שיחה:הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח/ארכיון 1: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(90 גרסאות ביניים של 39 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{ארכיון|מספר ארכיון= [[שיחה:הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח/ארכיון 1|1]]}}
המשימה עוד ארוכה....
המשימה עוד ארוכה....
לכאורה היה זה צריך להיות הערך הראשון בחב"פדיה ולא ה-5000.....
לכאורה היה זה צריך להיות הערך הראשון בחב"פדיה ולא ה-5000.....
שורה 31: שורה 33:


::למרות שאין עיתותי בידי לשפר את הנוסח יותר, אומר שעדיין אינו מושלם. • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • י"א בתמוז ה'תשע"ג 21:06, 19 ביוני 2013 (UTC)
::למרות שאין עיתותי בידי לשפר את הנוסח יותר, אומר שעדיין אינו מושלם. • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • י"א בתמוז ה'תשע"ג 21:06, 19 ביוני 2013 (UTC)
::צריך לקרוא לזה '''הרבי מליובאוויטש שליט''א כמלך המשיח''' כי הוא חי וקיים  --[[משתמש:פיל. נים|פיל. נים]] - [[שיחת משתמש:פיל. נים|שיחה]], 10:11, ב' בשבט, ה'תשפ"ב 10:11, 4 בינואר 2022 (UTC)


== תמונה ראשית לערך ==
== תמונה ראשית לערך ==
שורה 50: שורה 53:
קריאה נרגשת לכלל העורכים - לעבור ביסודיות ובקפדנות יתירה על הערך, הלשון, הסגנון והעריכה - לתת הערות, לתקן, להרחיב ולהשמיט - ולהריץ לקראת המלצת הערך!! • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • כ"ט בתמוז ה'תשע"ג 01:53, 7 ביולי 2013 (UTC)
קריאה נרגשת לכלל העורכים - לעבור ביסודיות ובקפדנות יתירה על הערך, הלשון, הסגנון והעריכה - לתת הערות, לתקן, להרחיב ולהשמיט - ולהריץ לקראת המלצת הערך!! • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • כ"ט בתמוז ה'תשע"ג 01:53, 7 ביולי 2013 (UTC)


== האמונה אחרי ג' תמוז ==
בושה לכם ולמאמינים לכם
 
הפסקה ממש קצרה ולא ממצת. הייתי אומר מגוחכת. אדם שקורא מבחוץ לא במהרה ישתכנע. אתם צריכים להביא את כל הצדדים, עכ"פ אזכור של הדעות הנוספות, ומה שבטוח להרחיב יותר על המצב אחרי ג' תמוז. גם המלים שם לא משהו.


אשריכם ישראל! {{אלמ}}
תתבישו לכם חבורה של שקרנים. עד מתי תסתירו את אור ה' אוי לאותה בושה ואוי לאותה חרפה שאתם משקרים לכולם. מותר להגיד את האמת ואסור לשקר למה? אתם צריכים לשקר לאנשים ולרמות את הציבור? בושה וחרפה...
:תודה על הביקורת הבונה. --[[מיוחד:תרומות/199.203.84.152|199.203.84.152]] 13:31, 25 באוגוסט 2013 (UTC)
::כמובן, שאם תואיל להצטרף למיזם ולשפר את הערך בעצמך, הכל יודו לך... --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ט באלול ה'תשע"ג 13:38, 25 באוגוסט 2013 (UTC)


== ערך מומלץ באינפו ==
== ערך מומלץ באינפו ==
שורה 71: שורה 70:


משום מה, וכנראה בכוונה הושמטה ההתנגדות לפרסום, אבל לכאורה צריך למצוא איפה להכניס קישור זה
משום מה, וכנראה בכוונה הושמטה ההתנגדות לפרסום, אבל לכאורה צריך למצוא איפה להכניס קישור זה
{{קישור חבד אינפו|85086|הרב שפירא נשאל: האם העיסוק במשיח מרחק מחסידות?||{{תע|12/09/2014}}}}
{{קישור חבד אינפו ישן|85086|הרב שפירא נשאל: האם העיסוק במשיח מרחק מחסידות?||{{תע|12/09/2014}}}}
בהצלחה. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 14:36, 9 בדצמבר 2014 (UTC)
בהצלחה. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 14:36, 9 בדצמבר 2014 (UTC)
:להתנגדות מבחוץ? או של הרבי?--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 14:16, 15 בינואר 2015 (UTC)
:להתנגדות מבחוץ? או של הרבי?--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 14:16, 15 בינואר 2015 (UTC)
שורה 84: שורה 83:
== הערות כלליות ==
== הערות כלליות ==


האם מישהו מוכן להסביר לי: כשנכנסים לקישור של הווידיאו בחב"ד אינפו לא רואים את הווידיאו אלא רק הקלטה! זה רק אצלי או גם אצלכם? בכל אופן עד לפני כמה זמן זה היה אצלי בסדר...
אשמח לתשובה בהקדם.... --[[משתמש:צמח! צמח! צמח!|צמח! צמח! צמח!]] - [[שיחת משתמש:צמח! צמח! צמח!|שיחה]] 15:03, 30 באוקטובר 2018 (UTC)
א. מעולם לא הבנתי איך ניתן לפסוק שהרבי משיח ע"פ הלכה, כאשר הסימן '''ויכוף כל ישראל''' מעולם לא התקיים ברבי.
א. מעולם לא הבנתי איך ניתן לפסוק שהרבי משיח ע"פ הלכה, כאשר הסימן '''ויכוף כל ישראל''' מעולם לא התקיים ברבי.


שורה 136: שורה 138:


::אם אתה צריך מקורות, לחלק ציינתי, אם תצטרך עוד - אשמח להיות לעזר. בהצלחה, משיח נאו!
::אם אתה צריך מקורות, לחלק ציינתי, אם תצטרך עוד - אשמח להיות לעזר. בהצלחה, משיח נאו!
רק הערה קטנה: לר' זמרוני שיחי' ציק ששאל את הרבי אחרי השיחה של '''משפטים נ"א''' אם הוא יכול לפרסם שהרבי הוא משיח ע"פ האמור בשיחה, הרבי ענה מענה חיובי (אין לי כרגע את הלשון המדוייקת).
:::התשובה הייתה: {{ציטוטון|כמדובר בהתוועדות בארוכה לפי ערך}}. תוכלו 'לעיין' קצת בהתוועדות הנ"ל (משפטים נ"ב), ובייחוד בהערה האחרונה וד"ל. [[יחי המלך המשיח]]. {{משתמש:חב"דפדי פעיל/חתימה}} 08:13, ג' בטבת, ה'תשפ"ב ''<font size="1">(7 בדצמ' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
==הרב וולפא==
==הרב וולפא==
:::לשייע, אם תעיין במקור שציינתי, תגלה להפתעתך שהתשובה הנ"ל היא התשובה האחרונה, ככל הידוע, לפני כ"ז אד"ר תשנ"ב, והיא ניתנה בי"ג אד"ר תשנ"ב. האם זה לא מספיק "נו"נים" בשבילך? או שזה אולי לא הנו"נים שאתה מכיר?...
