שיחת משתמש:בא מועד: הבדלים בין גרסאות בדף

ספאם
אין תקציר עריכה
(ספאם)
 
(36 גרסאות ביניים של 7 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 82: שורה 82:


==מניין שהיחידות עם עסקני גור הוגהה ע"י הרבי?==
==מניין שהיחידות עם עסקני גור הוגהה ע"י הרבי?==
בא מועד, עיתון כפ"ח אינו תחכעת, מי המספר שם שזה הוגה ע"י הרבי?! בשבילי זה חידוש גדול מאד (אם כי מסתבר שדבר כה משמעותי אכן עבר הגהה). עפי"ז הרי זה אחד המסרים הכי ברורים ואחרונים בענייני שלימות הארץ ברמה הפרקטית ויש להאריך בגודל משמעותה של יחידות זו ואכ"מ--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 20:51, יבאלול, ה'תשפ"ב 20:51, 10 בספטמבר 2022 (UTC)
{{הועבר|שיחה:התרגיל המסריח}}
 
==פרשנויות להשמטת 'שבועון חסידי חב"ד'==
לא הבנתי מהם הפרשנויות האפשריות בעניין?
עכ"פ בוודאי שבמכתבו זה הרבי בחר שלא לפנות אליהם בתואר זה, וזאת למרות שהציעו כך המניחים דהאגרת (י"א שזה מערכת שבועון כפ"ח עצמה...). א"כ ברור שבמשנה אחרונה הרבי בוחר שלא לקרוא להם כך,, ובהחלט דורש התלבטות האם אחרי גילוי דעת קודש כזה עליהם להתלבט אולי לשנות את השם ולהשמיט משפט זה (אמנם כן ייתכן שהמסקנא תהיה שלא לשנות עפהמענה דתש"נ, אך דו"ק שהמענה ההוא זה החלפה מ'שבועון צעירי אגודת חב"ד' ל'שבועון חסידי חב"ד' בגלל הפוליטיקה שהייתה אז. ואכהמ"ל)
:לכל לראש, אני לא חושב שיש איזו משמעות לפרשנויות. הרי כל אחד רואה מהרהורי ליבו ורצונו וע"פ השתייכותו המפלגתית, ואין שום סיבה לתת מקום לאלו בחב"דפדיה. בכל אופן, כמה אפשרויות:
:1. כפר חב"ד הוא לא עיתון חב"די; 2. כפר חב"ד הוא לא העיתון החב"די היחיד; 3. על כפר חב"ד להיות נפוץ בחוגים רחבים ולא רק בין חסידי חב"ד; 4. הרבי הסתייג מהמילה "שבועון" (כך טען ר' יהושע מונדשיין ע"ה [https://www.kramim.info/article/גיליון-ה-1500-של-הכפר-חבד/75233643 כאן]).
:אני רואה בהשמטה זו עובדה אחת בלבד: הרבי שלל שבמכתב (1) '''רשמי''' (2) ב'''חתימת הרבי''' (3) ה'''מיועד לפרסום''' יכתבו המילים "שבועון חסידי חב"ד". אני מסכים שהשלילה מורה על הסתייגות מסוימת מהעיתון, אך אין כאן שום סתירה לכך שהרבי עצמו הורה שהעיתון ישתמש במילים אלו, ומעולם לא הורה להשמיט אותן, מה ש(לדעתי) מורה על הסכמתו הק'. המניעים להוראת הרבי לא חשובים, כשהרבי כמובן הבין היטב את משמעות המילים "שבועון חסידי חב"ד באה"ק".
:בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • א' בניסן ה'תשפ"ג ליצירה | 18:39, 23 במרץ 2023 (UTC)
 
== חממה ==
מוסכם עליך שאני יהיה אחראי החממה?  
בינתיים שמתי אותי בתור אחראי החממה כי שמואל חיים לא פעיל ושיע לא עונה לגבי זה.
אתה תרצה להיות חונך? א"כ תכתוב לי [[משתמש:קעניג!|קעניג! ~  יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!]] - [[שיחת משתמש:קעניג!|שיחה]],
 
