ל"ב נתיבות חכמה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 2,082 בתים ,  9 באוגוסט 2023
מ
אין תקציר עריכה
 
(19 גרסאות ביניים של 12 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
'''ל"ב נתיבות חכמה''' הם שלושים ושתים המשכות של ספירת ה[[חכמה]], המשתלשל מטה בעולמות.
'''ל"ב נתיבות חכמה''' הם שלושים ושנים צמצומים בהם נמשכת ספירת ה[[חכמה]] ומשתלשלת בעולמות.


==ענינם==
ל"ב נתיבות חכמה הם כלשונו של [[ספר יצירה]] (בתחילתו) "בשלשים ושתים נתיבות פליאות חכמה חקק י"ה הוי"ה צבאות את עולמו". וכפי שמבואר שם, ל"ב הנתיבות הם כנגד עשר ה[[ספירות]] ועשרים ושנים האותיות.
כמו כן ל"ב נתיבות חכמה הם כגד שלושים ושנים שמות אלוקיים המוזכרים במעשה בראשית.
כבוד בגימטריא ל"ב, ו"כבוד חכמים ינחלו".
==נתיב הראשון==
ענינם של הנתיבים הוא התגלות, על משקל הביטוי "נתיב" שעוסק בדרך מהירה וקלה מעיר לעיר או ממקום למקום. ולכן משלושים ואחד נתיבות החכמה נמשכים [[ש"י עולמות]].
מה שאין כן בנתיב הראשון של נתיבות חכמה הוא למעלה מבחינה זו שהוא בחינת פנימיות אבא אשר לא מתגלה, "נתיב לא ידעו עיט"{{הערה|[[איוב]] כח, ז.}}.
==ל"ב נתיבות חכמה וחמשים שערי בינה==
ההבדל בין ל"ב נתיבות חכמה ו[[חמשים שערי בינה]], הוא שבחכמה הם נתיבות, ובבינה הם שערים. וההפרש הוא ששערים הם הידועים לרבים, מה שאין כן נתיבות שהוא רק ליחידי סגולה, כמו שנאמר: "נתיב לא ידעו עיט".
ל"ב נתיבות חכמה שייכים רק ליחידי סגולה שהם אלו ששייכים לבחינת החכמה דמקננא באצילות, והיינו שהם ידועים רק ל[[נשמה|נשמות]] דאצילות.
חילוק נוסף הוא: ל"ב נתיבות חכמה ממשיכות מ[[חכמה]] ל[[בינה]], ואילו חמשים שערי בינה ממשיכות מבינה ל[[מידות]].
==ל"ב חוטי ציצית==
מצוות ה[[ציצית]] הוא המשכה של ל"ב נתיבות חכמה מבחינת [[אור מקיף|אור המקיף]] של ה[[טלית]], ואלו הם שלושים ושנים החוטים של הציצית.
מצוות ה[[ציצית]] הוא המשכה של ל"ב נתיבות חכמה מבחינת [[אור מקיף|אור המקיף]] של ה[[טלית]], ואלו הם שלושים ושנים החוטים של הציצית.


[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
{{הערות שוליים}}
 
[[קטגוריה:ספירת החכמה]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:ספר יצירה]]
[[קטגוריה:צמצום]]
191

עריכות