199
עריכות
(יצירת דף עם התוכן "מה המקור לזה: אצל חסידים מקובל שהטעם לכך שהאקרוסטיכון של התיבות 'שלמה בן לוריא' נקטע באמצ...") |
|||
(10 גרסאות ביניים של 7 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 2: | שורה 2: | ||
אצל חסידים מקובל שהטעם לכך שהאקרוסטיכון של התיבות 'שלמה בן לוריא' נקטע באמצעו, הוא מכיון שכאשר האריז"ל כתב את הפיוט והגיע לתיבות 'דהוות פרישא' העוסק בניתוק של האלוקות מהעולם - פעל עליו הדבר לכאב לב עד שלא הצליח להמשיך בכתיבתו[1]. | אצל חסידים מקובל שהטעם לכך שהאקרוסטיכון של התיבות 'שלמה בן לוריא' נקטע באמצעו, הוא מכיון שכאשר האריז"ל כתב את הפיוט והגיע לתיבות 'דהוות פרישא' העוסק בניתוק של האלוקות מהעולם - פעל עליו הדבר לכאב לב עד שלא הצליח להמשיך בכתיבתו[1]. | ||
??? | ??? | ||
:יש מקור בתחתית העמוד, בפסקה הערות שוליים {{אנונימי}} | |||
יש לראובן מרגליות מאמר בנושא. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 00:36, 9 בינואר 2017 (UTC | |||
אינני יודע מהיכן מגיע המידע המוטעה. לאסדר לסעודתא ישנם עוד שני קטעים המסיימים את הפיוט ומתחילים באותיות י' וא' | |||
יָדַי אַסְחֵי אֲנָא. לְגַבֵּי חַד מָנָא. לְסִטְרָא חוֹרִינָא. דְּלֵית בָּהּ מַמָּשָׁא: | |||
אֲזַמֵּן בִּתְלָתָא. בְּכַסָּא דְבִרְכָתָא. לְעִלַּת עִלָּתָא. עַתִּיקָא קַדִּישָׁא: | |||
בפועל בסידור אדמו"ר הזקן שני קטעים אלו הושמטו ואינני יודע מדוע (יתכן משום שהם קטעעים השייכים לסיום הסעודה ואת אסדר לסעודתא נהוג לומר בתחילת הסעודה). הפתגם המובא בפנים יתכן שהיה שגור אצל חסידים שלא הכירו את שני הקטעים האחרונים המופיעים בסידורים הספרדים, וחיפשו עילה מדוע אין חרוזים לשתי האותיות האחרונות. | |||
על פי זה תיקנתי בפנים. | |||
;;בדיחה של ממש, אתה משוכנע ששני הקטעים האחרונים הם מהאריז"ל ואדמו"ר הזקן בחר לא להכניסם? | |||
;;אם אם הם שייכים לסוף הסעודה מי קבע שאומרים בהתחלה, ובגלל זה אדמה"ז לא הכניס? אתה מבין את הגיחוח שבדבר. | |||
;;יותר מסתבר ששני קטעים האחרונים, או שאדמה"ז סבר שהם לא מהאריז"ל או מסיבות משלו, כגון שאין זה שייך לכלל, ועוד כיוצ"ב, אדמה"ז לא הכניסם. | |||
;;אבל מזה שיש סידורים שמזכירים אין ראיה כלום לדעת אדמו"ר הזקן. | |||
;;וכל זה לבד ממה שאני יודע שיש חסידים שכן נגינו זאת, ועכ"ז אדמה"ז וכן רבתנו נשאינו לא הכניסו. בסידור תהלת ה' שסודר על ידי אדמו"ר מהורש"ב והרבי. | |||
;;לא הייתי מתפלא אם הסידורים החדשים של מעני וולף יכניסו, ויחליטו שהרבי ואדמה"ז לא ידעו...[[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]] 09:00, 23 במאי 2018 (IST) | |||
;;;אם אתה רוצה להשמיט משהו אתה יכול להוריד הבדיחה על שהאריז"ל כתב על עצמו "אני" ולכן יש מי שלא ניגן, אני מעונין לדעת מי שלא ניגן?? האם ידע מי זה האריז"ל? האם ידע דעת החסידות על האריז"ל? זה שטות שלא ראוי'ה להיזכר. | |||
;;;עוד יבא חכם בלילה שלא ילמד פ' בהעלותך כי משה רבינו כתב על עצמו שהוא "ענו מכל האדם". [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]] 09:04, 23 במאי 2018 (IST) | |||
== חסר הקובץ לשמיעת הניגון של הנוסח אצל הבעש"ט == | |||
אם אפשר בבקשה להוסיף [[משתמש:אנונימוס|אנונימוס]] - [[שיחת משתמש:אנונימוס|שיחה]], 13:44, ט' באלול, ה'תשפ"ד 13:44, 12 בספטמבר 2024 (IDT) | |||
:{{א|אנונימוס}} קודם כל ברוכים השבים אל חב"דפדיה. נקווה שתמשיך לערוך באתר. דבר שני בנוגע לבקשה שלך, תוכל אתה בעצמך להוסיף את הניגון. בברכה, [[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה]] ~ [[שיחת משתמש: חב"ד בדרך לגאולה]] ~ [[יחי|'''יחי המלך המשיח''']] 15:15, 12 בספטמבר 2024 (IDT) | |||
::ראה [[אסדר לסעודתא (ניגון מיוחס לבעל שם טוב)]]. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]] ~ (15:26, ט' באלול, ה'תשפ"ד) | |||
אני לא יודע איך לעשות את זה |
עריכות