:::לשייע, אם תעיין במקור שציינתי, תגלה להפתעתך שהתשובה הנ"ל היא התשובה האחרונה, ככל הידוע, לפני כ"ז אד"ר תשנ"ב, והיא ניתנה בי"ג אד"ר תשנ"ב. האם זה לא מספיק "נו"נים" בשבילך? או שזה אולי לא הנו"נים שאתה מכיר?...
שורה 151: שורה 158:


העברתי את כל החומר על הפסק דין למקומו בערך [[פסק דין שהרבי מלך המשיח]], עם הגהות והוספות. כעת יש לכאורה למחוק את הנכתב כאן ולשכתב בקיצור נמרץ, עם הפניה לערך מורחב (ולכאורה כן צריך להיות בעוד נושאים, שצריכים להכתב כאן בקיצור ולהפנות לערך מורחב, לנוחות הקורא). מה דעתכם? • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 09:04, ג' באייר, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו
העברתי את כל החומר על הפסק דין למקומו בערך [[פסק דין שהרבי מלך המשיח]], עם הגהות והוספות. כעת יש לכאורה למחוק את הנכתב כאן ולשכתב בקיצור נמרץ, עם הפניה לערך מורחב (ולכאורה כן צריך להיות בעוד נושאים, שצריכים להכתב כאן בקיצור ולהפנות לערך מורחב, לנוחות הקורא). מה דעתכם? • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 09:04, ג' באייר, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו
:{{בוצע}} ואינני יודע למה רק עכשיו... • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 03:35, כ"ז בסיוון ה'תשע"ז


== הערה 25 ==
== הערה 25 ==
שורה 185: שורה 193:
::::באנציקלופדיה, דברים מודפסים אמינים יותר מעדויות אנונימיות.
::::באנציקלופדיה, דברים מודפסים אמינים יותר מעדויות אנונימיות.
::::ואם כבר, אנא התחשב בעדויות אודות אופן הוראת הרבי לאברהם פריז (שהם אכן מודפסות). -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • 14:30, ה' בחשוון, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ז ''<font size="1">(6 בנוב' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>'''
::::ואם כבר, אנא התחשב בעדויות אודות אופן הוראת הרבי לאברהם פריז (שהם אכן מודפסות). -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • 14:30, ה' בחשוון, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ז ''<font size="1">(6 בנוב' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>'''
{{שבירה}}הסבר עריכותיי (בנוסף לתיקוני לשון רבים וכד'): רבים מה'עובדות' כביכול בנושא, שהתפרסמו בהזדמנויות שונות ובבמות שונות (בעיקר בלקט מגמתי ומגוחך בנושא, שנדפס ע"י ידידיו של ידידנו {{א|5778}}) - לוקות בקשר מקרי עד מקרי בהחלט עם המציאות, וכל אחד שרק יכל המציא איזה סיפור על מנת להוכיח את ה'השקפה'. דוגמאות בולטות לכך, הם דוקא נושאים שהוזכרו בדיון זה:
(א) הרבי נותן מענה חיובי לשליח, המענה מתפרסם בשעתו; '''לאחר 20 שנה''' מתפרסם בבימה אנונימית "בכינוס השלוחים האחרון שאל א' התמימים [-שהוא כותב הלקט ד"א, שלא טרח לציין שהוא הוא התמים-הלא-תמים. קא"מ] את אותו שליח" והשליח חשף שבאמת המענה לא הסתדר לו, ולכן שאל שוב את המזכיר, ואז המזכיר "התלבט אם היה אישור"... אם זה לא חוכא ואטלולא, מה כן...
(ב) דוגמא נוספת הקשורה לנושאים שהוזכרו, היא ספרים שהודפסו בנ"ג-נ"ד, ע"י מו"ל ששמו נזכר כאן לאחרונה. לאחר ג' תמוז הודפסו ספרים אלו שוב ללא כל שינוי, אפילו ללא שינוי התאריך (כביכול היא אותה מהדורה), '''ובשינוי אחד קטן''': השמטת התואר "מלך המשיח" משמו של אד"ש... כך שכל מי שאינו בקיא בעובדות אמור להתבלבל ולחשוב כאילו להד"מ כו', ורק "ביבליוגרפים מומחים" יכולים להשוות בין שני העותקים מ"אותה המהדורה".
אינני רוצה להאריך בדבר המצער (ומה גם שהשתמטתי מאז ומעולם מעריכות הנגועות בפוליטיקה, רק שנדרשתי לכך בעקבות משתמש הפוך - שהשתמט מכל עריכה '''שאינה''' נוגעת בפוליטיקה...). אבל לפועל, אעמוד על המשמר - שכל סיפור מגמתי שייכנס ע"י עורכים מגמתיים, יושמט (דהיינו, סיפורים "מפי" פלוני ו"בשם" אלמוני שאינם מצולמים וכד'). ואם מישהו חושב שרוח האנציקלופדיה אינה מתאימה לו, ייכבד נא לפתוח אנציקלופדיה ברשת לצד השני בחב"ד, ואז אולי נראה איך שם ייכתב הכל - כנראה - באובייקטיביות ובהיצמדות לעובדות, ללא כל נטייה...
בברכת הצלחה לכולם • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 06:01, ו' בחשוון, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ז
:באופן כללי אמליץ לכל הכותבים לקרוא מעט מהי דמגוגיה (ניתן למצוא באתר ויקפידיה ובשאר אנציקלופדיות), ואז לנסות שלא לכתוב בשיטות אלו, דבר המוריד את הדיון שלנו מדיון מחשבתי-ענייני, לדיון דמגוגי, שחבל על כל רגע של כתיבה בו, והוא גם אינו מכבד את האתר.
:למעשה, בקשתי הראשונית הייתה לשמוע מכלל העורכים שיחי' הצעה כיצד לנסח מחדש את ההגדרה לשנים תנש"א-תשנ"ב, בעקבות מענות שנמצאים ברשותי (ומפורסמים זה מכבר) ועדיין לא העליתי אותם, מכיוון שאינני רוצה לשנות את משפט הפתיחה. לאידך לא ניתן - מבחינה אנציקלופדית - להעלות מענות שליליים רבים לאחר משפט פתיחה חיובי, ולפיכך אני ממתין. באם לא, אערוך את בקטע בהתאם לעובדות, ואזי ניתן יהיה לדון מחדש.
:כתגובה לתגובות למענות שכבר העליתי:
:א. הכרוזים של ר' אברהם פאריז. סיפור המעשה מופיע בשני מקומות מודפסים (לפחות): א. הספר "אחד היה אברהם", בו נדפסה הגירסה אותה כתבתי. ב. הספר "והוא יגאלנו", בו מודפסת עדותו של ר' משה סלונים.
:אני ביכרתי את הגירסה של הספר "אחד היה אברהם" (ואת עדותו של רמ"ס להכניס בהערה), מכיון שהדברים מתאימים יותר לסגנון ההתנהלות באותה תקופה (כהמשך הישיר של הקטע, המספר סיפורים נוספים מאותן שנים), וכן מתאימים יותר ללשון מכתב המזכירות המצוטט בערך.
