שיחה:תקופה שניה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
('שתי תקופות' - לאו דווקא)
 
שורה 2: שורה 2:
אפשר להבין כאילו באגרת תימן עצמה, הרמב"ם מתייחס '''מפורשות''' לתקופה השניה. ואינו כן, אלא שהרמב"ם כותב שם שדבריו בספר היד בו מפרש את היעודים "וגר זאב גו'" באופן של משל וחידה, אין זה החלטי, וייתכן שיתקיימו כפשוטם.
אפשר להבין כאילו באגרת תימן עצמה, הרמב"ם מתייחס '''מפורשות''' לתקופה השניה. ואינו כן, אלא שהרמב"ם כותב שם שדבריו בספר היד בו מפרש את היעודים "וגר זאב גו'" באופן של משל וחידה, אין זה החלטי, וייתכן שיתקיימו כפשוטם.
והרבי שליט"א משייך את זה להסברו ש(גם) לדעת הרמב"ם יהיו בימות המשיח ב' תקופות, '''וכוונת''' הרמב"ם באגרת התחיה היא לתקופה הב'.
והרבי שליט"א משייך את זה להסברו ש(גם) לדעת הרמב"ם יהיו בימות המשיח ב' תקופות, '''וכוונת''' הרמב"ם באגרת התחיה היא לתקופה הב'.
==  'שתי תקופות' - לאו דווקא ==
צריך לציין, שבמצב של 'זכו', לא יזדקקו לשתי תקופות, אלא יעברו היישר למצב של התקופה השניה - הנהגה ניסית (לקו"ש חכ"ז ע' 206).

גרסה אחרונה מ־03:22, 11 ביוני 2007

בסוף הערך נכתב: לכן באגרת תימן כותב הרמב"ם שמשיח עושה אותות ומופתים, בהתיחסו לתקופה השניה של ימות המשיח, לאחר התקופה של "עולם כמנהגו נוהג". אפשר להבין כאילו באגרת תימן עצמה, הרמב"ם מתייחס מפורשות לתקופה השניה. ואינו כן, אלא שהרמב"ם כותב שם שדבריו בספר היד בו מפרש את היעודים "וגר זאב גו'" באופן של משל וחידה, אין זה החלטי, וייתכן שיתקיימו כפשוטם. והרבי שליט"א משייך את זה להסברו ש(גם) לדעת הרמב"ם יהיו בימות המשיח ב' תקופות, וכוונת הרמב"ם באגרת התחיה היא לתקופה הב'.

'שתי תקופות' - לאו דווקא[עריכת קוד מקור]

צריך לציין, שבמצב של 'זכו', לא יזדקקו לשתי תקופות, אלא יעברו היישר למצב של התקופה השניה - הנהגה ניסית (לקו"ש חכ"ז ע' 206).