שגבוהה למעלה מעשרים אמה פסולה, שבסוכה מאירים אורות המקיפים, והם מתפשטים רק עד עשרים (בגימטריה כתר) אמה.
וזהו עשרים גרה השקל. כי כל א' משני בחי' אהבה הנ"ל כלולה מעשר שכל ומדות כנודע ובחי' אה"ר הבאה מלמעלה ג"כ כלולה מעשר. וזהו עשרים גרה השקל.
והנה יו"ד במילואו עשרים וענין ו"ד שהם מילוי היו"ד היינו המדות ששרשן מאבא שי"ב והדבור ששרשו מאבא יסד ברתא. ועמ"ש ע"פ כי מראש צורים אראנו. א"נ ו"ד קול ודבור. ועיין מכ"ז בענין מחצית השקל. וגם י"ל תשב"כ ותשבע"פ. ולכן בן עשרים מאיר בו יו"ד עם המלוי מוחין דאבא שלמעלה מבחי' ה"א נש"ב שהם שערים הנמשכים מהבינה שכל המושג למדות אזי ההעלאה לגלגלתם רצון העליון מה שאינו מושג כלל בחכמה ע"ד ומשה נגש אל הערפל כי ב' מקיפים חיה יחידה חיה מוחין דאבא והחכמה תחיה. אח"כ יחידה לגלגלתם. ועמ"ש ע"פ ומשה נגש כו'. וכענין פתחי לי ואזי אפתח כפתחו של אולם שהוא למעלה מבחי' עשרים כו'. ועיין בענין חיי שרה עשרים שנה או"א כתר מאה כו'. וע"כ מבן עשרים שנה ומעלה דוקא יכולים לישא בחי' מוחי' שלו לבחי' הכתר כי אור החכמה קרוב יותר לכתר ועולה ראשונה וגם עמו עולה כל המסתעפים ממנו כו' וכמ"ש והחכמה מאין תמצא כו' משא"כ פחות מבן עשרים שאין לו מבחי' מוחי' דאבא עדיין רק בחי' מוחי' דאמא עדיין רחוק הוא מבחי' אור הכתר ולא יכלו להעלותו לגלגלתם כו':
, וזהו בחי' כף יו"ד שאמר כאן והיו"ד הוא בחי' החכמה71 דאצי' שנק' ראשית וכוללת כל האצי' והוא י"ס בבחי' פרט וכמ"ש ראשית72 חכמה כו' אך תחלה היו הי"ס כלולי' בכתר הממוצע ואז הוא כ"ף כולל עשרים ב"פ י"ס מטעם הנ"ל


==עשרים ואחד==
==עשרים ואחד==
שורה 26: שורה 8:


==עשרים ושתיים==
==עשרים ושתיים==
בך יברך ישראל.
בך יברך ישראל. אחד עשר בכפליים. המספר [[אחד עשרה]] מורה על הלמעלה מ[[סדר ההשתלשלות]], וכ"ב הוא אחד עשר בכפליים המורה על הלמעלה מ[[סדר ההשתלשלות]] שחודר ובא מההשתלשלות עצמו{{הערה|מבואר באריכות בש"פ יתרו תשנ"ב}}.


==עשרים ושלוש==
==עשרים ושלוש==
שורה 87: שורה 69:
==מאה==
==מאה==
מורה על הכתר, שלימות של עשר פעמים עשר. סיום בירור המידות ולכן בן מאה כאילו מת ועבר מן העולם.
מורה על הכתר, שלימות של עשר פעמים עשר. סיום בירור המידות ולכן בן מאה כאילו מת ועבר מן העולם.
{{הערות שוליים}}

גרסה אחרונה מ־20:04, 28 ביולי 2020

בתורת החסידות מבוארים משמעויות של מספרים שונים.

מספר כתית למאור/מספרים
{{{תמונה}}}
אחדות ועשרות
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26 27 28 30
40 49 50 60 68 70 72 80 84 90
מאות ואלפים
100 101 200 300 400 500 600
700 770 800 900 1000 600,000
סוגי מספרים
אחדות עשרות מאות אלפים מליונים


עשרים ואחדעריכה

אך טוב לישראל.

עשרים ושתייםעריכה

בך יברך ישראל. אחד עשר בכפליים. המספר אחד עשרה מורה על הלמעלה מסדר ההשתלשלות, וכ"ב הוא אחד עשר בכפליים המורה על הלמעלה מסדר ההשתלשלות שחודר ובא מההשתלשלות עצמו[1].

עשרים ושלושעריכה

עשרים וארבעעריכה

כתבי הקודש. "כד" ותמלא כדה ותעל - בכ"ד ספרים.

עשרים וחמשעריכה

כה - נבואת שאר הנביאים.

עשרים וששעריכה

בגימטריה שם הוי'.

עשרים ושבעעריכה

זך - מורה על בירור וזיכוך העולם (ובפרט בדור השביעי שבו יצרפו ויזככו רבים..).

עשרים ושמונהעריכה

כח.

עשרים ותשעעריכה

שלושיםעריכה

מספר הימים בחודש מלא. שלושים יום קודם החג צריך להתחיל לעסוק בהלכות החג.

שלושים ואחתעריכה

גימטריא שם א-ל.

שלושים ושנייםעריכה

ל"ב נתיבות חכמה.

שלושים ושלושעריכה

גל עיני ואביטה נפלאות מתורתך. ל"ג בעומר.

שלושים וששעריכה

ל"ו צדיקים נסתרים.

שלושים ותשעעריכה

ט"ל אורות טלך. ל"ט אבות מלאכות.

ארבעים ושנייםעריכה

שם מ"ב, שם הוי' במילוי אל"פים.

ארבעים ותשעעריכה

מ"ט שערי בינה. מ"ט ימי העומר. שלימות בירור המידות.

חמישיםעריכה

שער הנו"ן (חמישים שערי בינה).

חמישים ושתייםעריכה

שם ב"נ - שם הוי"ה במילוי ה"ה.

שישיםעריכה

מבטל כל מיני רע.

שבעיםעריכה

שלימות בירור המידות.

מאהעריכה

מורה על הכתר, שלימות של עשר פעמים עשר. סיום בירור המידות ולכן בן מאה כאילו מת ועבר מן העולם.

הערות שוליים

  1. מבואר באריכות בש"פ יתרו תשנ"ב