:הרוצה לעשות להיפך, לציין בערך כי על פי עדות רמ"ס היה כך, ובהערה לציין שהסיפור נדפס מאוחר יותר, בספר שסקר את כל תולדותיו של רא"פ ללא ציון עובדה זו, ואולי לנסות לבאר מדוע וכיצד הדברים אינם חורגים מהקו הכללי של אותן שנים ולמברק המזכירות - זכותו, וניתן לקיים על כך דיון נפרד.
:מה שבטוח, שאין כל הצדקה לדרישתו של [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]], להתייחס (וכי לא התייחסתי?) לעדותו של רמ"ס בדווקא.
:ב. בנוגע למענה אודות הר' גרינבלאט: המקור היחיד למענה זה, הינו יומן "קבלת המלכות". במה יומן עדיף על פני עדותו של האדם עצמו, לא זכיתי להבין:
:ה"ליקוט האנונימי" שמר [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] מבקש לכנות (חלק?) מהדברים המודפסים בו בתור "חוכא ואיטלולא", הינו ניסיון ראשוני ללקט את כל המענות מהרבי בנושא, הן החיוביים והן השליליים, תוך ציון מקור מדוייק ומהימן לכל דבר (ונדפס כתשורה לחתונת אוירכמן, כפ"ח תשע"ו). כאשר מצויין שם, בנוגע לענייננו, שא' התמימים (שמר קרייזי אף יודע לרמוז את שמו, מסוד ה' ליראיו) שאל את בעל המעשה בעצמו מה התרחש, והלה השיב לו שהמענה לא היה ולא נברא - אין כל סיבה שלא לקבל זאת כהפרכת מה שנכתב ביומן, שלא בשמו של בעל המעשה.
:עד כאן הכל ברור ופשוט. הבעיה שמר [[משתמש:להתראות|להתראות]] החליט להתייחס לכל טענה שלי בצורה אישית ופוגענית, ובשום אופן לא בצורה שכלית ועניינית (כפי שהעיד על עצמו בבירור בדף השיחה שלי). ולפיכך, כאשר טענתי שהרב גרינבלאט העיד שמה שנכתב ביומן אינו נכון (ולו היו הדברים נאמרים בכל נושא אחר, היו כמובן מתקבלים ללא עוררין), החליט משתמש להתראות היקר להגיב - ואני מצטט: "לצערנו נוצר מצב שיומני התקופה יותר אמינים מאשר האדם עצמו. ואין המקום להאריך בדבר המצער".
:מכיון שלהתראות החליט להכניס לתוך הדיון שלנו עניין שלא נעים - ואף בלתי אפשרי - לדון בו במסגרות כאלו, רמזתי מצידי על המעשה כפי שהוא על פי דבריו של הר' גרינבלאט. מעשה זה (ועוד רבים רבים כמותו, ולאו דוקא בנושא שלנו, ואין כאן מקומו) מוכיחים את רמת אמינותו של המזכיר שהוציא את המענה, ואין כאן המקום כלל לדון בכך.
:על כל פנים, אינני רוצה להיכנס כלל לדיון זה. לא ארצה להשמיט מהערך מענות שנתקבלו ע"י אותו מזכיר, אני מדבר על מענה ספציפי שהופרך ע"י בעל המעשה. אין כל סיבה לקבל את דבריו, אלא א"כ נכנסים לפוליטיקה, שלא כרצונו של קרייזי.
:עד כאן תיאור העובדות מבחינתי. [אינני מבין כיצד קישר לכאן קרייזי הדפסה של ספרים מסויימים במהדורות חדשות, כאשר כלל לא דובר עליהם עד עתה].
:אשמח לשמוע הבעת דעה עניינית משאר העורכים, כדי שנוכל להמשיך ולקדם את האתר - כן, אני עוסק דווקא בנושאים אלו, שמסתבר כי הם מן הנצפים ביותר באתר - להצלחה גדולה יותר. בהצלחה לכולם.--[[משתמש:5778|8775 - משיח נאו!]] -- [[שיחת משתמש:5778|פארבריינגען]] ג' בכסלו ה'תשע"ז 21:18, 3 בדצמבר 2016 (UTC)
::המלקט הנ"ל, שהוציא את הליקוט כתשורה לחתונתו, אף כי רבו מעלותיו, מ"מ אינו המושלם באדם. ומר קרייזי שמכירו באופן אישי כתב את מה שכתב.
::עניינו של הריל"ג הוא עניין בפ"ע, ואכן אין לדון בו כאן, מה גם שדרכו עברו בקשות ברכה לחולים וכו' ונרפאו וכו' וד"ל. וכאן נכנסים לסוגיית צמצום כפשוטו...
::אם יש לך הצעות על שינוי הפתח דבר, תכניס אותם כאן (בדף שיחה), ואם תהיה הסכמה (ללא איומים של: אם לא יענו אכניס) - תוכל להכניסם בערך (ומומלץ שאחר יעשה זאת).
::ובנוגע לסיפור דהקול קורא, כבר כתבתי בדף שיחתי, שאין הכרח שסותר.. • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 23:40, ג' בכסלו, ה'תשע"ז ''<font size="1">(3 בדצמ' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
:::א. הדיון במהותו של המלקט אינו קשור ואינו אנציקלופדי כלל. ישנה חוברת המפורסמת בין אנ"ש (חלקים ממנה אף עלו למרשתת והיא מסתובבת באימיילים), ובה מופיעה עדות זו. למי משנה אם המלקט מושלם באדם. אם יש ראיות שהנכתב בחוברת אינו נכון, יש מה להתווכח.
:::ב. מכיוון שעניינו של הריל"ג אינו נוגע, לכן אבקש ממר להתראות, ממך ומקרייזי התייחסות עניינית ואנציקלופדית לנושא. עדות של האדם עצמו תתקבל בכל נושא שהוא, גם כאשר היא "תסתור" ל"מפורש" ביומני התקופה. הניסיון שלא לקבל את עדותו מפני חששות פוליטיים, הוא ניסיון לערב כאן פוליטיקה שאינה יכולה להוות שיקול באתר אנציקלופדי.
:::ולצורך הדוגמא: בערך נכתב שבשבת פרשת תזו"מ תנש"א הוכרז בפני הרבי יחי. זאת למרות השמטת העובדה (כידוע) מכל יומני התקופה. המקור לכך הוא עדותו של רד"נ. היינו, מבחינה אנציקלופדית מקבלים עדות של אדם, גם אם היא מופיעה שנים מאוחר יותר, וגם אם היא סותרת את יומני התקופה.
:::ג. כבר כתבתי שהצעתי היא לתאר את העובדות כפי שהן, לפי שנים (כפי שזה בויקיפדיה). כרגע יש משפט פתיחה לשנים תנש"א ואילך, שלדעתי הוא לא נכון. אם יש למישהו הצעה אחרת, אשמח לדון בה. אם לא, אמחק את המיותר (זה לא איום, מר כתית היקר, למרות שאתה וחבריך מנסים להציג אותי שוב ושוב כמי שאינו טוען טענות ענייניות ורק מנסה לעורר מהומה. זוהי הודעה מראש של מה שאני רוצה לעשות, כדי שהדיון יתחיל לפני ולא אחרי העריכה).
