אבני חפץ: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 91 בתים ,  11 בנובמבר 2024
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(4 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
'''אבני חפץ''' הוא ביטוי המוזכר בכתוב{{הערה|[[ישעיה]] נד, יב}}: {{ציטוטון|[[ושמתי כדכד שמשותיך|וְשַׂמְתִּי כַּדְכֹד שִׁמְשֹׁתַיִךְ]], וּשְׁעָרַיִךְ לְ[[אבני אקדח|אַבְנֵי אֶקְדָּח]] וְכָל גְּבוּלֵךְ לְאַבְנֵי חֵפֶץ}}, ומרמז על הארה מיוחדת של [[אהבת השם]] שתתגלה לעתיד לבא, מכח [[ל"ב נתיבות החכמה]].
'''אבני חפץ''' הוא ביטוי המוזכר בכתוב{{הערה|[[ישעיה]] נד, יב}}: {{ציטוטון|[[ושמתי כדכד שמשותיך|וְשַׂמְתִּי כַּדְכֹד שִׁמְשֹׁתַיִךְ]], וּשְׁעָרַיִךְ לְ[[אבני אקדח|אַבְנֵי אֶקְדָּח]] וְכָל גְּבוּלֵךְ לְאַבְנֵי חֵפֶץ}}, ומרמז על הארה מיוחדת של [[אהבת השם]] שתתגלה לעתיד לבא, מכח [[ל"ב נתיבות חכמה]].
==ביאור תורת החסידות==
 
==בתורת החסידות==
 
מעלתה המיוחדת של הארה הזאת מבוארת בדברי אדמו"ר הזקן'{{הערה|ליקוטי תורה פרשה ראה כו, א}}., כי הטעם שההמשכות הנמשכים מבינה נקראו שערים ושמחכמה נקראו נתיבות, הוא מכיון כי השערים משמשים כניסה ויציאה לרבים ואינם הולכים למרחוק, וכך מבחינת הבינה נמשכה ההשפעה במדות בגילוי רב, אך רק עד ספירת ההוד, אבל ה"נתיב" מורה על השפעה ההולכת למרחוק כמשל הנתיב ההולך למרחוק לשדות ומדבריות. כך ההמשכה מחכמה נמשכת בבחינת העלם והסתר וגם למרחוק, והיא התורה שהיא גדולת חכמתו יתברך ונתלבשה בדברים גשמיים פאה ו[[ביכורים]] תרומות ומעשרות וקרבנות כו'.
מעלתה המיוחדת של הארה הזאת מבוארת בדברי אדמו"ר הזקן'{{הערה|ליקוטי תורה פרשה ראה כו, א}}., כי הטעם שההמשכות הנמשכים מבינה נקראו שערים ושמחכמה נקראו נתיבות, הוא מכיון כי השערים משמשים כניסה ויציאה לרבים ואינם הולכים למרחוק, וכך מבחינת הבינה נמשכה ההשפעה במדות בגילוי רב, אך רק עד ספירת ההוד, אבל ה"נתיב" מורה על השפעה ההולכת למרחוק כמשל הנתיב ההולך למרחוק לשדות ומדבריות. כך ההמשכה מחכמה נמשכת בבחינת העלם והסתר וגם למרחוק, והיא התורה שהיא גדולת חכמתו יתברך ונתלבשה בדברים גשמיים פאה ו[[ביכורים]] תרומות ומעשרות וקרבנות כו'.


שורה 8: שורה 10:


בחינת אהבה בחפיצה וחשיקה זו נמשכת מבחינת נתיבות החכמה דוקא, שהוא בבחינת העלם, וממנה נולדת האהבה בעומק ותעלומת הלב; לעומת הארת הבינה שהיא ההשגה בגילוי, שממנה נולדת האהבה ברשפי אש מתגבורת [[יסוד האש]] האלקי שב[[נפש האלוקית]], ונקראת אבני אקדח כנ"ל.  
בחינת אהבה בחפיצה וחשיקה זו נמשכת מבחינת נתיבות החכמה דוקא, שהוא בבחינת העלם, וממנה נולדת האהבה בעומק ותעלומת הלב; לעומת הארת הבינה שהיא ההשגה בגילוי, שממנה נולדת האהבה ברשפי אש מתגבורת [[יסוד האש]] האלקי שב[[נפש האלוקית]], ונקראת אבני אקדח כנ"ל.  
==ראו גם==
*[[מרגליות (אבנים טובות)]]
*[[אבנים טובות]]
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:אהבת השם]][[קטגוריה:לעתיד לבוא]]
[[קטגוריה:אהבת השם]][[קטגוריה:לעתיד לבוא]]
[[קטגוריה:פסוקים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:פסוקים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:חסידות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
32,431

עריכות