דבר מלכות צו – הבדלי גרסאות

אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ החלפת טקסט – "תהילים" ב־"תהלים"
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
 
(גרסת ביניים אחת של אותו משתמש אינה מוצגת)
שורה 3: שורה 3:
'''דבר מלכות צו''' הינה [[שיחה]] שאמר [[הרבי]] בשבת פרשת צו ושבת הגדול, [[ח' ניסן]] [[תנש"א]].
'''דבר מלכות צו''' הינה [[שיחה]] שאמר [[הרבי]] בשבת פרשת צו ושבת הגדול, [[ח' ניסן]] [[תנש"א]].


בשיחה מדבר הרבי על מהותו של נשיא הדור{{הערה|השיחה נאמרה מספר ימים קודם [[י"א ניסן]], יום הולדתו של הרבי מלך המשיח. בשיחה מצטט הרבי מהפרק תהלים החדש שהרבי התחיל לאומרו בי"א ניסן הנ"ל.}}.
בשיחה מדבר הרבי על מהותו של נשיא הדור{{הערה|השיחה נאמרה מספר ימים קודם [[י"א ניסן]], יום הולדתו של הרבי. בשיחה מצטט הרבי מהפרק תהלים החדש שהרבי התחיל לאומרו בי"א ניסן הנ"ל.}}.


שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו לעת עתה שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]].
שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו לעת עתה שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]].
שורה 13: שורה 13:
התכלית דגאולת מצרים הוא שבני ישראל כפי שנמצאים בעולם, מתוך בחירה חופשית, יכירו את ה' ויקבלו על עצמם עול תורה ומצוות, ויפעלו בעבודתם לגלות את האלוקות בתוך העולם כולל להפוך את הצד המתנגד לקדושה ולהביא גאולה. ולכן, דווקא הנס הגדול ד"למכה מצרים בבכוריהם" מסמל את הבירור של תוקף הקליפה, תחתון שאין למטה ממנו, עד שזה מגלה את הכוח הנצחי והבלתי מוגבל של הקב"ה, למעלה משאר הניסים, ועד שנס זה ההתחלה של הגאולה והניסים ונפלאות שנותנים את הכוח לבני ישראל לפעול בעולם עד ל"חוצה שאין חוצה ממנו".
התכלית דגאולת מצרים הוא שבני ישראל כפי שנמצאים בעולם, מתוך בחירה חופשית, יכירו את ה' ויקבלו על עצמם עול תורה ומצוות, ויפעלו בעבודתם לגלות את האלוקות בתוך העולם כולל להפוך את הצד המתנגד לקדושה ולהביא גאולה. ולכן, דווקא הנס הגדול ד"למכה מצרים בבכוריהם" מסמל את הבירור של תוקף הקליפה, תחתון שאין למטה ממנו, עד שזה מגלה את הכוח הנצחי והבלתי מוגבל של הקב"ה, למעלה משאר הניסים, ועד שנס זה ההתחלה של הגאולה והניסים ונפלאות שנותנים את הכוח לבני ישראל לפעול בעולם עד ל"חוצה שאין חוצה ממנו".


הנתינת כוח לזה נפעל על ידי משה רבינו, השליח של הקב"ה, על ידי תפילתו במזמור צדי"ק בתהילים: "תפילה למשה איש האלוקים".. ("אמר להם יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם" וסיים..) "ויהי נועם ה' אלוקינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו".
הנתינת כוח לזה נפעל על ידי משה רבינו, השליח של הקב"ה, על ידי תפילתו במזמור צדי"ק בתהלים: "תפילה למשה איש האלוקים".. ("אמר להם יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם" וסיים..) "ויהי נועם ה' אלוקינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו".


פירוש: דווקא 'משה' שהינו איש האלוקים ושייך לעולם, יכול להיות הממוצע המחבר בין בני ישראל לאלוקות, ולתת את הכוח לבני ישראל לשבור את הקליפה ולהוריד אלוקות שלמעלה מהעולם באופן שתתלבש בעולם ובאופן תמידי. וכל זה מתוך חירות, גאולה, "אראנו נפלאות", להתעלות ממדרגתו ומגבלותיו, ושיהיה ניסי ניסים בצורה קבועה ונצחית, גאולה שאין אחריה גלות, ששלימותה תהיה בגאולה האמיתית והשלימה.
פירוש: דווקא 'משה' שהינו איש האלוקים ושייך לעולם, יכול להיות הממוצע המחבר בין בני ישראל לאלוקות, ולתת את הכוח לבני ישראל לשבור את הקליפה ולהוריד אלוקות שלמעלה מהעולם באופן שתתלבש בעולם ובאופן תמידי. וכל זה מתוך חירות, גאולה, "אראנו נפלאות", להתעלות ממדרגתו ומגבלותיו, ושיהיה ניסי ניסים בצורה קבועה ונצחית, גאולה שאין אחריה גלות, ששלימותה תהיה בגאולה האמיתית והשלימה.