:::ד. לגבי ר' אברהם פאריז דומני שיש לפתוח דיון נפרד, אעתיק מדף שיחתך.--[[משתמש:5778|8775 - משיח נאו!]] -- [[שיחת משתמש:5778|פארבריינגען]] ג' בכסלו ה'תשע"ז 23:50, 3 בדצמבר 2016 (UTC)
::::העובדה הוכיחה שזה לא נכון, ולכן אם ישנה עדותו של חש"ב שריל"ג אמר לו משהו והוא עשה הפוך, יש כאן שקרן!! לא הצגתי אותך כמי שמנסה לעורר מהומות, אלא שבהיות שזהו נושא נפיץ, עדיף שלא אתה תכניס לערך.• '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 15:32, ד' בכסלו, ה'תשע"ז ''<font size="1">(4 בדצמ' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]


== הצורך בקבלת המלכות ==
== הצורך בקבלת המלכות ==
שורה 202: שורה 244:
::ג. לעולם לא תוכל להתנתק מההסתכלות הצרה הזו? כמה שאדגיש זאת זה לא יעזור לך? מה זה קשור מה אני או מישהו אחר עושה? אני בסה"כ מעיר שבגוף הערך זה לא מובן. יש לך הסבר, תכתוב אותו, בשמחה. לא באתי לשכנע אותך וגם לא באתי להשתכנע ממך.--[[משתמש:5778|8775 - משיח נאו!]] -- [[שיחת משתמש:5778|פארבריינגען]] ה' בחשוון ה'תשע"ז 13:30, 6 בנובמבר 2016 (UTC)
::ג. לעולם לא תוכל להתנתק מההסתכלות הצרה הזו? כמה שאדגיש זאת זה לא יעזור לך? מה זה קשור מה אני או מישהו אחר עושה? אני בסה"כ מעיר שבגוף הערך זה לא מובן. יש לך הסבר, תכתוב אותו, בשמחה. לא באתי לשכנע אותך וגם לא באתי להשתכנע ממך.--[[משתמש:5778|8775 - משיח נאו!]] -- [[שיחת משתמש:5778|פארבריינגען]] ה' בחשוון ה'תשע"ז 13:30, 6 בנובמבר 2016 (UTC)
:::אם אני מבין נכון, המשתמש בא' מבקש להבהיר את פשט השיחה (לא עבודה קשה במיוחד. אבל חשוב). ב באמת לא קשור לכאורה. ג' - זה כבר תלוי בהחלטה מהי עמדת חב"דפדיה במשמעות קבלת המלכות... והאם אכן 'אנצקלופדיה' יכולה להביא ביאורין ללא מקור. [[משתמש:חכם באשי|חכם באשי]] - [[שיחת משתמש:חכם באשי|שיחה]] 22:10, 6 בנובמבר 2016 (UTC)
:::אם אני מבין נכון, המשתמש בא' מבקש להבהיר את פשט השיחה (לא עבודה קשה במיוחד. אבל חשוב). ב באמת לא קשור לכאורה. ג' - זה כבר תלוי בהחלטה מהי עמדת חב"דפדיה במשמעות קבלת המלכות... והאם אכן 'אנצקלופדיה' יכולה להביא ביאורין ללא מקור. [[משתמש:חכם באשי|חכם באשי]] - [[שיחת משתמש:חכם באשי|שיחה]] 22:10, 6 בנובמבר 2016 (UTC)
::::[[משתמש:חכם באשי|חכם באשי]], יישר כח על הביאור לדבריי. בנוגע לדבריך בסעיף ג, לא כתבתי שאני שולל את עמדתה של חב"דפדיה בנושא הפרסומים, כתבתי שיש צורך להבהיר עמדה זו. כפי שהדברים כתובים בערך כרגע (אני מצטט: "על אף שהרבי לא הורה זאת מפורשות, חסידים ראו בכך כמין הוראה סמויה וחשיבות רבה בכדי שהעם יוכל לקבל את מלכותו"), הם אינם ברורים. כפי שכתבתי, אין קשר בין תחילת המשפט לסיומו: על מנת לקבל את מלכותו של הרבי, אין צורך שהעם ידע שהוא מלך המשיח בדווקא.--[[משתמש:5778|8775 - משיח נאו!]] -- [[שיחת משתמש:5778|פארבריינגען]] ג' בכסלו ה'תשע"ז 20:45, 3 בדצמבר 2016 (UTC)
בנוגע לשיחה עם "בגאולה האמיתית והשלימה" יש על זה הערה בקובץ של הישיבה בצפת (גדולה) תשע"ה, הת' ד. א. מביא שם כמה מקומות שהרבי מביא בסגנון זה. אחד המקומות שאני זוכר זה במשפטים נ"ב שהרבי כל השיחה מדבר על זה שמתחיל להתקיים ה'וכתתו חרבותם לאתים' ואח"כ כותב בגאולה האמיתית והשלימה. ומתרץ שהשלימו של זה תהיה בגאולה האמיתית והשלימה. כדאי לראות מבפנים. [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  22:02, 23 ביולי 2018 (IST) [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  22:02, 23 ביולי 2018 (IST)
:איזה טענות שטותיות אתה משמיע פה ידידי המכנה עצמו "משיח נאו"...
:למה אתה חושב שפירסום ע"כ שהרבי הוא נביא וכד' תגרום לאנשים לקבל את הרבי כמלך המשיח? דבר הנחוץ לביאת משיח כמבואר במרחבי התנ"ך כולו.
:השמע לאוזנך מה שפיך מדבר "מה שחסר '''עכשיו''' זה קבלת המלכות '''בגאולה" ???''', וכאמור ענין זה בואר בהרחבה בקבצי ההערות שלצפת.
:בד"מ ויצא הרבי אומר שהדבר היחיד שחסר זה שיהודי יפתח את העיניים ויראה כמה ענינים ובינהם שעומדים עם מלך המשיח "ובדורנו נשיא דורנו" עיי"ש. ומזה מובן לחלוטין שיש לפרסם מיהו המשיח.
:לאורך כל שנת תשנ"ג הרבי אישר ועודד פעולות לפירסום זהות משיח. ובינהם הסאטלעייט של י' שבט.
== אברהם פאריז ==
אתה לא יכול להפנות לספר "אחד היה אברהם" ולכתוב אחרת...
חוץ מזה, במכתב של המזכירות כתוב "נבהלנו '''ממכתבו'''", ובפשטות הכוונה שזה לא בא כבהלה בעקבות מכתב אחר, אלא בהלה מהמכתב '''שלו'''.
ובכלל, מכל הסגנון ש"'''תיכף''' להפסיק", ו"מטובו לאשר '''תיכף''' מילוי ההוראה האמורה", '''ברור''' שזה לא בא בעקבות מכתב של מישהו אחר, ואז לפתע נזכר הרבי בדחיפות שבעניין...
