ביטול חמץ: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 446 בתים ,  16 אפריל
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(גרסת ביניים אחת של אותו משתמש אינה מוצגת)
שורה 8: שורה 8:
== נוסח הביטול ==
== נוסח הביטול ==


אך ישנם שינויים קלים בין הנוסחאות של שתי הפעמים בהם מבטלים את החמץ:
ישנם שינויים קלים בין הנוסחאות של שתי הפעמים בהם מבטלים את החמץ:


לאחר [[בדיקת חמץ]] אומרים: "כל חמירא וחמיעא דאכא ברשותי דלא חמיתיה ודלא בערתיה ודלא ידענא ליה לבטל ולהוי הפקר כעפרא דארעא".
לאחר [[בדיקת חמץ]] אומרים: "כל חמירא וחמיעא דאכא ברשותי דלא חמיתיה ודלא בערתיה ודלא ידענא ליה לבטל ולהוי הפקר כעפרא דארעא".
שורה 15: שורה 15:


והטעם לשינוי הוא מפני שבביטול שלאחר [[בדיקת חמץ]] לא מבטל את החמץ שמצניע למחר לאכול{{הערה|1=[[ב"ח]] סתל"ד.}}.
והטעם לשינוי הוא מפני שבביטול שלאחר [[בדיקת חמץ]] לא מבטל את החמץ שמצניע למחר לאכול{{הערה|1=[[ב"ח]] סתל"ד.}}.
==פולמוס רבני חב"ד בהגדרת איסור תשביתו לשיטת אדמו"ר הזקן==
{{להשלים|סיבה= להביא מספר משמיע שלום (תשורה משמחת נישואי צאצאיו של הרב וולפא) ומיגדיל תורה (נסמן שם) את הסבר הרב אזדבא שאדמוה"ז פוסק כרש"י, ואת הסבר הרב וולפא שאדמוה"ז פוסק כתוס'}}


== ביטול חמץ ב[[תורת החסידות]] ==
== ביטול חמץ ב[[תורת החסידות]] ==
 
{{להשלים|פסקה=כן}}
ביטול החמץ על פי [[חסידות]] ענינו הוא שבירת ה[[גאווה]] בליבו של האדם, שהרי ה[[חמץ]] רומז ל[[גאווה]], ולכן ביטול החמץ רומז לשבירת הגאוה{{מקור}}.
ביטול החמץ על פי [[חסידות]] ענינו הוא שבירת ה[[גאווה]] בליבו של האדם, שהרי ה[[חמץ]] רומז ל[[גאווה]], ולכן ביטול החמץ רומז לשבירת הגאוה{{מקור}}.
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
{{פסח}}
{{פסח}}
[[קטגוריה:איסור חמץ]]
[[קטגוריה:איסור חמץ]]