==אי הסתייגותו (או הסתייגותו החלקית) של ניר מנוסי==
אתה צודק, חשבתי ללמד עליו זכות אך הוא מכחיש רק את טענת מלך המשיח אך לא את טענת דור חדש, כל עוד הוא לא שינה את השטויות על הדור א"א לכתוב אחרת, ואולי אף כדאי לכתוב ביקורת או לציין לביקורת בערך על הרב גינזבורג.--[[משתמש: ברכת הגאולה]] [[גאולה ומשיח|<span style="color: blue;;">מרגיש מגושם? - תלמד גאומ"ש!</span>]]  02:29, 9 בינואר 2024 (UTC)
:@{{א|ברכת הגאולה}} (סליחה על העיכוב), אני לא רואה שהוא מכחיש שם משהו (ואדרבא). ביקורת, לדעתי, אמורה לעבור בקרה של הוועדה הרוחנית. [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • י"ב בשבט ה'תשפ"ד ליצירה | 00:52, 22 בינואר 2024 (UTC)
==יחי==
הרבי בשנים תשנ"ג תשנ"ד עודד את שירת יחי לאחר התפילה במרפסת , אף שזה היה כרוך בכאבים[!!!]
--[[משתמש:חב&#34;ד בדרך לגאולה|חב&#34;ד בדרך לגאולה]] - [[שיחת משתמש:חב&#34;ד בדרך לגאולה|שיחה]], 22:40, כ"ט בשבט, ה'תשפ"ד 22:40, 8 בפברואר 2024 (UTC)
:תודה. [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט בשבט ה'תשפ"ד ליצירה | 22:44, 8 בפברואר 2024 (UTC)
::אתה לא מאמין בהכרזת הקודש? --[[משתמש:חב&#34;ד בדרך לגאולה|חב&#34;ד בדרך לגאולה]] - [[שיחת משתמש:חב&#34;ד בדרך לגאולה|שיחה]], 22:40, כ"ט בשבט, ה'תשפ"ד 22:40, 8 בפברואר 2024 (UTC)
:::אתה לא מאמין בנצחיות דברי הרבי? [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט בשבט ה'תשפ"ד ליצירה | 22:50, 8 בפברואר 2024 (UTC)
::::בטח שאני מאמין רק ש[[משתמש:קלארקייט]] מעוות את השיחות הק' של הרבי שליט"א מה"מ וזה לא יפה . מה יש לך להגיב על דבריי? [[משתמש:חב&#34;ד בדרך לגאולה|חב&#34;ד בדרך לגאולה]] - [[שיחת משתמש:חב&#34;ד בדרך לגאולה|שיחה]], 22:40, כ"ט בשבט, ה'תשפ"ד 22:40, 8 בפברואר 2024 (UTC)
:::::מן הסתם כוונתך: "כל מי שלא חושב כמוני (או: כל ציטוט מהרבי שלא מסתדר לי עם התאוריה) – בהכרח מעוות את דעת הרבי". מפתיע לגלות, אבל יש עוד כאלה שחושבים כך (שכל מי שלא חושב כמוהם וכו'). [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט בשבט ה'תשפ"ד ליצירה | 23:01, 8 בפברואר 2024 (UTC)
==פרסום משיח בגלוי==
בשנים הראשונות הרבי היה נגד פרסום משיח ומתשנ"א ואילך הרבי עצמו עודד ועסק רבות בפרסום משיח כמו כן ראה כאן:בשנת תשמ"ג החל הרב ולפא בכתיבת ספר העוסק בעיונים וביאורים בהלכות מלכים ברמב"ם ובו ביאור על סימני מלך המשיח ברמב"ם. הרב וולפא שלח את החיבור לרבי בשנת תשמ"ד והרבי לא השיב. לאחר מכן קיבל את הסכמתם של הרבנים משה פיינשטיין וזלמן שמעון דבורקין וכתב לרבי שמתכנן לקבל גם את הסכמתם של בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש. לאחר כמה שבועות קיבל טלפון ממזכירו של הרבי, הרב חודקוב, שהעביר לו את מענה הרבי בו שלל ממנו להדפיס, לדבר או לכתוב בכל ענייני משיח. לאחר המענה ביקש הרב וולפא מחילה על שגרם עגמת נפש והרבי ענה: "פשוט – שבכל המכתב ודיבורי בכהנ"ל – לא היה בזה כלל וכלל משהו דהיפך הברכה ח"ו וח"ו. ואין גם עתה ח"ו וח"ו".
 