והמרתק ביותר הוא, שהסיפור המשונה הזה התרחש רק אצל ר' אברהם פריז, ואילו אצל הרשד"ב וולפא, ר' משה סלונים בעצמו, הרב ירוסלבסקי, רא"ד הלפרין ועוד - הרבי לא הוצרך לחכות שמישהו ישלח לו עידכון מה קורה, אלא ידע להגיב בחריפות לבד...--[[משתמש:5778|8775 - משיח נאו!]] -- [[שיחת משתמש:5778|פארבריינגען]] ה' בחשוון ה'תשע"ז 00:40, 6 בנובמבר 2016 (UTC)
::מר {{א|5778}} היקר,
::#"מכתבו", הכוונה בפשטות ל"מכתב כללי" שכתב לכל בני ישראל על עובדת מציאות המשיח בתוכנו וזהותו.
::בברכה, • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 20:46, 6 בנובמבר 2016 (UTC)
:::מענין שכשרוצים אפשר על סמך סברות לבנות עובדות. יש עדות, ואתה מחליט לסתור אותה על סמך הגיון בלבד. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 09:50, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
::::[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]], מה הקשר למה ששאלתי?
::::[[משתמש:להתראות|להתראות]], אתה מתחיל להגזים... המשפט '''הראשון''' שכתבתי כאן הוא שיש גירסה אחרת, ואני מעדיף אותה כי היא מסתדרת מבחינה הגיונית. לא בניתי עובדות לבד, ובטח שלא סתרתי עדויות. ערערתי עליהן, ומחמת הערעור יש להורידן - לדעתי - להערת שוליים. כך היינו נוהגים בכל ערך אחר.--[[משתמש:5778|8775 - משיח נאו!]] -- [[שיחת משתמש:5778|פארבריינגען]] ג' בכסלו ה'תשע"ז 21:25, 3 בדצמבר 2016 (UTC)
:::::מר {{א|5778}} היקר, יש קשר לשאלה לא קשורה.• '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 23:30, ג' בכסלו, ה'תשע"ז ''<font size="1">(3 בדצמ' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
:::::: - עד כאן העתקה מ[[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]].--[[משתמש:5778|8775 - משיח נאו!]] -- [[שיחת משתמש:5778|פארבריינגען]] ד' בכסלו ה'תשע"ז 00:03, 4 בדצמבר 2016 (UTC)
:::::::אבהיר בשנית את טענותיי:
:::::::ישנן שתי גירסאות לסיפור זה. האחת - המופיעה בספר "אחד היה אברהם", ללא עדותו של ר' משה סלונים (שרא"פ שלח לרבי את הפירסומים והרבי לא הגיב, ורק לאחר שכתבו לרבי שזה מרחק ביקש הרבי להפסיק). השניה - המופיעה בספר "והוא יגאלנו", עם העדות.
:::::::לדעתי יש להעדיף את הגירסה שב"אחד היה אברהם" (ואת עדותו של רמ"ס לציין בהערת שוליים, תוך ציון העובדה שיש לתמוה על כך), מהסיבות הבאות:
:::::::א. מסגנון המכתב משמע שהמזכירות "נבהלה" ממכתבו של ר' אברהם פאריז (ולא של מישהו אחר). כלומר, עצם הפירסום של רא"פ הביא ל"בהלה" במזכירות, ולא שמישהו כתב שהדבר מרחיק.
:::::::ב. הקו של אותן שנים - לכולי עלמא - היה שלא לפרסם עניינים אלו בשום אופן (בערך מובא הסיפור עם רמ"ס עצמו, שבשנת תשמ"ג כתב קונטרס והרבי הורה מידית לגנזו). כך שקשה לומר שהפרסום קיבל הסכמה שבשתיקה מהרבי, ורק אחרי שכתבו לרבי שזה מפריע להפצת המעיינות - הרבי הורה להפסיק. מה נשתנה פירסום זה משאר פירסומים.--[[משתמש:5778|8775 - משיח נאו!]] -- [[שיחת משתמש:5778|פארבריינגען]] ד' בכסלו ה'תשע"ז 00:03, 4 בדצמבר 2016 (UTC)
:אני מפחד ללעוס שוב ושוב את אותו הדבר, מוטב שתשאר בשאלה; אבל הערך ישאר כך, אא"כ יהיה רוב שיסכימו לסברתך. ולהזכיר, זו אינה במה למחקר אישי. • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 15:34, ד' בכסלו, ה'תשע"ז ''<font size="1">(4 בדצמ' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
== יחוס הרבי מליובאוויטש עד לדוד המלך ==
מאיפה המקור לזה??? ומי אמר שזה כך [[משתמש:עולם|עולם]] - [[שיחת משתמש:עולם|שיחה]] 15:40, 1 באוגוסט 2018 (IST)
:מפורט מקורות לכך בערך, בפסקה הרלוונטית, אבל קבל כאן בקצרה את השושלת {{תבנית:שלשלת יחוס המשיח}}
:[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ו באדר ב' ה'תשע"ט 16:13, 2 באפריל 2019 (IST)
== בקשר לתוף ==
טעות קטנה אם תסתכלו טוב תראו שכתוב על התוף "יחי אדוננו מורנו '''ורבנו המלך''' המשיח לעולם ועד"...
:תוקן, תודה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ו באדר ב' ה'תשע"ט 16:07, 2 באפריל 2019 (IST)
== האמונה לאחר ג' תמוז ==
אני לא חשבתי שאצטרך להילחם מהכיוון הזה אבל לדעתי ממש לא מתאים לכתוב שהאמונה שלנו היא: "עם זאת, על פי דבריו, מאמינים החסידים שהוא [[נצחיות חייו של הרבי|ממשיך לחיות בחיים נצחיים]] '''כאלוקים'''", לבד זאת שזה לא נכון שהרי כל האמונה היא שהרבי חי '''בגוף גשמי''', זה גם לא מתאים לכתוב כך בלי הסבר הדברים, במיוחד ע"פ שיחת ש"פ צו (ועוד שיחות) שמשה חציו איש '''וחציו''' אלוקים, וכולם מסכימים על זה שהרבי הוא המשה שבדור, וע"פ כל הנ"ל נראה לי להשמיט את המילה 'כאלוקים' או לאידך להרחיב את הערך בנתינת הסבר על כך (למרות שאין זה קשור לערך זה). (ועיין בהרחבה בקישור שבאותו הקטע) מקווה להבנה. --[[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  17:11, 7 במרץ 2019 (UTC)
:מוזר שצריכים להילחם על כזה דבר פשוט. סתם אנונימי הוסיף את זה, ויש לזה ריח של השחתה. זה נראה מגוחך ביותר. אם מישהו חושב להחזיר, שיתכבד לנמק כאן בשיחה מה פשר הניסוח הזה.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 21:49, ל' באדר א' ה'תשע"ט
::{{א|חלוקת קונטרסים}}, רק עכשיו אני שם לב שהורדת ולא הוספת. כנראה היה באג--'''[[משתמש:Men770|Men770]] ● [[שיחת משתמש:Men770|שיחה]] ● [[מיוחד:שליחת דואר למשתמש/Men770|מייל]]. כעת,א' באדר ב' ה'תשע"ט, 12:12 מגיע [[משיח]]! יחי המלך!'''
