ליקוטי אמרים - פרק ה': הבדלים בין גרסאות בדף

 
(9 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{ניווט
|כותרת=תרשים כולל תניא (עם פירוט פרקים א-יב)
|הסתרה=כן
|מוסתר=כן
|תמונה=
|תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים א-יב}}}}
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק ה' - המעלה המיוחדת שבלבוש המחשבה'''
==הקדמה לפרק==
==הקדמה לפרק==
'''פרק ה'''' של [[ספר התניא]] מבאר את יתרון ההתקשרות שב[[לימוד תורה]] שנעלה עוד יותר מאשר בקיום [[מצוות]] מעשיות. שההתקשרות שבלימוד תורה היא בבחינת [[מזון]] ו[[אור פנימי]], לעומת קיום מצוות שהוא בבחינת [[לבושים]] ו[[אור מקיף]].
בפרק הקודם התבאר '''בכללות''' עניין לבושי הנפש ומעלתם. בפרק זה מבאר הרבי מעלה '''מיוחדת''', שנמצאת בלבוש המחשבה בלבד.


==טקסט==
==טקסט==
שורה 7: שורה 15:


==סיכום==
==סיכום==
מחשבה '''תופסת''' את העניין הנלמד: כשם שתפיסת דבר גשמי נעשית על ידי אחיזה בקצותיו, כך תפיסת רעיון נעשית על ידי שמבינים אותו מכל צדדיו.
ומכיוון שהתורה היא שכל אלוקי, בלימוד התורה אנו תופסים ומקיפים בשכלנו '''את חכמתו של הקב"ה'''.
הלימוד לא רק נמצא בשכל, אלא מתאחד איתו (כמו שהמזון לא רק נמצא בגוף, אלא משתנה ומתאחד ונהיה חלק ממנו). ונמצא, שלבוש המחשבה לא רק מוקף - אלא גם מקיף את החכמה האלוקית (ומתאחד איתה ביחוד נפלא).
ולכן התורה היא לא רק '''לבוש''' לנפש{{הערה|כמו הדיבור והמעשה}} - אלא גם '''מזון''' המחייה אותה.


==צילום דפוס התניא==
==צילום דפוס התניא==
<gallery widths="250px" heights="300px">
<gallery widths="150px" heights="220px">
קובץ:תניא ט.jpg|עמוד 1
קובץ:תניא ט.jpg|עמוד 1
תמונה:תניא 18.jpg|עמוד 2
תמונה:תניא 18.jpg|עמוד 2
שורה 15: שורה 30:
</gallery>
</gallery>


==מושגים יסודיים==
==מושגים יסודיים בפרק==
*[[לימוד התורה]]
*[[מזון]]
*[[מזון]]
*[[לבוש]]
*[[לבוש]]
*[[אורייתא וקוב"ה כולא חד]]
==לקריאה נוספת==
*הרב [[יוסף ויינברג]], [https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/535561 ביאור משולב לפרק ה'], מתוך הספר [[שיעורים בספר התניא]]


{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ד'|פרק ד']]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ו'|פרק ו']]}}
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ד'|פרק ד']]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ו'|פרק ו']]}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]