בי"א ניסן תנש"א קיבל הוראה מהרבי "בטח חוזר דא"ח ברבים, והזמן גרמא ימות המשיח". לאחר אמירת השיחה הידועה ודבר מלכות תזריע מצורע שהדרך הישרה להבאת הגאולה היא לימוד ענייני גאולה ומשיח, פנה אליו אחד מחברי בית דין רבני חב"ד, ואמר לו לכתוב לרבי שרבני חב"ד ציוו עליו לשאול אם כעת ניתן להדפיס את הספר כיוון שהשתנו העיתים. תשובת הרבי היתה חיובית בהתאם להתייעצות עם ידידים מבינים והשמטת קטעים שעלולים להרחיק יהודים אחדים. הרב וולפא עשה כהוראת הרבי, והספר יצא בחשוון תשנ"ב בשם יחי המלך כשהרבי מברך את הוצאת הספר ומבקש שהרב וולפא ישלח לו עותק מכורך.
 
בחורף תשנ"ב הוא כתב קונטרס בשם "קבלת פני משיח צדקנו" על סדר ההתגלות מלך המשיח על פי הרמב"ם. הרבי ענה במענה מי"ג אדר א' תשנ"ב "מכבר עניתי לו שמאמרים כאלה מרחיקים כו"כ מלימוד דא"ח - היפך הפצת המעיינות חוצה". אמנם מאידך, בט"ז אדר א' תשנ"ב, ענה הרבי לאנ"ש בלוד שכתבו בקשר לשיעור בעניני משיח האמור להתקיים במקומם, שהיו שרצו להביא את הרב וולפא לדבר על כך שהרבי הוא מלך המשיח והיו שערערו על כך, וכתבו אשר רב הקהילה הרב ברוך בועז יורקוביץ' אמר שבפני אלו המעוניינים לשמוע – שהרי מגיעים לשם כך לשיעור – אין בעיה לדבר בנושא, אמנם היו רבנים אחרים שחפצו לבטל את השיעור: "אין לדיין (רב שעל אתר) אלא מה שעיניו רואות". בעקבות כך התקיים השיעור עם הרב וולפא בתוך סבב הרצאות ברחבי הארץ בבמהלך חורף תשנ"ב בהם הסביר את הצורך בקבלת מלכותו של הרבי מלך המשיח
:יפה שלא השמטת את המענות לרש"ב וולפא. מעריך את היושר והכנות. [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט בשבט ה'תשפ"ד ליצירה | 23:31, 8 בפברואר 2024 (UTC)
==מייל==
יש לך? א"כ תכתוב פה תודה. [[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|חב"ד בדרך לגאולה]] ~ [[שיחת משתמש: חב"ד בדרך לגאולה|שיחה]] ~ [[גאולה|די לשאננות, קדימה התגלות!]]  21:57, 7 באפריל 2024 (IDT)
:צוין למעלה. [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ח באדר ב' ה'תשפ"ד ליצירה | 21:58, 7 באפריל 2024 (IDT)
::החלפת מייל לא? [[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|חב"ד בדרך לגאולה]] ~ [[שיחת משתמש: חבבדרך לגאולה|שיחה]] ~ [[גאולה|די לשאננות, קדימה התגלות!]]  21:57, 7 באפריל 2024 (IDT)
:::לא. [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט באדר ב' ה'תשפ"ד ליצירה | 01:33, 8 באפריל 2024 (IDT)