אשמח רק להעיר אשר נכתבו כמה שטויות אשר אינם מבוססות על שום מקור אמין אציין רק דוגמא אחת אשר בה אני יודע אשר הפרטים אמינים מכיון ששמעתי על כך ממקור ראשון: באותו שבוע רע ונורא של ג' תמוז תשנ"ד הלך העורך הראשי של עיתון כפר חב"ד להרב יצחק יהודא ירוסלבסקי (חבר [[בי"ד רבני חב"ד]] ורב קהילת נחל'ה) לשאול אותו האם לרשום על הרבי כינויים כגון שליט"א וכיו"ב בעיתון וכן האם לרשום 'יחי אדוננו' בעיתון, הרב ירוסלבסקי חשב על כך רבות ולבסוף הכריע אשר לא לרשום הנ"ל... אך משום מה בערך כאן הופיע אשר העיתון פעל כנגד פסקי הרבנים באסיפה דאז, ואשמח לשמוע על כך מקור אמין, מכיון שאת הסיפור הנ"ל אני שמעתי מעורך עיתון כפר חב"ד דאז.--[[משתמש:מקושר בלב ונפש|מקושר בלב ונפש]] - [[שיחת משתמש:מקושר בלב ונפש|שיחה]], 11:46, י"ב בחשוון, ה'תשפ"ד 11:46, 27 באוקטובר 2023 (UTC)
יכול הרב ירוסלבסקי אמר להוריד את היחי והשליט"א, אך באסיפה של של ועד רבני חב"ד מו' תמוז נ"ד רוב החברים אמרו להמשיך עם היחי כמובא בספר תומת ישרים תנחם.--[[משתמש:ברכת הגאולה|ברכת הגאולה]] - [[שיחת משתמש:ברכת הגאולה|שיחה]], 13:29, י"ב בחשוון, ה'תשפ"ד 13:29, 27 באוקטובר 2023 (UTC)
== תיקון רציני ==
על פי הפסק האחרון האמונה ברבי כמשיח היא לא מצד סימני הרמב"ם (ששם כתוב שאם נהרג אינו זה שהבטיחה עליו תורה) אלא מצד נבואתו. (ויש הרבה מה לדון ואכ"מ)--[[משתמש:בנימין770|בנימין770]] - [[שיחת משתמש:בנימין770|שיחה]], 14:49, כ"ו באייר, ה'תש"ף 14:49, 20 במאי 2020 (IST)
:זה הנוסח של הפסק ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 22:18 • כ"ו באייר ה'תש"ף
==דיון - ערך נפרד לפרסומו של משיח==
מה דעתכם על הפרדת הפסקה [[הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח#פרסום זהותו של הרבי כמשיח|פרסום זהותו של משיח]] מהערך? - זה דבר מאוד חשוב שיהיה לו ערך בפני עצמו. [[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]] - [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]], 16:28, ו' בתמוז, ה'תש"ף 16:28, 28 ביוני 2020 (UTC)
:יש גם את הערך [[פרסום גאולה ומשיח]] ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 17:27 • ו' בתמוז ה'תש"ף
== כותרת המשוב ==
"כבר שנים רבות לפני שהחל הרבי לעסוק באופן מוגבר בפרסום משיח, חסידים רבים פנו אל הרבי במכתבים בתואר "מלך המשיח"[73], הרבי קיבל מכתבים אלו ואף השיב אליהם."
רק מתוך כבוד אליהם ולהתעניינותם וכמיהתם לידע וסיוע. אין זו דרך של אדם טוב להצהיר בריש גלי על טובו, גם אם באמצעות אחרים, אלא אם הוכיח את ענוותנותו בצורה שנגעה ונתנה השראה (מעטים אף יאמרו גאולה, קטנה כגדולה) לקהל המאמינים היקשיבו לקול השופר. לכן אין ראוי זה להתגלות ולהבחן בפרהסיה אלא אם דרך האמת והצדק היא בקרב השופרים
==ערך מומלץ==
{{הועבר|מ=חב"דפדיה:ערכים מומלצים/דיונים}}
מהערכים הטובים בחב"דפדיה, והפלא שלא העמידו אותו עד כמה {{חב"דפדים פעילים|}} ו{{מפעילי מערכת|}} הגיבו! [[קובץ:שמואל חיים 4.png|קישור=משתמש:שמואל חיים]] ● [[שיחת משתמש:שמואל חיים|שיחה]] ● <span class="plainlinks mw-ui-button {{#בחר: כחול | אדום = mw-ui-destructive | לבן = | כחול = mw-ui-progressive}} {{#תנאי:  | mw-ui-big |}}" {{#תנאי: | style="width : {{{רוחב}}}"|}} {{#תנאי: | id="{{{id}}}"}}>[[משתמש:שמואל חיים/הפצצת המעיינות|בא נראה אתכם מעיזים ללחוץ על הכפתור הזה...]]</span> 11:16, 23 בספטמבר 2020 (UTC)
:הערך אכן ערוך יחסית טוב, אבל פסקת האמונה לאחר ג' בתמוז לא ערוכה וחסרה. וגם לא חושב שיוכלו לכתוב כאן כפי שראוי כ"כ. בהצלחה רבה--[[קובץ:סמליל.png|קישור=משתמש:חסיד ליובאוויטש]] [[משתמש:חסיד ליובאוויטש|חסיד ליובאוויטש]]  •  [[שיחת משתמש:חסיד ליובאוויטש| שיחה]]  •  [[חב"דפדיה:הצטרפו למיזם| הנה משיח בא]]  11:26, 23 בספטמבר 2020 (UTC)
::הפסקה הושלה {{חב"דפדים פעילים}} הצביעו! [[קובץ:שמואל חיים 4.png|קישור=משתמש:שמואל חיים]] ● [[שיחת משתמש:שמואל חיים|שיחה]]  13:05, 23 בספטמבר 2020 (UTC)
:::{{בעד חזק}} ואכן פלא שלא היה ע עכשיו לערך מומלץ. הערך גדול, מרשים, איכותי, ועומקי. 13:13, 23 בספטמבר 2020 (UTC)
{{שבירה}}'''הבהרה''' צריך להביא סיבה להתנגדות. [[קובץ:יחי המלך המשיח.png|קישור=[[משתמש:חסיד של הרבי]]]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[חב"דפדיה:עלון|חב"ד על הזמן שלנו!]] 14:57, 23 בספטמבר 2020 (UTC)
::::זה עתה [http://chabadpedia.co.il/index.php?title=%D7%94%D7%A8%D7%91%D7%99_%D7%9E%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%91%D7%90%D7%95%D7%95%D7%99%D7%98%D7%A9_%D7%9B%D7%9E%D7%9C%D7%9A_%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%99%D7%97&type=revision&diff=410200&oldid=409991 עברתי על הערך] ועשיתי בו תיקוני פיסוק רבים ועוד זוטות. האם כל התומכים בהמלצה על הערך עברו עליו היטב לפני שהצביעו? אם כן, איך נעלמו מעיניהם כ"כ הרבה תיקונים (וזה עוד בלי שסיימתי לעבור על הכל)? הערך אכן יפה, אך נדרשת עבודה שיהיה מומלץ. אין קיצורי דרך, רבותיי. להצביע בעד המלצת ערך זה רק אחרי שעברת בביקורתיות על כולו מראשו עד רגליו, ותיקנת כל מה שראית.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 22:50, ה' בתשרי ה'תשפ"א
