פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 217 בתים ,  10:32, 9 באוגוסט 2023
מ
'''ל"ב נתיבות חכמה''' הם שלושים ושתים ושנים צמצומים בהם נמשכת ספירת ה[[חכמה]] ומשתלשלת בעולמות.
==ענינם==
ל"ב נתיבות חכמה הם כלשונו של [[ספר יצירה]] (בתחילתו) "בשלשים ושתים נתיבות פליאות חכמה חקק י"ה הוי"ה צבאות את עולמו". וכפי שמבואר שם , ל"ב הנתיבות הם כנגד עשר ה[[ספירות]] ועשרים ושנים ה[[אותיות]]האותיות.
כמו כן ל"ב נתיבות חכמה הם כגד שלושים ושנים שמות אלוקים אלוקיים המוזכרים במעשה בראשית.
כבוד בגימטריא ל"ב, ו"כבוד חכמים ינחלו".
==נתיב הראשון==
ענינם של הנתיבים הוא התגלות, על דרך משל של משקל הביטוי "נתיב ההולך " שעוסק בדרך מהירה וקלה מעיר לעיר, או ממקום למקום. ולכן מן שלושים משלושים ואחד נתיבות החכמה נמשכים [[ש"י עולמות]].  מה שאין כן בנתיב הראשון של נתיבות חכמה הוא למעלה מבחינה זו שהוא בחינת פנימיות אבא אשר לא מתגלה, "נתיב אשר לא ידעו עיט"{{הערה|[[איוב]] כח, ז.}}.
==ל"ב נתיבות חכמה וחמשים שערי בינה==
ההבדל בין ל"ב נתיבות חכמה ו[[חמשים שערי בינה]], הוא שבחכמה הם נתיבות, ובבינה הם שערים. וההפרש הוא ששערים הם הידועים לרבים, משא"ג מה שאין כן נתיבות שהוא לרק רק ליחידי סגולה, כמו שנאמר: "נתיב לא ידעו עיט". ל"ב נתיבות חכמה שייכים רק ליחידי סגולה שהם אלו ששייכים לבחינת החכמה דמקננא באצילות, והיינו שהם ידועים רק לנשמות ל[[נשמה|נשמות]] דאצילות.
חילוק נוסף הוא כי : ל"ב נתיבות חכמה ממשיכות מ[[חכמה]] ל[[בינה]], ואילו חמשים שערי בינה ממשיכות מ[[בינה]] מבינה ל[[מידות]].
==שלושים ושנים ל"ב חוטי ציצית==
מצוות ה[[ציצית]] הוא המשכה של ל"ב נתיבות חכמה מבחינת [[אור מקיף|אור המקיף]] של ה[[טלית]], ואלו הם שלושים ושנים החוטים של הציצית.
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ערכים בלימוד ספירת החכמה]][[קטגוריה:תורת החסידות]][[קטגוריה:ספר יצירה]][[קטגוריה:צמצום]]
191

עריכות