יחודא עילאה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(החלפת הדף בתוכן "#הפניה יחודא עילאה ויחודא תתאה")
תגית: החלפה
 
(20 גרסאות ביניים של 10 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
'''יחודא עילאה''' הוא כינוי ל[[יחוד]] של ספירות [[חכמה ובינה]] על ידי [[דעת עליון]].
#הפניה [[יחודא עילאה ויחודא תתאה]]
 
מבואר החילוק בין יחודא עילאה ל[[יחודא תתאה]] הוא שיחודא עילאה הוא [[ביטול במציאות|ביטול האמיתי]], לעומת יחודא תתאה שהוא [[ביטול היש]].
 
==ענינו בעולמות==
בעולמות מבואר כי [[עולם האצילות]] הוא בבחינת יחודא עילאה, לעומת עולמות [[בי"ע]] שהם בבחינת [[יחודא תתאה]]. יחוד חכמה ובינה הוא ייחוד תמידי בלי הפסק בבחינת [[יחודא עילאה]] (מה שאין כן ייחוד [[זעיר אנפין]] ו[[מלכות]], שהוא [[יחודא תתאה]] שיש בו הפסק) ולכן נקראו חכמה ובינה בשם "תרין ריעין דלא מתפרשין"{{הערת שוליים|ביטוי המקובלים המבוסס על לשון הזוהר}}. מה שאין כן ב[[זעיר אנפין]] ו[[מלכות]], שיש בייחודם הפסקות.
 
==ענינו בעבודה==
בעבודת התפילה מבואר כי "שמע ישראל" הוא בבחינת יחודא עילאה, לעומת "ברוך שם" שהוא בבחינת [[יחודא תתאה]].
 
== בשער היחוד והאמונה ==
עניינו של הפסוק [[שמע ישראל]] הוא יחודא עילאה. ב[[שער היחוד והאמונה - פרק ז'|פרק ז']] מבואר שיחודא עילאה הוא שילוב [[אדנ"י|שם אדנות]] ב[[שם הוי']] ב"ה.
 
[[קטגוריה:ספירות]]

גרסה אחרונה מ־18:55, 18 בספטמבר 2023