:::::נ.ב. נא לתייג את מפעילי המערכת רק במקומות שנדרשים, אחרת אצדד במחיקת התבנית.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 22:56, ה' בתשרי ה'תשפ"א
::::::עברתיעל הערך והוא המקסימום יכול להיות, גם אם יש תיקונים, הם דברים קטנים מאוד שאין סיבה שיעכבו את תהליך ההמלצה [[קובץ:שמואל חיים 4.png|קישור=משתמש:שמואל חיים]] ● [[שיחת משתמש:שמואל חיים|שיחה]]  06:10, 24 בספטמבר 2020 (UTC)
:::::::אין כזה דבר דברים קטנים, זה דיון על ערך מומלץ או מובחר? צריך להשתדל שלא יהיו גם דברים קטנים ואם ידוע מלכתחילה שיש אז הערך לא שייך לכאן. כדאי לעבור על כל הקישורים ולראות שהם באמת תקינים ובאלו שלא לשים תבנית {{תב|קישור שבור}} ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 01:05 • ז' בתשרי ה'תשפ"א
{{שבירה}}נראה לי שעבר שבוע מתחילת הדיון, אפשר להעלות אותו לערכים מומלצים? ובשביל שיראו את זה אני מתייג את ה{{חב"דפדים פעילים}}, ו{{מפעילי מערכת}}. 09:16, 2 באוקטובר 2020 (UTC)
:רק עכשיו ראיתי. אפילו לא היה ברשימת ההמתנה. הדיון הזה מיותר, חבל {{א|שמואל חיים|שהטריחו}} משתמשים להצביע שלא לפי הכללים בקיצור דרך, וראוי לערוך חשבון נפש איך הגענו לזה.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 17:45, ט"ז בתשרי ה'תשפ"א
::זה החשבון נפש הקטן, לדעתי הכי מפליא כאן הוא שאלו ש"לא משיחיסטים" (בשם המושאל) ישר נרתמו להצביע "נגד". ואילו כל שאר המשתמשים שלכאורה אכפת להם מהרבי, איה הם? לא הופיעו בכלל (לא לנגד ולא לחיוב).--'''[[משתמש:יוסי מ.|יוסי]]''' • '''[[שיחת משתמש:יוסי מ.|מ.]]''' • י"ז בתשרי ה'תשפ"א  02:47, 5 באוקטובר 2020 (UTC)
:::מה הקשר, כל אחד יכול להצביע כדעתו! ~ [[משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">חב"דניק</span>''']] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">בית חב"ד פתוח</span>''']] ~ 13:41, י"ט בתשרי, ה'תשפ"א
::::לא היה ע"פ הכללים וחבל, אולי בפעם הבאה ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 00:40 • ח' בחשוון ה'תשפ"א
===בעד===
#[[קובץ:יחי המלך המשיח.png|קישור=[[משתמש:חסיד של הרבי]]]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[חב"דפדיה:עלון|חב"ד על הזמן שלנו!]] 14:19, 23 בספטמבר 2020 (UTC)
#'''[[משתמש:יוסי מ.|יוסי מ.]]''' • '''[[שיחת משתמש:יוסי מ.|וקרא זה אל זה]]''' • ה' בתשרי ה'תשפ"א • 14:21, 23 בספטמבר 2020 (UTC)
# [[קובץ:שמואל חיים 4.png|קישור=משתמש:שמואל חיים]] ● [[שיחת משתמש:שמואל חיים|שיחה]]  16:40, 23 בספטמבר 2020 (UTC)
===נגד===
#~ [[משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">חב"דניק</span>''']] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">בית חב"ד פתוח</span>''']] ~ 14:25, ה' בתשרי, ה'תשפ"א
===נמנעים===
#--[[קובץ:סמליל.png|קישור=משתמש:חסיד ליובאוויטש]] [[משתמש:חסיד ליובאוויטש|חסיד ליובאוויטש]]  •  [[שיחת משתמש:חסיד ליובאוויטש| שיחה]]  •  [[חב"דפדיה:הצטרפו למיזם| הנה משיח בא]]  14:30, 23 בספטמבר 2020 (UTC)
{{הועבר|סוף}}
== מחיקות ==
#השורה על ויכוחים ואחדות וכו' אין לה שום קשר לזה שהרבי הוא מלך המשיח, ואינה מוסיפה מידע אנציקלופדי לערך. מלבד זה שלא נוסחה בצורה מספיק מדוייקת כמתבקש בנושא עדין כזה.
#כל הרשימה של הפרסומים שהועתקה מ[[פרסום גאולה ומשיח]], אין כאן מקומה אלא דוקא שם. ערך זה אין ענינו סקירת כל הפרסומים, אלא ההיסטוריה של ההכרה ברבי כמלך המשיח - ממילא יש חשיבות לפעולות פרסום שקיבלו אישורים ועידודים מהרבי ובכך פתחו את הצינור לפרסום זהות משיח, אבל שאר הפעולות אין שייכות לכאן.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 22:46, ה' בתשרי ה'תשפ"א
==ערך מומלץ==
{{מפעילי מערכת}} אם אפשר להעלות את הערך לקטגוריה של הערכים המומלצים. [[קובץ:יחי המלך המשיח.png|קישור=[[משתמש:חסיד של הרבי]]]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[חב"דפדיה:עלון|חב"ד על הזמן שלנו!]] 17:33, 4 באוקטובר 2020 (UTC)
:ודאי ראית ששני מפעילי מערכת בכלל התנגדו לדיון שם (בשלב זה), איך הגעת למסקנה שהוא הפך למומלץ? מעיון נוסף מתברר שהוא לא התנהל לפי הכללים, שהרי בכלל לא היה (!) ברשימת המתנה, מה גם שמהרשימה יכול להעבירו לדיון ההמלצה רק משתמש:חב"דניק (הזכור לטוב), ובאמת צריך להחליף שמפעיל מערכת אחר יקבל אחריות זו (הייתי ממליץ על {{א|חלוקת קונטרסים}}). איך שיהיה, קפיצת הדרך הזו מופרכת לחלוטין.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 17:43, ט"ז בתשרי ה'תשפ"א
== תיקון קישור ==
אני לא יכול לערוך בתוך הערך כי זה מוגן.
בקישורים חיצוניים צריך לתקן את הקישור לסאטעלייט בתשנ"ג. מה גם שהסרט ערוך עם כיתוביות בצירוף קטעים מהטליוויזיה דאז .
https://chabad.info/beis-medrash/649176/ --[[משתמש:מה עם הארמון?|מה עם הארמון?]] - [[שיחת משתמש:מה עם הארמון?|שיחה]], 15:35, י"ז באדר, ה'תשפ"א 15:35, 1 במרץ 2021 (UTC)
הערה 95 לא נכונה. --[[משתמש:מה עם הארמון?|מה עם הארמון?]] - [[שיחת משתמש:מה עם הארמון?|שיחה]], 15:40, י"ז באדר, ה'תשפ"א 15:40, 1 במרץ 2021 (UTC)
בהערה 14 צריך לתקן את הקישור: https://abc770.org/article_node_762/ --[[משתמש:מה עם הארמון?|מה עם הארמון?]] - [[שיחת משתמש:מה עם הארמון?|שיחה]], 15:44, י"ז באדר, ה'תשפ"א 15:44, 1 במרץ 2021 (UTC)
בקישורים חיצוניים שונות סגן ראש העיר שיקאגו מקבל את מלכותו של הרבי שליט"א מה"מ צריך לתקן את הקישור ל: http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=60913 --[[משתמש:מה עם הארמון?|מה עם הארמון?]] - [[שיחת משתמש:מה עם הארמון?|שיחה]], 16:01, י"ז באדר, ה'תשפ"א 16:01, 1 במרץ 2021 (UTC)
בקישורים חיצוניים "ביאור פסק הדין בחזקת שהוא משיח: צריך לתקן את הקישור לזה: https://www.chabad.fm/429/ --[[משתמש:מה עם הארמון?|מה עם הארמון?]] - [[שיחת משתמש:מה עם הארמון?|שיחה]], 16:12, י"ז באדר, ה'תשפ"א 16:12, 1 במרץ 2021 (UTC)
:בוצע חוץ מהערה 95 שלא ברור למה היא לא נכונה ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 21:40 • י"ז באדר ה'תשפ"א
::טעות. התכוונתי להערה 93. (כתוב דרוש מקור אבל ההערה נשארה, והמקור לא נכון.) --[[משתמש:מה עם הארמון?|מה עם הארמון?]] - [[שיחת משתמש:מה עם הארמון?|שיחה]], 12:31, י"ח באדר, ה'תשפ"א 12:31, 2 במרץ 2021 (UTC)
:::שכחת הזחה. תוקן ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 14:52 • י"ח באדר ה'תשפ"א
== הגדרת הרבי כמה"מ ==
איך אפשר להגדיר בוודאות את הרבי כמה"מ בעוד הרמב"ם כותב במפורש: "אם עשה '''והצליח ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל''', הרי זה משיח '''בודאי''', ויתקן את העולם כולו לעבוד את ה' ביחד, שנאמר: כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה' ולעבדו שכם אחד". [[משתמש:מבקר|מבקר]] - [[שיחת משתמש:מבקר|שיחה]], 07:23, כ"ג באב, ה'תשפ"א 07:23, 1 באוגוסט 2021 (UTC)
:תקרא את הערך... החל מזיהוי אדם כמשיח בהיסטוריה ועד הסוף (פסק דין, התייחסויות הרבי וכו') ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 09:17 • כ"ד באב ה'תשפ"א
יש כתי"ק מפורש שאין לפרסם זהות משיח אז מה כל הויכוח (וזה לא כתי"ק גנוב) {{שכח|אברימי קרסיק}}
:אתה מתכוון למה שנכתב בערך או שיש לך מה להוסיף? ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 18:21 • כ"א באלול ה'תשפ"א
== אובייקטיביות ==
הערך אינו אובייקטיבי כלל
ברור שכתב אותו חסיד חב"ד מהפלג המשיחיסטי וזה יותר מצורה מובהקת
לדעתי דרוש תיקון הייתי מתקן בעצמי אך אין לי זמן{{משוב}} [[מיוחד:תרומות/84.110.37.235|84.110.37.235]] 11:33, 1 בספטמבר 2021 (UTC)
:ראה: [[חב"דפדיה:אודות]] ו[[חב"דפדיה:הצטרפו למיזם]] {{משתמש:חב"דפדי פעיל/חתימה}} 08:16, ג' בטבת, ה'תשפ"ב ''<font size="1">(7 בדצמ' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
== כולם?! ==
רשום בערך: "אך כולם מאמינים שזהו חלק מתהליך הגאולה". זה לא נכון. אני לא מאמין בזה. [[מיוחד:תרומות/213.137.70.75|213.137.70.75]] 21:33, 3 בנובמבר 2021 (UTC)
:ראה כמה מילים לפני "בקרב חסידי חב"ד" {{קריצה}} ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 02:42 • כ"ט בחשוון ה'תשפ"ב
== הערה 123 ==
{{א|חייל של המלך}}, ההלכה לא אוסרת תליית תמונות בבית כנסת אלא תפילה כנגד התמונה. אם ידוע לך שהשלט לא היה מול הרבי אז אפשר להוריד גם את הסיבה של הסרת התמונה. ואולי זו הסיבה להסרה רק לאחר זמן ולא מיד. ● [[User:חלוקת קונטרסים|<font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • י"ח בשבט ה'תשפ"ג • 07:25, 9 בפברואר 2023 (UTC)
== בן אחר בן? ==
בערך כתוב: "הרבי מיוחס לדוד המלך בן אחר בן". בדיקה של סביו בן אחר בן מעלה שהוא מיוחס לרבי [[נח אלטשולר]], שם כתוב: "ויש אומרים שהיה מצאצאי הגאון ר' [[יחיאל הלל אלטשולר]]," ובערך על הנ"ל כבר כתוב במפורש: "יש החולקים על קביעה זו." לכן לא ברור איך אפשר לכתוב בוודאות מוחלטת שהרבי מיוחס לדוד המלך בן אחר בן. גם לא מצאתי מקור מוסמך לכך שהמצודת דוד בעצמו היה מזרע דוד המלך. יש לעורכים כאן באתר הסבר לעניין? [[מיוחד:תרומות/213.151.41.217|213.151.41.217]] 18:06, 19 בפברואר 2023 (UTC)
== חוסר אוביקטיביות משווע ==
מוטה מאוד לצד החבד"י המשיחי ואינו כולל את דעת הכלל הפשוטה, ודעת רוב מי שמוגדר כרבני הציבור הליטאי, הספרדי, החרדי ודתי לאומי בארץ ישראל ובעולם.{{משוב}} [[מיוחד:תרומות/147.235.198.168|147.235.198.168]] 21:25, 17 ביוני 2023 (UTC)
:כי זה אתר חב"די, וגם יש מלא מהציבור הליטאי, הספרדי החרדי, הדתי לאומי שכך חושבים, ראה פסק דין שהרבי הוא משיח למעלה מ500 רבנים שרובם אינם חב"דיים..--[[משתמש:הקצנה|הקצנה]] - [[שיחת משתמש:הקצנה|שיחה]] ~ '''[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|<span style="color: {{#בחר:שחור|שחור=black|אדום=red|כתום=orange|צהוב=yellow|ירוק=green|חום=brown|אפור=Gray|כחול=blue|סגול=purple|#ברירת מחדל=}};">יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד</span>]]''' ~ [[י"ב בחשוון]] [[ה'תשפ"ד]]  12:05, 27 באוקטובר 2023 (UTC)
== תוספת, פשוט הערך סגור.. ==
כדאי להוסיף בנודע לאחרי ג' תמוז את מכתבו של הגאון הרב פנחס הירשפרונג, משנת תשנ"ז, אשר קובע, כפי שמפורסם פה באתר, בערכו, שהדברים נכונים הלכתית.
https://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=46091{{משוב}} [[משתמש:עקודים|עקודים]] - [[שיחת משתמש:עקודים|שיחה]], 10:05, כ"ח בחשוון, ה'תשפ"ד 10:05, 12 בנובמבר 2023 (UTC)
:הוספתי. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3">[[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</font> ~ <font size="2">(16:34, כ"ח בחשוון, ה'תשפ"ד)</font>